LET OP! zxr400 zoekers!

zxr4life

MF veteraan
17 sep 2004
6.670
86
Nijmegen
De ZXR bij v/d Heyden is een schadebak geweest! Heb de vorige 2 eigenaars gesproken en de eerste heeft er een dikke schuiver meegemaakt.
v/d Heyden wist dit zelf niet eens dus ze kijken wel goed naar de motoren die ze binnen krijgen NOT.

Voor mij geen v/d Heyden en heb er nog niet eens een motor gekocht :X
 
jah lastig..
ik denk niet dat een motorzaak alles kan checken wat ze binnen krijgen.
Er zal ook wel vaak op "vertrouwen" overgenomen worden.
Kijk als ze nu, nu ze het weten, bij de verkoop dit er niet bij vertellen dan zou het aardig naaierig zijn..

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/136263/a0b8ab822c965111e674f70b45943bd3 (1549[1].gif)​
 
En wat dan nog? Een schadefiets kan best opgeknapt worden. Wil niet zeggen dat ie opeens gevaarlijk is of dat ie daarmee waardeloos is.

Trouwens, er rijden er veeeeeeeel meer rond die ooit flinke schade hebben gehad.
 
tja... Is dat een ramp? als j niet eens terug kan vinden of een motor schade heeft gehad, dan is er toch ook niets aan de hand?
 
En wat dan nog? Een schadefiets kan best opgeknapt worden. Wil niet zeggen dat ie opeens gevaarlijk is of dat ie daarmee waardeloos is.

Trouwens, er rijden er veeeeeeeel meer rond die ooit flinke schade hebben gehad.

:^

Ben ik t volkomen mee eens.
Verkijk je der niet op hoeveel motoren weer opgelapt worden.
Als ie verder geen frame schade heeft is dit in de meeste gevallen geen probleem toch?
Als t maar netjes gebeurd is.
 
ja allemaal heel leuk en aardig maar misschien was ik tijdens die proefrit wel verongeluk of wat dan ook en die fiets is niet recht want ik kon niet met mijn hand onder het stuur omdat dan de slangen in de weg zaten bij het draaien van het stuur dus recht is die fiets niet want dit kon ik bij een zxr wel!

ze zeiden ook dat ze een deuk in het frame ontdekt hebben, aan de kappen was niks te zien maar wie weet wat er van binnen niet deugt dus wees gewaarschuwd!
 
ja allemaal heel leuk en aardig maar misschien was ik tijdens die proefrit wel verongeluk of wat dan ook en die fiets is niet recht want ik kon niet met mijn hand onder het stuur omdat dan de slangen in de weg zaten bij het draaien van het stuur dus recht is die fiets niet want dit kon ik bij een zxr wel!

ze zeiden ook dat ze een deuk in het frame ontdekt hebben, aan de kappen was niks te zien maar wie weet wat er van binnen niet deugt dus wees gewaarschuwd!




Ik snap het verhaaltje niet zo???

Je moet ook niet met een hand aan het stuur gaan rijden. Twee handen is een stuk veiliger! Wat moet je trouwens met je hand onder het stuur?

Denk dat je net 18 bent?
 
ha ha ja grappig hoor, ik bedoel dat wanneer je het stuur vast hebt (met 2 handen :X ) en het stuur helemaal draait, je dan vast komt te zitten tussen de luchtslang en het stuur (je kan de choke niet bedienen enzo) en dit kon op een andere fiets wel.

ik postte het alleen maar om mensen hierop attent te maken, je hoeft er niet naar te luisteren.
 
ha ha ja grappig hoor, ik bedoel dat wanneer je het stuur vast hebt (met 2 handen :X ) en het stuur helemaal draait, je dan vast komt te zitten tussen de luchtslang en het stuur (je kan de choke niet bedienen enzo) en dit kon op een andere fiets wel.

ik postte het alleen maar om mensen hierop attent te maken, je hoeft er niet naar te luisteren.

oef :+
 
ha ha ja grappig hoor, ik bedoel dat wanneer je het stuur vast hebt (met 2 handen :X ) en het stuur helemaal draait, je dan vast komt te zitten tussen de luchtslang en het stuur (je kan de choke niet bedienen enzo) en dit kon op een andere fiets wel.

ik postte het alleen maar om mensen hierop attent te maken, je hoeft er niet naar te luisteren.

die zit
 
De ZXR bij v/d Heyden is een schadebak geweest! Heb de vorige 2 eigenaars gesproken en de eerste heeft er een dikke schuiver meegemaakt.
v/d Heyden wist dit zelf niet eens dus ze kijken wel goed naar de motoren die ze binnen krijgen NOT.

Voor mij geen v/d Heyden en heb er nog niet eens een motor gekocht


ha ha ja grappig hoor, ik bedoel dat wanneer je het stuur vast hebt (met 2 handen :X ) en het stuur helemaal draait, je dan vast komt te zitten tussen de luchtslang en het stuur (je kan de choke niet bedienen enzo) en dit kon op een andere fiets wel.

ik postte het alleen maar om mensen hierop attent te maken, je hoeft er niet naar te luisteren.

maar het zou ook iets subtieler kunnen.
 
Als een schade bak goed gerepareerd is heb je volgens mij een prima fiets !!

Ze kunnen het frame rechter maken dan het ooit is geweest bij een flinke schuiver, naar mijn mening!!

Als je 130 rijdt moet je je stuur kunnen loslaten en dan moet de motor rechtdoor rollen gaat het stuur een beetje zwabberen dan koop ik m niet !! Heel simpel. (heb ik het wel over particuliere 2e handsjes)Weet niet hoe dat bij een motorzaak zit!!

Ik zou een schade fiets critisch bekijken en is die goed dan is ie goed !!

Daarna komt het geluk kijken, heb je geen geluk of wel geluk!!

Een nieuwe motor kun je ook met 5000 km in puin rijden,
gewoon koud gaan gassen!! (dat doet niemand o.h.a.)

Ik moet wel zeggen dat ik nog niet zoveel ervaring heb met kopen van motoren
ik rij nu met m'n 2e motor rond!! Heb wel aantal keren proef gereden. En de motoren die een zwabberend stuur hebben heb ik laten staan!! De verkopers zeggen dan jah goh ik laat nooit het stuur los als ik rijd?!? :X

mzzl Onno
 
Heb wel aantal keren proef gereden. En de motoren die een zwabberend stuur hebben heb ik laten staan!! De verkopers zeggen dan jah goh ik laat nooit het stuur los als ik rijd?!? :X
Goed gerepareerde schadefiets is idd ook gewoon een goeie fiets!!

Zwabberend stuur...kan ook heel wat andere simpele oorzaken hebben dan dat t frame krom is....balhoofd niet goed gesteld, lagertje versleten, verkeerde bandjes, onbalans in het wiel...veel redenen te bedenken die daar invloed op kunnen hebben terwijl het frame kaarsrecht kan zijn ;)
 
ha ha ja grappig hoor, ik bedoel dat wanneer je het stuur vast hebt (met 2 handen :X ) en het stuur helemaal draait, je dan vast komt te zitten tussen de luchtslang en het stuur (je kan de choke niet bedienen enzo) en dit kon op een andere fiets wel.

ik postte het alleen maar om mensen hierop attent te maken, je hoeft er niet naar te luisteren.


Wel es op een 999 gereden, nee?
Daar zou je ook klem zitten (met je hand en stuurkuip) als je redelijk rechtop zit en met het stuur de maximale uitslag haalt...
 
nee nog nooit op een 999 gezeten maar dat geldt dan voor alle 999's neem ik aan?! Dit was alleen bij DIE zxr en niet bij een waar ik een paar dagen later op zat.

De dealer zou nog terugbellen nadat ze de motor aan een grondig onderzoek hadden onderworpen dus ik ben benieuwd.

Ze zullen het er nu wel bij vertellen als je bij deze fiets komt kijken, maar misschien doen ze het ook niet en kom je er nooit achter. Dus daarom post ik het maar hier.
 
bij mijn zxr kon ik ook niet het hele stuur draaien zonder klem te zitten met mijn handen hoor. Dat hoort dus ik denk dat die andere motor niet goed was :z

ik zou me meer zorgen maken als je niet klem komt te zitten met je handen
 
Terug
Bovenaan Onderaan