Let Op!!!

simms

Rookie
22 jul 2006
3
0
achterhoek
Beste Lezers,
Na dit verhaal gelezen te hebben ga je de volgende keer vast beter voorbereid op pad wanneer je een motor koopt!

Drie weken geleden heeft mijn vriend een behoorlijk motorongeluk gehad. Hij is gelukkig opgeknapt en houdt er lichamelijk niet veel klachten aan over. De motor was echter totall loss.
We zijn bij verschillende motorzaken langs geweest en kwamen uit bij VanDijkmotorcycles in Duitsland. Met een redelijke inruilprijs konden we daar een andere motor aanschaffen. Zo gezegd zo gedaan.
We hebben de schademotor daar achtergelaten. De verkoper vroeg om de papieren van de motor daar achter te laten zodat zij de motor konden vrijwaren. In goed vertrouwen hebben wij dat gedaan.

Vanochtend werden we gebeld dat de motor klaar stond. Wij er heen gereden. Het was nog al druk in de zaak dus het duurde even voor we geholpen werden.
Tijdens het wachten zijn we bij de motor gaan kijken die buiten stond. TOT ONZE GROTE SCHRIK ZAT ER EEN BARST IN DE KAP! En niet zo'n kleintje.

De verkoper reageerde dat het niet aan hun lag en dat ze er geen nieuwe kap op wilden zetten. In dat gesprek zijn heel veel dingen gezegd, maar het kwam er op neer dat het aan ons lag en dat we konden stikken of slikken. Hij wilde het afdoen door op hun kosten een lasnaad te zetten!
Daarnaast bleek het alarm er nog niet in te zetten, wat wel de afspraak was en bleken er de verkeerde crashpads op te zitten.
Wij voelen ons zo belazerd! We wisten zeker dat er geen barst in de kap zat en we werden ook nog eens ontzettend naar behandeld. We werden helemaal in de hoek gedrukt, zeker omdat we niks hadden om op terug te vallen. De oude motor was inmiddels weg!

De baas erbij die ons netjes heeft aangehoord. Gelukkig werd de verkoper rechtgezet en krijgen we een nieuwe kap op de motor.
Terug in de auto hadden we het gevoel dat het verhaal helemaal niet klopte en we kwamen erachter dat we foto's hadden gemaakt toen we de motor aangekocht hadden.Thuis gekomen hebben we de foto's bekeken en bleek dat de kap inderdaad nog heel was. Het lag gelukkig niet aan ons!

Voor de volgende keer weten we zeker dat we nog meer foto's maken zodat we bewijs hebben als er weer iets mis gaat. Daarnaast zullen we nooit meer papieren achterlaten, want je kunt nergens meer op terugvallen.
Hopelijk leert iedereen wat van dit verhaal!
 
Dus als ik het goed begrijp waren er op een gegeven moment 2 partijen die met de messen en pistolen op tafel een gesprek ingingen en vervolgens liep het volledig uit de hand.

En toen moest de baas er aan te pas komen om het weer recht te zetten.

Had je beter meteen die baas er bij kunnen halen, was je sneller geweest :Y
 
Het gaat er niet om dat we een dealer willen zwartmaken, maar het gevoel hebben dat diens verkoper de door hun opgedane schade over onze rug wilde uitspelen. Het komt erop neer dat we hebben moeten vechten voor ons recht en dat kun je niet bepaald service noemen
 
Terug in de auto hadden we het gevoel dat het verhaal helemaal niet klopte en we kwamen erachter dat we foto's hadden gemaakt toen we de motor aangekocht hadden.

Hoe ben je er zo achter gekomen dat je foto's had gemaakt?
 
Jij vindt dit netjes opgelost? Als het zo is zoals de topicstarter het verteld, is het een kwalijke zaak dat je eerst stress moet gaan bouwen om je gelijk te krijgen! En die verkoper verteld dingen die niet waar zijn !!!!

De Kale



Dus het is netjes opgelost en nog meld je je aan op MF om een dealer zwart te maken :?
 
Lekker ongeloofwaardig verhaal weer dit, ik hou totaal niet van mensen die zich alleen aanmelden om te zeiken. :Z
 
Ik kan me wel inleven dat een oprecht persoon dit wil delen, zeker als dit voor jou niet de orde van de dag is.

Misschien dat er een zeikerige ondertoon in zat maar dat heb ik niet zo ondervonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan