Let's say Hello

Jilly82

MF'er
31 okt 2021
33
25
Hello bikers!

Ik ben Jermain en woon omgeving Utrecht, ik heb onlangs mijn rijbewijs in bezit en ben nu lekker op jacht naar een naked bike.
Ik heb vroeger veel aan brommers gesleuteld, blokken uit elkaar gehaald, met veiltjes en dremels door cilinders, lekker flink opgevoerd met name aan Yamaha V50 en V80 (hadden ze hier in NL haast niet denk ik), wheelies straatraces crossen alle gekheid uitgehaald haha. Tussendoor stiekem ook op de Yamaha R6 gereden :X
Ik vind zelf ook leuk wat aan auto’s te sleutelen en te stylen, was ook actief op enkele Toyota forums, maar dat stylen pimpen ICE in auto was vroeger nog geinig te doen als begin twintiger ;) . Maar tegenwoordig met twee kids in huis is 24uur op een dag ineens weinig :z. Dus veel sleutelen straks aan mijn motor gaat hem niet worden, gewoon lekker mooi weer rijder met zwager en friends.

Anyway dat was in een tankdop (of notendop wat je wilt) een beetje over mij. En heb er zin in om meer tips uit deze forum te halen. Ik had eerst een shortlist gemaakt met welke motor ik graag wilde, met budget 4K (met heel klein beetje naar 4,5K). Nu rustig sparen en ongeveer februari aanschaffen is de bedoeling.
  • De Yamaha FZ8 of toch de FZ1.
  • De Honda waar ik op gelesd heb CB650F of toch de CB1000R.
  • De Yamaha MT07 , maar deze zit helaas nog wel boven budget.

Ik ga me verder in de bijbehorende topics van deze modellen inlezen waar op te letten. (Ik ben nog niet eens halverwege in het FZ8 FZ1 topic :)). Ik zie best wel een paar mooie motoren op o.a. Marktplaats staan binnen budget, maar dan zonder ABS. Ik twijfel heel erg of ik echt de ABS als een must moet overwegen….

Nou…best lange intro zo haha…tips zijn altijd al welkom en hoop het hier ook gezellig te hebben.

Greetz Jermain
 
Laatst bewerkt:
welkom Jermain,

Belangrijkste tip bij de keuze van je motor is een goede proefrit. Tov je lesmotor zullen al die andere motoren aanvoelen alsof je op een racemotor zit, qua power, dus dat levert al snel een dikke glimlach op. Maar probeer ook goed te voelen of je comfortabel zit, goed bij alle hendels en pedalen kunt, niet te veel druk op je polsen hebt etc. ABS had mij in mijn beginjaren een boel geld kunnen schelen, dus ik vind het een dikke plus als het er op zit.

Veel plezier hier
 
en rijd je alleen voor de fun of ook woon/werk verkeer ? want naked bikes worden voor het uiterlijk gekocht niet voor het comfort......
 
:W Jermain
full
Succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.
full
 
welkom Jermain,

Belangrijkste tip bij de keuze van je motor is een goede proefrit. Tov je lesmotor zullen al die andere motoren aanvoelen alsof je op een racemotor zit, qua power, dus dat levert al snel een dikke glimlach op. Maar probeer ook goed te voelen of je comfortabel zit, goed bij alle hendels en pedalen kunt, niet te veel druk op je polsen hebt etc. ABS had mij in mijn beginjaren een boel geld kunnen schelen, dus ik vind het een dikke plus als het er op zit.

Veel plezier hier
Thanks voor de tips, de proefritten zal ik zeker doen, ik weet zeker dat elk merk en type wat anders aanvoelt, bij de CB650F duurde wel even voor ik kon wennen en me eigen kon maken met de bike.
 
Terug
Bovenaan Onderaan