leuk verhaal ( veiligheid )

The Road Runner

Die hard MF'er
9 mei 2004
352
0
papendrecht
Veiligheid,

Waar gaan we het over hebben over veiligheid want dat is nu eenmaal een van de belangrijkste zaken als het om motoren gaat.
Het idee dat bijvoorbeeld een zware jongen met een bivakmuts lekker op jouw motor door het land zwiert is natuurlijk om te gruwelen !
Daarom besloot ik naast mijn gewone kettingslot een extra schijfremslot aan te schaffen.
Ha Ha deze dag zou de geschiedenis in gaan als een van de zwartste dagen voor de criminelen die je maar kunt voorstellen!
Zo stapte ik ook telkenmale weer tevreden op mijn zuurverdiende motor.
Wat heb ik mijn zaakjes toch weer lekker voor elkaar dacht ik dan steeds Ik kan mij nog goed herrineren dat ik eens in het bijzijn van een groepje kinderen opstapte zij stonden zich te vergapen aan dat rode race monster van me .
De kinderen riepen Wheelie Wheelie nu ben ik niet echt een wheelie expert maar hoe kan je de dag verpesten van zulke vrolijke kinderen door hun verzoek niet te honoreren?
Zelfs de grootse bruut kan dat nog niet over zijn hart verkrijgen!
Ik startte de motor met veel lawaai en vlammen en ontdeed deze snel van zijn slot ik besloot te proberen de motor uit stilstand in de ketting te laten klimmen wat wonder boven wonder lukte en ik reed een flink stuk op mijn achter wiel en de kinderen gilden het uit van enthousiasme .
Wat een kindervriend was ik toch………
Op het moment dat het voorwiel de aarde weer licht toucheerde leek plotseling of hemel en aarde vergingen.
Het schijfremslot deed gewoon zijn werk en dat was een start sein van een inferno gelijk aan de bombardemeneten op bagdad de brokstukken en onderdelen spoten in de ronte en de kleren hingen aan flarden aan mijn afgeschaafde vel maar ik had het ongeluk toch overleefd .
De kinderen kwamen aan rennen en kwamen vragen of het ging .
Ja natuurlijk niets aan de hand zei ik nog zo stoer mogelijk wat niet rood was van het bloed was het wel van schaamte .
Gelukkig kon de motor mij nog weg rijden vn de beschaamde plek ook al was ik een volle kruiwagen met kuip delen en knipperlichten verloren om de hoek ben ik weer gestopt om de schade op te nemen en om vooral zeer veel pijn te hebben en alles wat met veiligheid te maken hefft grondig te vervloeken!

Was getekend Gijs Jolink

Leuk verhaal
 
Gelukkig geen agent in de buurt want dan had je vast ook nog een boete gehad voor het niet onder controle hebben van je voertuig..
 
Terug
Bovenaan Onderaan