leuk verhaaltje over motorzaak..

Haga-San

MF veteraan
7 apr 2002
8.948
331
Tilburg
Verhaaltje van een kennis van mij. Origineel zie hier:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=66&i=104436&t=104436&v=f

"nou ik heb ondertussen mijn motor verkocht
maar nou ga ik binnen kort meschien weer een motor kopen
dus ik ging vandaag naar GROENEN in EINDHOVEN
om ff te kijken voor een ZXR400
hij had er drie staan
1 was een 98ér
de tweedewas een 92ér
en de derde was een 94er
nou die derde leek mij wel wat
dus ik ff goed kijken naar de motor
het was een mooie zwarte met paars en geel
nou viel mij al 1 ding op
de sleutelhanger was precies het zelfde die ik eerst had op mijn 400
nou kan toeval zijn maar o.k.
dus ik kijk wat verder op die motor
en er zat op precies dezelfde plaat een schuertej in de kuip
waar ik er ook 1 had
dus ik nog verder kijken
maar het kon de mijne niet zijn want op deze motor stond maar 23.000 km op en toen ik de mijne weg deed stond er 54.000 op
maar wat bleek nou er zat dezelfde uitlaat met dezelfde krassen die er bij mij opstonden
en het kenteken was toevallig ook precies het zelfde MN-46-RL
dus ik toch voor de grap ff wat info gevragen over die motor
ik vroeg wat jaar dat hij was
de verkoper zei 94 nou was de mijne toch een jaar ouder
de verkoper zei dat het een hele goede motor was terwijl de mijne toch zwaar beroerd was

dus wat is nou de conclusie je kunt die vent niet vertrouwen dus als je een nieuwe motor wilt kopen ga dan NIET naar GROENEN in EINDHOVEN op de HURK
maar ja dat wou ik nog ff kwijt
maar ik ben dus nog wel op zoek naar een ZXR 400
de idealen race motor"...

Kortom...
kilometerstanden... :Z :Z
 
Op donderdag 18 december 2003 12:48 schreef Haga-San het volgende:
dus wat is nou de conclusie je kunt die vent niet vertrouwen dus als je een nieuwe motor wilt kopen ga dan NIET naar GROENEN in EINDHOVEN op de HURK
't is "een" ipv "de" ;)
 
Op donderdag 18 december 2003 12:50 schreef roestendoenze het volgende:'t is "een" ipd "de" ;)
dank u.

is dus geen verhaal van mezelf he maar dat zie je aan de grammatica hopelijk wel ;)
 
Dit is wel ernstig zeg. Wordt tijd, dat ze ook APK invoeren voor motoren. Worden in ieder geval de kilometerstand bijgehouden en heb je dus bij aankoop een NAP! :)
 
Groenen is bij een vriend van mij ook bekend , heeft daar een suzuki bandit gekocht.
Ding had schade wat zo op t oog was weggewerkt , banden waren op en de accu ook bleek later , terwijl hij toch in orde was volgens de verkoper.
Het was een beetje een haast-koop en die verkoper heeft er handig op ingespeeld door een slechte motor te verkopen.
Ik zou daar iig nooit wat kopen....

(btw , zoekt ie nou nog een goeie zxr400? :P )
 
Groenen is bij een vriend van mij ook bekend , heeft daar een suzuki bandit gekocht.
Ding had schade wat zo op t oog was weggewerkt , banden waren op en de accu ook bleek later , terwijl hij toch in orde was volgens de verkoper.
Het was een beetje een haast-koop en die verkoper heeft er handig op ingespeeld door een slechte motor te verkopen.
Ik zou daar iig nooit wat kopen....

(btw , zoekt ie nou nog een goeie zxr400? :P )
Ja, die zoekt hij idd..
op die pagina waar ik naar verwijs kan je evt. reageren.

RDZ, ja ik snap dat je niet naar de grammatica verwijst.. ik snap wat je bedoelt... ;)
 
Dit is wel ernstig zeg. Wordt tijd, dat ze ook APK invoeren voor motoren. Worden in ieder geval de kilometerstand bijgehouden en heb je dus bij aankoop een NAP! :)


en netjes voor elke "beurt/apk" wordt de teller netjes teruggeschroeft...
NAP is nog steeds bullshit.
bovendien is het niet eens verboden.. :(
 
wat km's betreft heb ik hetzelfde meegemaakt.

heb een TL1000R ingeruild met rond de 20.000km erop bij Kalsbeek. kijk ik later op hun website, staat ie met 11.000km aangeboden.
ik weet toch zeker dat het de mijne was ...... (?!?)

maar goed, wat zeggen een paar km's nou als alles in orde is. kwestie van het fietsje heeeeel goed bekijken.
 
Dit is wel ernstig zeg. Wordt tijd, dat ze ook APK invoeren voor motoren. Worden in ieder geval de kilometerstand bijgehouden en heb je dus bij aankoop een NAP! :)

En kun je je elk jaar scheel betalen aan de keuring, krijg je je omgebouwde brommer niet meer door die keuring, je blerpijp kun je elk jaar eraf schroeven...fuck APK.
 
Op donderdag 18 december 2003 13:02 schreef sictc het volgende:bovendien is het niet eens verboden.. :(
Je mag toch ook rijden terwijl je km-teller niet funcioneert. ;) (als de snelheidsmeter 't maar doet)





@drBral: bot of lomp is niet perse duidelijker hoor :P
 
Op donderdag 18 december 2003 14:30 schreef roestendoenze het volgende:@drBral: bot of lomp is niet perse duidelijker hoor :P
maar wel fijner, en oh ja, ik om NIET uit het oosten (brabo's weten niet eens waar Meppel ligt blijkbaar) maar uit het Noord'n.....
 
maar wel fijner, en oh ja, ik om NIET uit het oosten (brabo's weten niet eens waar Meppel ligt blijkbaar) maar uit het Noord'n.....
Hmm, ik heb het wel eens gezien op een bord, op weg naar Assen. Als je moet schijten moet je het in dat gat doen, zeiden ze... :P ;)
 
Groenen is bij een vriend van mij ook bekend , heeft daar een suzuki bandit gekocht.
Ding had schade wat zo op t oog was weggewerkt , banden waren op en de accu ook bleek later , terwijl hij toch in orde was volgens de verkoper.
Het was een beetje een haast-koop en die verkoper heeft er handig op ingespeeld door een slechte motor te verkopen.
Ik zou daar iig nooit wat kopen....

(btw , zoekt ie nou nog een goeie zxr400? :P )

Koop je een slechte motor, als de banden op zijn, en de accu rot is, en wat krassen bijgewerkt zijn. Als dit de verborgen O-) gebreken zijn zou ik al heel gelukkig zijn. :9
 
Koop je een slechte motor, als de banden op zijn, en de accu rot is, en wat krassen bijgewerkt zijn. Als dit de verborgen O-) gebreken zijn zou ik al heel gelukkig zijn. :9

:^

onder verborgen gebreken verwacht ik minstens een stuiterende kleppendeksel of een afvoergaatje in de bodem van je carter. (of valt dat onder de definitie van een brik? :X )
 
Terug
Bovenaan Onderaan