leuk verhaaltje over motorzaak..

wil iedereen als hj daar een tl heeft verkocht even zijn kenteken er bij zetten.
Het lult namelijk makkelijker als je daar gaat zeiken :P
 
Fuck he!!!

lees nu dit topic pas, na mijn bezoek van afgelopen vrijdag....

Is mijn gevoel toch niet slecht geweest!

hier mijn verhaal:::





Door De Kawaman op 31-03-2006 21:23







Het kan zelfs nog gekker!
Ik dacht, ik laat me niet kennen, ik rij naar Eindhoven, (motorcentrumeindhoven) daar staat er ook 1.
Wel wat duurder maar ok.


Ik daar aangekomen, wat een kille lelijke zaak, eerst maar een kwartier naar het plafond staan staren naast die kawa, terwijl ik 3 x heb gebeld dat ik er aankwam, dat ze hem vasthielden enz.....

Uiteindelijk een wat oudere ongeintresseerde man, kan ik je helpen?!
Ik zeg, ik heb gebeld...

oh ja... voor de kawa? duh....

Geef de sleutels maar, ga ik ff proberen.....

Reed op zich goed... maar iets gaf me een slecht gevoel......

De motor had een achterband, die zachtjes gezecht minimaal een circuitdagje heeft gedaan..... en stevig ook, vellen hingen naast de band, dus geen amateurtje geweest.....

Toen ik terugkwam van het proefrijden, stond ie gelijk koelvloeistof te spuiten....

toen ik die man daar op wees, reageerde hij niet eens....

en dan nog een splinternieuw origineel uitlaatsysteem eronder, icm met 5000 km op de teller..... ik weet het niet...

Kan allemaal toeval zijn, maar iets deed me aan een circuitfiets denken... alhoewel ik het nergens anders aan kon zien,.. dus voordeel van de twijfel dan maar.....

Die man staat me aan te kijken, van wat nu???


Dus ik zeg, doe maar een koffie, dan gaan we praten!

Zitten we aan tafel, zit ie me weer afwachtend aan te kijken...

Dus ik begin maar weer....

Ik zeg: leuke fiets, alleen jammer van die circuit km's....

Ik wil hem eventueel gelijk meenemen.... contant afrekenen... en niets inruilen.... wat doen we met de prijs....


Zijn antwoord: NIETS.... die prijs staat.. das een hele scherpe..


Ik zeg: ok,,.. ik drink mn koffie even op en dan gaan we, als dat je antwoord is.

Ja, absoluut, ik heb m scherp ingeruild...

Dus ik heb mn spullen gepakt,... ben een rondje gelopen met mn koffie, om m nog een kans te geven en ben naar huis gegaan....




man man man.... wat zijn sommige bedrijven toch slecht in verkopen/klantvriendelijkheid....

Stond klaar met een bus, geld in mn zak.... en dan zo handelen




Lekker zaakje dus, dat eindhovenmotorcentrum!!!
:( :( :( :(
 
Een van die verkopers daar is een ex groenteboer (is geinteresseerd in motoren). Toen hij mijn ZZR beoordeelde op verschil in stuuruitslag(!?) nokken gewoon aanwezig overigens, vertelde ie dat ik m ooit flink had geraakt!! Eikel.
Voor proefrijden moest ik een afspraak maken omdat de accu leeg zou zijn.
 
ja maar mijn motor is ook de teller van terug gedraaid, maar klopt ook, want de helft daarvan was in engeland, en daar telt het heel anders, ruim de helft minder dan hier :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W
 
Voor de motoren moet je er niet zijn daar, maar de kleding is niks mis mee. Dat is wel in hetzelfde pand maar is een appart bedrijfje. (motomoda) Die meiden weten wel waar ze het over hebben en de service is daar wel goed. Maar de motoren van groenen........ :N
 
Kortom ga je de motor van je dromen kopen, rij dan eerst ff langs Motorcentrum Eindhoven...bekijk daar eenzelfde motor, rij dan naar de zaak waar je je droomfiets hebt gezien: weet je meteen waar je op moet letten bij aankoop :+
 
Is het misschien iets om een topic te maken waar iedereen zijn ingeruilde of verkochte motor met alle daarbij behorende gebreken en km stand kan invullen, zodat we altijd weten wat er mee gebeurt, een soort NATIONALE MF-PAS.

Wil wel beginnen. gisteren verkocht:
Suzuki GSXR1100W
MR-31-KX
km stand 33600
schadevrij
BJ 93
 
Nog niets eens zo'n gek idee, daar kun je makkelijk een geautomatiseerd systeempje voor maken. Misschien een ideetje voor mf?
 
gebeurt in ht westen ook. Ook bij een hele grote zeer bekend staande motorzaak.

Zag een GSXR staan met duidelijke schade aan achterbrug en een "nieuwe" bandit met krom stuur. En word dan als schadevrij verkocht.
 
gebeurt in ht westen ook. Ook bij een hele grote zeer bekend staande motorzaak.

Zag een GSXR staan met duidelijke schade aan achterbrug en een "nieuwe" bandit met krom stuur. En word dan als schadevrij verkocht.

Misschien slim om even de naam van het bedrijf te noemen, zodat er niemand van MF ter goede trouw deze motot koopt :? !
 
Zelf in 99 een motor gekocht bij groenen in luyksgestel, met schade want die zocht ik ook. Motor heeft de 2 jaar eigendom keurig volgemaakt. Zo te lezen heb ik dus geluk gehad.
Vriend van mijn heeft dit jaar een motor bij Lemar in Venray gekocht, snelle en geode service, prijs zeer correct, dus voor mij een aanradertje om eens te kijken als je iets nieuws zoekt. Groet FH
 
Nee waar ik me zo aan erger is dat deze motor gewoon wordt opgeknapt en als schadevrije motor wordt verkocht. Dit is niet juist en als het niet goed gemaakt is, ook nog eens gevaarlijk vor de nieuwe eigenaar, die denkt een perfecte motor te hebben gekocht.

dat gebeurt echt overal... Weet nog wel een MF'er die zn motor TL heeft gereden. Was bij een niet nader te noemen motorzaak waar die motor toen stond. had behoorlijk wat schade.
2 maanden later stond ie in de showroom als schadevrije occasion (eerst gevraagd of er ooit schade was geweest (nee), en daarna mee geconfronteerd dat ik wist dat de vorige eigenaar m TL had gereden)

Maar het feit blijft: als de schade goed is opgelost, weggewerkt, nieuwe kuip e.d. dan is het in principe weer een schadevrije motor. Een dealer zal toch de opknapkosten en onderhoudskosten eruit willen halen, en ook nog winst er op willen maken.

Mijn NC30 heeft me straks meer gekost dan wat de dagwaarde is. Als die ooit in de verkoop gaat, dan zal er ook zeker vermeld worden dat er onderdelen zijn vervangen en spuitwerk is uitgevoerd.

Ik heb mijn ZXR gekocht met een hoge km stand, dus daar twijfel ik niet aan. maar kloten met de km stand vind ik not done.
De meeste motorrijders zijn zuinig op hun motoren en voeren het onderhoud volgens het boekje uit. Als er met km standen wordt gekloot, dan gaat er geheid iets mis...
 
mijn gsxr 600 uit 98 hebben ze daar ook opgekocht het balhoofd was getordeerd dus echt wel tl.
maar hij stond een week later te koop als schade moter recht op zijn wielen
het zijn echte honden.
ze hadden ook minimaal 800 euro boven de waarde het vrak opgekocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan