Leuk verhaaltje

Fastcruiser

Explorator
Crew
14 aug 2001
19.923
11.304
Zuid-Limburg
Instagram
Dit stond op het fazerforum, en ik wilde het jullie niet onthouden... :)

---------------------------------------
Hoi FaZeR vrienden en vriendinnen,

Vrolijk en blij, door weer en wind, maar vooral zonder schade hebben mn grijze schone en ik het afgelopen jaar zo'n 20'000KM gereden.
Maar helaas, vandaag was ik blijkbaar aan de beurt voor een paar krasjes.
Gelukkig zijn het maar een paar krasjes op mn motor en is er bij mij en mn passagier geen lichamelijke schade.
Die passagier was vandaag trouwens mijn vriendin, Daphne, maar daarover straks meer.

Ik naderde rond de middagspits een drukke kruising met stoplichten waarop het verkeer vanuit alle vier richtingen zo goed als vast stond.
Voor rechtdoor staat een lange rij auto's te wachten en ik besluit om langs de auto's naar het begin van de rij te rijden.
(De auto's in deze rij konden met geen enkele mogelijkheid oversteken omdat er op de kruising allemaal auto's vast stonden.)
Voor zover mogelijk zet ik mn motor altijd duidelijk voor de auto neer zodat deze niet probeert om langs mij te rijden en mij daarbij aantikt.
Ook zoek ik dan altijd even oogcontact voor de zekerheid en goede orde.

Door het fietspad dat kruist met deze weg, kon ik mn motor slechts schuin voor de auto plaatsen. De meneer in de auto en ik hadden elkaar aangekeken en ik wist dus dat hij mij gezien had.
Stoplicht gaat op groen en..........
Die *&^$%^#$# begint te rijden voor ik de kans had om weg te komen.
Ik voel de auto tegen mn been duwen en begin in paniek te roepen, van hoooooooooooo.
Hij wilde mij gewoon opzij drukken!
Hij stuurde wel iets bij maar reed gewoon (langzaam)verder.
Gelukkig hield ik mn motor schuin en kon ik nog een beetje wegsturen.
Evengoed schaafde de auto langs mij motor....ai
Ik kon niet geloven dat hij dit deed !!!
Met stomheid geslagen tilde in motor weer recht ging achter hem aan.
Hij had zich inmiddels door een heeeel klein gaatje gewurmd en reed snel verder.
Na heftige gebaren van mijn kant zat hij eerst dom te lachen achter zn stuur maar stopte uiteindelijk wel.

Ondertussen was ik best emotioneel geworden van dit gebeuren en zette direct mn motor op de standaard achter zn auto.
Ik wilde wel even horen waarom hij dit deed en ook de politie bellen.
Voordat ik van mn motor af was en het in de gaten had liep mijn lieftallige Daphne al richting deze meneer die met heftige gebaren uit zn auto kwam rennen.

Daphne loopt op de man af die aanstalten maakte om te gaan vechten.
Ze nadert hem en........... ze geeft hem met haar helm een kopstoot !!!!!
Bloed spuit direct uit meneer zn inmiddels geschrokken gezichtje.
Mijn lieve Daphne en vechten? Dit had ik nog nooit gezien.
Gelijk sprong ik tussenbeide. Ookal had ik hem graag met zn gezichtje over het asfalt gesleept, kon ik toch een beroep doen op mn 'gezonde' verstand en hield ze uit elkaar. Heb ik dan beetje mn postuur mee... (GNiFFeL)
Met vechten los je het niet op vind ik.

Er ontstond een hele scene met allerlei mensen die vonden dat ze hun mening moesten geven en nog wat olie op het vuur wilden gooien.
Er waren ook mensen die riepen dat de politie gebeld was en daar wilde ik graag op wachten.
Meneer dacht daar anders over en voor we het wisten sprong hij in zn auto en scheurde weg !!!

Had natuurlijk zn kenteken onthouden en er waren meerdere getuigen die een verklaring in ons voordeel aflegden.
Werkelijk onvoorstelbaar gedrag. De kopstoot die mijn Daphne gaf aan die man, heeft mij de hele dag bezig gehouden.
Het is niet de goede manier, maar stiekum denk ik:"Lekker puhhh"

Vanavond ben ik meerdere keren door de politie NoordHolland Noord teruggebeld om mij op de hoogte te houden. Keurig hoor !!
Ze hebben de man achterhaald en zouden hem een bezoekje brengen.
De politie verteld dat hem waarschijnlijk doorrijden na ongeval ten laste wordt gelegd. Da's ook in Nederland een misdrijf.

De getuigen hebben trouwens unaniem verklaard dat de man op Daphne afliep en daarbij met zn hoofd tegen haar helm bonkte, hahahah.

Nogmaals, ik keur geweld zeker niet goed, maar in dit geval zeg ik eerlijk dat ik het niet zo erg vond dat de man door deze actie letterlijk zn
hoofd heeft gestoten.

Hopelijk hebben jullie nu niet een negatief beeld van ons.
Ik ben iemand die ook beroepsmatig gewend is om conflicten met normaal verbaal en non verbaal communiceren op te lossen.

Ik vind dit een ongelooflijke actie van de bewuste automobilist.
Graag zou ik van hem horen waarom hij dit deed.
In zn geschreeuw riep hij dat ik hem niet mocht inhalen enzo.
Blijkbaar een jaloerse automobilist.
Dit bewijst maar weer eens, vertrouw op de motor alleen jezelf en hou ERG goed in de gaten wat er zich allemaal om je heen afspeelt.

Kortom, dit stelde qua schade allemaal niet zoveel voor, maar ik ben er best van geschrokken. Gelukkig zijn Daphne en ik nog heel.

TNX voor jullie luisterend oor.......

Groet,
Robert.
------------------------------------------

Ik kan alleen maar zeggen... :} voor Daphne!

(en ook voor de getuigen natuurlijk)
 
Z'n verdiende loon!
Maar wel geluk gehad met die getuigen, anders wordt je zo veroordeeld voor mishandeling ofzo.
Leuk verhaal, zie je maar weer wat voor een gekken er in die blikken zitten!
 
Nou Fastcruiser, volgens mij heb je goed gehandeld. :} :} :} :} :} :}
Het is namelijk ook nog zo dat als je stilstaat en iemand rijd je aan, dan is die het meestal ook schuld. Maar goed fouten kunnen gebeuren en als je normaal met elkaar omgaat kun je dit uitpraten.
Probleem is dat maar heel weinig mensen dit kunnen en dat aggresieve gedrag van anderen werkt natuurlijk provocerend.
Vind het daarom ook heel keurig dat je er een eind aan heb gemaakt. Kan me voorstellen dat als je vriendin ruzie krijgt er een hoop mensen heel anders zouden reageren.
Bij deze heb je me weer eens de hoop gegeven dat de wereld niet alleen uit onredelijke mensen bestaat. En dat van je vriendin kan ik me ook heel goed voorstellen. Als je zo wordt behandeld nadat iemand je flink heeft laten schrikken met zo`n aktie kan er natuurlijk iets knappen.
Hoop dat het allemaal fatsoenlijk afloopt en je schade krijgt vergoed, ook al zijn het maar een paar krasjes. Het is toch jammer van zo`n mooie fiets (FJR toch).
 
Nou Fastcruiser, volgens mij heb je goed gehandeld. :} :} :} :} :} :}
Het is namelijk ook nog zo dat als je stilstaat en iemand rijd je aan, dan is die het meestal ook schuld. Maar goed fouten kunnen gebeuren en als je normaal met elkaar omgaat kun je dit uitpraten.
Probleem is dat maar heel weinig mensen dit kunnen en dat aggresieve gedrag van anderen werkt natuurlijk provocerend.
Vind het daarom ook heel keurig dat je er een eind aan heb gemaakt. Kan me voorstellen dat als je vriendin ruzie krijgt er een hoop mensen heel anders zouden reageren.
Bij deze heb je me weer eens de hoop gegeven dat de wereld niet alleen uit onredelijke mensen bestaat. En dat van je vriendin kan ik me ook heel goed voorstellen. Als je zo wordt behandeld nadat iemand je flink heeft laten schrikken met zo`n aktie kan er natuurlijk iets knappen.
Hoop dat het allemaal fatsoenlijk afloopt en je schade krijgt vergoed, ook al zijn het maar een paar krasjes. Het is toch jammer van zo`n mooie fiets (FJR toch).

Beter lezen: Dit stond op het fazerforum, en ik wilde het jullie niet onthouden...

Is dus niet hem overkomen, maar een ander :)
 
Ik wil ook zo'n vriendin
heart.gif
 
Whehehe HULDE AAN DAPHNE :D Mijn vriendin zit nu te grinniken.. ojee ;)

HULDE aan jullie actie en aan de omstanders dus ook hehe. :}
 
Ja fastcruiser, nu ga ik je met zo`n opmerking toch wel anders zien.
Is er dan niemand meer die normaal en zonder geweld kan reageren?
Blijkbaar vindt iedereen dat je geweld met geweld moet oplossen en dan er alsmaar over klagen.
Hypocrieten.

En fazertje , dat is ook de bedoeling.
Alleen een beetje vreemd dat je alleen bij mij moet grinniken.
 
Zo, voor zo'n actie heb ik wel een paar krassen over op me motor, hulde aan Daphne.

Denk trouwens wel dat ik hem met zijn gekke bek over het asfalt zou slepen.
 
Stoere praat hier. 8-) 8-)
Ik zou wel eens willen weten hoeveel van jullie zo`n situatie al eens meegemaakt hebben en wat de reaktie dan was.
Kun je weer een poll maken :)

Maar heb in Spanje gehad dat een mongool rakelings langs me reed. Toen ik naar 'm toe liep om 'm de waarheid te vertellen, richtte hij een pistool op me ( :? WTF?). Daar raakte ik zo van over de zeik, dat ik juist door bleef lopen. M'n vriendinnetje trok me gelukkig weg, was iets slimmer. Ben niet zo'n held, maar in dat soort situaties lijkt er wel een knop om te gaan.
 
Stoere praat hier. 8-) 8-)
Ik zou wel eens willen weten hoeveel van jullie zo`n situatie al eens meegemaakt hebben en wat de reaktie dan was.
Mijn broer en ik hebben het vaak genoeg meegemaakt maar dan in een koekblik
Dat we ruzie kregen onderweg.
Een Honda CRX lokt erg uit.
Als 2 mannetjes van bijna 2 meter met kale koppen uitstappen maken ze dat ze weg komen })

Maar ff ontopic :
Wat een klote vent.
En wat Daphne heeft gedaan :}
Ik had er nog een paar kopstoten achteraan gedaan })
 
Wel een klojo, die zo 'bewust' iemand schade berokkend (ik heb het over die eikel in z'n 4-wielertje, niet Daphne ;) ).

Kga bumpers op de motor installeren ;)
 
Door Daniel Leenders op 30-06-2002 18:04
Mijn broer en ik hebben het vaak genoeg meegemaakt maar dan in een koekblik
Dat we ruzie kregen onderweg.
Een Honda CRX lokt erg uit.
Als 2 mannetjes van bijna 2 meter met kale koppen uitstappen maken ze dat ze weg komen

Wat nou een honda crx lokt uit, de mannetjes die er vaak in zitten bedoel je.
Die met hun weggedrag ,gevaarlijke situaties veroorzaken. Een crx is een mooie auto vind ik, alleen jammer dat ie met dit soort dingen geassocieerd wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan