Leuke anekdotes..........

Roco

MF veteraan
29 jun 2004
1.075
0
In deze tijden van slechte berichten misschien een idee.
Als er meer bikers leuke anekdotes willen vertellen, zou dat hier kunnen.
Is het niks, dan niet reageren en stopt het gewoon hier.
In ieder geval zal ik nu een anekdote opschrijven.
(waar gebeurd, met mijn makkers in de 70 er jaren in Assen.)

Na een paar rondjes TT-circuit kwamen we weer bij elkaar bij de pits.
Tijd voor een toerritje. Peter en Mannes wisten altijd wel een leuke toer te bedenken. Nooit zal ik vergeten dat we in de tijd van Floris in Friesland plots de grote amerikaanse slee van Rutger Hauer tussen de motoren hadden....
Goed, met een mannetje of 10 vertrokken van het circuit richting het noord-oosten. Nu moet je weten dat er een CZ 175 en een MZ meereden. Deze hadden van die lange uitlaten langs de zijkant. En....herhaaldelijk hadden we er al eens over gesproken hoe te rijden als je achter elkaar aan kachelt; dus verspringend en niet recht achter elkaar! Op een bepaald moment komen we in de buurt van Borger bij een oversteek van een drukke weg.
Maar langs de kant stond ook een ijscokarretje, zo'n wit ding met twee van de hoeddeksels. En Peter, voorop, zag dat plots en besloot voor een ijsje te gaan. De meute draaide met hem mee en we zochten een parkeerplaats naast de ijscokar. Enkele motoren slingerden wat van links naar rechts en toen er voorin plots geremd werd, kon Onno niet op tijd remmen met zijn BMW en gleed nog net met zijn voorband tussen achterwiel en uitlaat van de MZ. Net genoeg om beiden het evenwicht te laten verliezen. Majestueus vielen beide om en belandden in het gras.
De MZ stond vlot weer overeind, maar de BMW moest wachten op toeschietende bikers. Het was een zware boxermotor. Beide bikers hadden geen letsel, en afgezien van wat weggelopen benzine leek alles ok. Echter, de BMW wilde niet meer starten. Met geen mogelijkheid wilde de kickstarter naar beneden. Aangezien Onno lid was van de ANWB kreeg hij een lift naar een benzinestation om daar te bellen. Onderwijl kwam een man naar ons toe die met zijn vrouw en een VW-kever ook bij de ijscokar stond. Een in-de-vut-type met witte broek, kleurig shirt en pet. Ex-motorrijder, dus de man begon hele verhalen af te steken. Even was dat leuk, maar gelukkig keerde Onno terug toen de verveling begon in te treden.
Dat gaf even afleiding, maar voordat de ANWB-man erwas hadden we alweer hele sterke verhalen aan moeten horen. Gek hè, dat je dat van een automobilist toch moeilijk kunt aanhoren. De ANWB arriveerde en we gingen om de BMW staan om te zien wat er loos was. Petmans drong een beetje voor en gaf tips..... Een bougie werd er eerst maar eens uitgehaald en bekeken."Was ik al bang voor", zei de ANWB-man en draaide de kickstarter uit en ging er vervolgens op staan. Wij zagen hem al eeuwig blijven staan zo, maar niets van dat alles. Met een flinke "jens" ging de kickstarter naar beneden en petmans stond er bovenop met zijn neus.....
Een pittige straal donkere olie spoot met ontsnappende kracht uit het bougiegat recht op petmans af, die geen schijn van kans had. Binnen drie seconden leek het wel of de motor geëxplodeerd was. Petmans was drie meter achteruit gedeinsd en droop van de olie, wij lagen kringsgewijs aan alle kanten te spartelen in het gras van het lachen. Alleen de ANWB-man die verbaasd omkeek naar die plotselinge reacties stond nog bij de motor.Ik hou het er op dat we bijna een kwartier hebben liggen lachen , in ieder geval toen we weer wat rustig waren, waren petmans en auto verdwenen en de ANWB-man was klaar met zijn werk.
Zelden zo gelachen, mijn ribben deden er zeer van.

Roco (destijds CZ 175, maar....met kuip en VW koplamp !)
:]
 
Laatst bewerkt:
LOOOOOOL jammer daar had ik bij willen zijn.

Wat was nu dan precies het probleem met de BMW? Gewoon een beetje vast zitten ofzo (Dus met wat zinvol geweld weer beweging in gekregen? )
 
Nou, als ik me nog goed herinner, dan was door het omvallen en vanwege het feit, dat de boxer op z'n kant lag op de een of andere manier olie in de compressieruimte boven een zuiger gekomen.
die blokkeerde het starten
In ieder geval toen die olie eruit was en de bougie er weer in. kon je weer starten .
2 cilinder boxer, iets van 500 of meer cc.
kep geen idee hoe dat blok er van binnen uitzag, maar er zal wel een kanaaltje zijn gewwest waardoor de olie daar kon komen.
normaliter lijkt me dat absoluut niet goed !
Jammer dat ik die jongens (zie oproep oud-motorrijders in omgeving assen gezocht)niet terug kon vinden.
ik wil wedden dat we weer plat gaan .....(van het lachen !)
Roco
:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan