Leuke beginnersmotor?

Verschillende punten spelen mee.


3.- Performance. Wat wil je gaan doen met de motor? Een 250cc is vaak kleiner dan een 750cc, maar als je je motor wil gaan gebruiken voor woon-werkverkeer op de snelweg, heb je weinig aan die 250cc. Wil je een motor die snel optrekt, eentje waar je mee kunt gooien in de bochten, eentje die 180km/h kan, eentje waarbij je uit de wind zit omdat woon-werkverkeer op de snelweg?
.


Dit dacht ik ook een lichte motorfiets in cc is vaak fysiek ook lichter en veelal kleiner dan 600 / 750 dus kan je misschien veel beter passen. Moet je 160 op de snelweg rijden of is 120 voor die ene keer dat je daar komt genoeg en ga je voor de rest lekker toeren ?
 
Dat hangt er ook maar net vanaf waar je woont en wat voor 250cc het is. In de randstad zal 't prima gaan omdat daar inderdaad alles regelmatig vast staat, maar als je een stuk over de A6 of A7 moet niet, en dan zou ik ook een hogere top willen hebben dan 140km/h.

..maar..maar... zo hard mag je helemaal niet! :]
 
Meen je dat nou, gaan we nou zo beginnen?Dat is iets wat ik dus telkends denk als ik wéér zo'n topique geopend zie over welke beginnersfiets...

Beginnersfietsen bestaan niet, ik was een vergevorderde met een 250je met 27 PK, 30 jaar lang

Toen ik 18 was wist ik precies welke motor ik moest hebben, en die daarna ook.

Ik probeer een bruggetje te maken naar een honda cb400f, ietwat verbouwd naar een café racer.

Beginners motor. Check
Budget check
De looks?? Weet ik niet
Maar binnen nu en twee posten gaat er een om een foto bietsen.

Hoewel ik een tz250 ook erg top vind. Ga ik mijn dochter aan praten
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal!

Ik weet zelf ook wel dat er geen concreet antwoord hier op is en dat ik zelf ook moeten voelen en proefen. Maar ik was gewoon benieuwd naar wat jullie zouden voorstellen en waarom. Ik lees veel nuttige reacties over waar ik rekening mee moet houden.

Veel leuke voorstellen ook, nu kan ik wat gerichter gaan zoeken en heb ik ook een beeld bij de modellen.
 
Mijn Suzuki GSX750f komt binnenkort te koop :) Heerlijke motor voor woon-werk, doe ik er nu ook zelf mee. Qua motorinhoud een beetje ertussen in. Past ook goed in je budget (en je houdt nog wel iets over ook ;) ).
 
Klinkklare onzin natuurlijk. Waar een wil is is een weg...
https://youtu.be/kRFyw57o_Ic

Klopt.
Classic Video.
Stoer maar niet praktisch.

nee, dan is een Busa minstens zo stoer, en makkelijker in de file.

Maar leuk topic.
Volg.

Edit: Mijn mening: het maakt niet zoveel uit.. Gewoon met iets simples, niet te zwaar, gaan rijden.
Toen ik mooi weer ging rijden heb ik aantal motoren geleend en gehuurd.
In het begin is vrijwel elke motor "lekker": power, flexibility, Fun!
 
Laatst bewerkt:
Ik wist al welke motor ik wilde voor ik begon met lessen (uiteindelijk een andere motor genomen maar dat terzijde). Wellicht is de motorbeurs in februari bezoeken een idee, dan krijg je een fijn overzicht van wat er zo al allemaal is.
 
Misschien even wennen, gaat best soepel bij deze :]


Knap, en respect.

Maar zou dit in Scene gezet kunnen zijn?
Zit een levensgroot gat tussen die rijen..
en hij/zij gaat wel heel dicht achter die truck staan, met minimaal zicht..???

80% kans dat dit een opzetje is...
 
Laatst bewerkt:
Heel vroeger waren er mensen die kochten een motor en deden daar hun hele leven mee. Tegenwoordig worden veel motorfietsen na een paar jaar ingeruild. Zo kun je ook stellen dat veel mensen na jaren motorrijden nog steeds niet weten wat ze willen.

Bij een nieuwe motor kun je de diverse types vergelijken. Met een budget van 1.500 euro komt het er in de praktijk meestal op neer dat het maar net is wat je tegenkomt. De staat van de motor zou voor mij belangrijk zijn en kan erg verschillen in deze prijsklasse. En voor TS zullen een aantal motoren afvallen omdat die te groot zullen zijn, maar met 1,60 zijn er nog best genoeg mogelijkheden. Het komt vast goed.
 
Ik zou naar een zaak gaan waar veel occasions bij elkaar zijn, bv. een Motoport, en eerst maar eens op wat verschillende motoren gaan zitten.. Elke motor met A rijbewijs rijdt hard genoeg, en vooral als je ook af en toe wil gaan touren is hoe je zit en hoe dat voelt gewoon superbelangrijk. Rij zelf naked en ben op vakanties soms 6 tot 8 uur aan t touren..

Zou er overigens niet aan moeten denken dat ik dat op een model zou hebben moeten doen waarbij je moet op en afstappen aan de zijkant van de fiets bij elke plek waar even stil gestaan moet worden :')
 
Ja naar een zaak gaan is inderdaad ook een goeie! Kunnen veel motoren niet verlaagd worden?
Zowel, hoeveel kost dit ongeveer?
 
Alles gaat, maar daar hangt ook weer een kostenplaatje aan. Als je het zelf doet is het nog enigszins betaalbaar,laat je het doen dan gaat het waarschijnlijk veel kosten, toch in verhouding met de motor.
Je kijkt dus het best voor een lage motor, maak je je het een stuk gemakkelijker mee.
 
Ik wist al welke motor ik wilde voor ik begon met lessen (uiteindelijk een andere motor genomen maar dat terzijde). Wellicht is de motorbeurs in februari bezoeken een idee, dan krijg je een fijn overzicht van wat er zo al allemaal is.
Dat is wel erg lange termijn denken...
 
Ja naar een zaak gaan is inderdaad ook een goeie! Kunnen veel motoren niet verlaagd worden?
Zowel, hoeveel kost dit ongeveer?

Vragen waar een dealer je prima mee kan helpen. Maar met je genoemde budget niet reëel.
 
:^

Edit: Suzuki Bandit kan ook nog.

Die zou je dan wel moeten laten verlagen, denk ik. Ik ben 1m61 en ik pas daar nog niet misschien op. Genoeg voor een proefritje, dat wel, maar om echt een motor gekocht te hebben, wil ik zonder echt op 't zadel te hoeven gaan verzitten met één voet plat aan de grond kunnen. Ik kon dat op mijn gs500 niet meer toen er een hogere achterband onder lag en dat gaf geen vertrouwen. Elke keer dat ik moest stilstaan weer helemaal m'n kont van 't zadel af laten hangen, en als ik dan wat onverwachts moest remmen was 't ontzettend wiebelig. Nu, met weer een stock size achterband, kan ik met reiken en een klein beetje schuiven (automatisch want glad zadel) met één voet plat aan de grond. Met twee benen kan ik allebei alleen m'n tenen aan de grond krijgen. Dat is voor mij persoonlijk het minimale aan hoe goed ik bij de grond moet kunnen.

Dus direct ook een extra noot: als iets net aan past voor de proefrit, bedenk dan wel of dit ook voldoende past voor (wellicht) dagelijks rijden. Dat is nog wel een verschil. :)
 
Een Bandit is er ook als 400cc (tegenhanger van een CB1), dat zou toch moeten lukken. Sowieso proefrijden idd.
 
Ja naar een zaak gaan is inderdaad ook een goeie! Kunnen veel motoren niet verlaagd worden?
Zowel, hoeveel kost dit ongeveer?

Kath, je mag mijn FZR1000 wel eens passen. Die viel mij op door de lage zit en is van een klein vrouwtje geweest

[edit]en het is een leuke beginnersmotor met niet te veel PK's en geen te gek hoge topsnelheid[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan