Leuke beginnersmotor?

En hoe bevalt je les motor. Het is dat ik toendertijd geen motor mocht van mijn moeder, maar zelfs daar was ik blij mee geweest.

Ik heb toen maar een Harley gekocht en mijn moeder uitgelegd dat dat geen motor is. Zitten wel redelijk laag.
Maar goed, Door die motor ben ik begonnen met elalage ruit kijken voor je koopt. Je koopt immers ook geen schoenen die er niet uit zien.
 
Je koopt immers ook geen schoenen die er niet uit zien.


Daar komt toch het beetje het vrouwelijke in de man naar boven...

Ik weet zeker dat jij schoenen heb staan waarvan je zegt "ze passen helemaal niet, maar ik vond ze zo leuk dat ik ze voor die prijs niet kon laten staan"

Tip

En die is wel uniek ≥ Tzr250 ypvs 1988 ( rd350 ) 2 takt - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl

En hoe bevalt je les motor. Het is dat ik toendertijd geen motor mocht van mijn moeder, maar zelfs daar was ik blij mee geweest.


Na het behalen van het rijbewijs heb je dat verzwegen, kocht een gelijke type met een L plaat en hebt zo jaren rondgereden tot die HD er kwam, je moeder in de waan latende dat het niet zo best ging met gorillazZ's rijbewijs?
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je dat hier in je topic nog even verteld, veel veilige kilometers toegewenst. :]
 
Ik zal eerlijk zeggen hoe ik mijn motor s uitzoek. Prijs, kleur en een proefrit, die proefrit maak ik altijd langs een spiegelend gebouw. Het casino in Zandvoort bijvoorbeeld. Als het plaatje mooi genoeg is, dan pas overweeg ik de aankoop. Motor is belangrijk, maar alles draait om er goed uit te zien


-O-

Dus als het maar mooi is voor een fotoshoot, en het voor de rest geen meter rijdt, dan is het goed:?


Kwordt echt oud geloof ik-O--O-
Vroegah telde de looks maar voor 50% mee, de andere 50% telde de eigenschappen mee


Dit is uiteindelijk wat ik heb gekocht!: Honda CBF500
:t
Al kilometertjes gemaakt??

Piccies altijd welkom
 
Dubbel...

Jep, wordt echt oud:+

Hihihi. Ja zeker al kilometers gemaakt, moest hem in Groningen ophalen dus de eerste dag al ong. 200km ermee gereden.
Ben er nu anderhalve week elke dag mee naar het werk gegaan (+- 100km per dag)! Hij rijdt echt suuuuper fijn :]
Omdat ik wat kleiner ben helpt dat kleine windschermpie voorop best veel op de snelweg, dus kan makkelijk 140 zonder dat ik het gevoel heb dat ik eraf waai haha

Genoeg gelul, fotooooooooooo's:

1539875879434.png

1539875928946.png

1539875985735.png
 
Zit een beetje in hetzelfde schuitje als de TS! Ik ben alleen 1.88.

Ook net mijn rijbewijs gehaald en wil aankomend weekend graag wat gaan rijden, en het liefst een motor kopen. Waar ik alleen aan zit te denken, ik heb les gehad op een Z650 en deze had een 'gear indicator'. Je kon dus altijd zien in welke versnelling je zat.

Ga ik dit missen als ik op een motor rijd die niet zo'n indicator heeft?
 
Zit een beetje in hetzelfde schuitje als de TS! Ik ben alleen 1.88.

Ook net mijn rijbewijs gehaald en wil aankomend weekend graag wat gaan rijden, en het liefst een motor kopen. Waar ik alleen aan zit te denken, ik heb les gehad op een Z650 en deze had een 'gear indicator'. Je kon dus altijd zien in welke versnelling je zat.

Ga ik dit missen als ik op een motor rijd die niet zo'n indicator heeft?

Dat is gewoon een kwestie van proberen. Misschien fijn voor de gemoedsrust om zeker te weten dat je in een bepaalde versnelling zit, persoonlijk hoef ik zo'n ding niet. Overigens is het een kleine moeite om een gear indicator op je toekomstige motor te (laten) zetten. Al een beetje een idee wat voor motor het moet worden?
 
Kijk eens naar een Benelli Leoncino. Ik heb die net als leenmotor: erg leuk ding, en zelfs nieuw wel betaalbaar. Met gearindicator! En ik denk voor lange en korte mensen wel OK.
 
Kijk eens naar een Benelli Leoncino. Ik heb die net als leenmotor: erg leuk ding, en zelfs nieuw wel betaalbaar. Met gearindicator! En ik denk voor lange en korte mensen wel OK.

Klopt helemaal! Ik heb de Leoncino en de Trk van Benelli mogen proefrijden. De Leoncino is een soort scrambler-achtige funmotor. Niet erg snel, maar vlot genoeg om er lol mee te hebben en het stuurt ook nog behoorlijk, mede dankzij de standaard gemonteerde pirelli angel GT banden.
 
Laatst bewerkt:
Zit een beetje in hetzelfde schuitje als de TS! Ik ben alleen 1.88.

Ook net mijn rijbewijs gehaald en wil aankomend weekend graag wat gaan rijden, en het liefst een motor kopen. Waar ik alleen aan zit te denken, ik heb les gehad op een Z650 en deze had een 'gear indicator'. Je kon dus altijd zien in welke versnelling je zat.

Ga ik dit missen als ik op een motor rijd die niet zo'n indicator heeft?
Als er een Gear indicator op zit kijk ik er nooit naar maar, een neutraal lampje vind ik wel heel fijn om erop te hebben.
 
Zit een beetje in hetzelfde schuitje als de TS! Ik ben alleen 1.88.

Ook net mijn rijbewijs gehaald en wil aankomend weekend graag wat gaan rijden, en het liefst een motor kopen. Waar ik alleen aan zit te denken, ik heb les gehad op een Z650 en deze had een 'gear indicator'. Je kon dus altijd zien in welke versnelling je zat.

Ga ik dit missen als ik op een motor rijd die niet zo'n indicator heeft?

Dit was ook mijn angst bij het beginnen met rijden, maar ik moet zeggen dat het heel erg meevalt. Je leert vrij snel je toeren en motorgeluid te herkennen en te weten in welke versnelling je zit. En als ik het echt zeker wil weten schakel ik gewoon helemaal terug tot ik de karakteristieke *kloenk* van mijn eerste versnelling hoor, en ga ik vanaf daar weer tellen. Er zijn zoveel trucjes, op een gegeven moment mis je je indicator niet meer.

Mijn tankindicator daarentegen...
 
Zit een beetje in hetzelfde schuitje als de TS! Ik ben alleen 1.88.

Ook net mijn rijbewijs gehaald en wil aankomend weekend graag wat gaan rijden, en het liefst een motor kopen. Waar ik alleen aan zit te denken, ik heb les gehad op een Z650 en deze had een 'gear indicator'. Je kon dus altijd zien in welke versnelling je zat.

Ga ik dit missen als ik op een motor rijd die niet zo'n indicator heeft?

Ik was hier ook bang voor, wilde bijna een indicator kopen en laten monteren voor 150 euro. Maar nu ik er 2 weken op heb gereden, voel je het zelf aan. Net als autorijden, na een tijdje gaat het automatisch!

@MBKNLD Gewoon je dagteller gebruiken en bij de zoveel km tanken!
 
Laatst bewerkt:
@littlekath en andere kleine mensen: Je kunt in plaats van je motor verlagen ook je schoenen aan laten passen. Sowieso bij een goede (al dan niet orthopedische) schoenmaker, maar uit mijn hoofd gezegd kun je bij Daytona ook modellen kopen met wat dikkere zool, of een iets hogere hak voor de dames.
 
@littlekath en andere kleine mensen: Je kunt in plaats van je motor verlagen ook je schoenen aan laten passen. Sowieso bij een goede (al dan niet orthopedische) schoenmaker, maar uit mijn hoofd gezegd kun je bij Daytona ook modellen kopen met wat dikkere zool, of een iets hogere hak voor de dames.

Yes! Het is nu niet meer nodig, want ze hebben hem gratis voor me een beetje verlaagd.
Maar dat is een goede optie :)
 
Ziet er toch leuk uit zo..
Als je maar met beide voeten 'normaal' bij de grond kan komen is het al snel goed (ook qua gevoel).

Je weet wat ze zeggen, het is mooi weer als het droog is:9

Een Indicator, och, this leuk als het er op zit, vroegah hadden we dat niet:+
Heb er ook is een gehad (zat er standaard op), maar echt nooit naar gekeken.
Puur op gevoelO-)
 
Puur op gevoelO-)

Of........kieken naar je toerentalmeter.
Daar zie je exact op in welke versnelling je motorblok zit.
Vr gr
 
Ik was hier ook bang voor, wilde bijna een indicator kopen en laten monteren voor 150 euro. Maar nu ik er 2 weken op heb gereden, voel je het zelf aan. Net als autorijden, na een tijdje gaat het automatisch!

@MBKNLD Gewoon je dagteller gebruiken en bij de zoveel km tanken!

Dat is nu inderaad de oplossing; tegen de 230km moet ik naar de reservetank, dus dan ga ik bezinepompen scouten!
 
Dat is nu inderaad de oplossing; tegen de 230km moet ik naar de reservetank, dus dan ga ik bezinepompen scouten!

De brandstofmeters die ik op motoren heb gehad zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven. Nauwkeurigheid is zwaar bedroevend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan