Leuke bochtjes e.d. in Gelderland?

ressen is aardig in de buurt van arnhem toch??
en zutfun ook leuk
binnendoor van steenderen richting zevenaar.
en ga zo nog maar even door
 
Kijk allees ingodsnaam uit als je van Nijmegen naar Gendt rijd over de dijk. Er is een heel mooi bochtje maar daar staan aan alle 2 de kanten een huisje. Probleem is dat die bocht niet vloeiend is maar dat er een knik in zit. Die zie je niet als je aan komt rijden en je verwacht het ook niet want het is een heel kort bochtje. Daar reed ik uit pure noodzaak voor de eerste keer m\'n laarzen en voetsteunen aan de grond :X
 
Kijk allees ingodsnaam uit als je van Nijmegen naar Gendt rijd over de dijk. Er is een heel mooi bochtje maar daar staan aan alle 2 de kanten een huisje. Probleem is dat die bocht niet vloeiend is maar dat er een knik in zit. Die zie je niet als je aan komt rijden en je verwacht het ook niet want het is een heel kort bochtje. Daar reed ik uit pure noodzaak voor de eerste keer m\'n laarzen en voetsteunen aan de grond :X

Is erug verradelijk, reed daar met lessen en was gewaarschuwd, maar toen ik het bochtje zag dacht ik..valt wel mee. Dat was ook zo toen ik er in ging, toen ik er uit kwam dacht ik hij had toch gelijk... het is een K.T bocht. Had niet veel gescheeld en dan had ik halverwege de bocht een vroegtijdig eind aan de les kunnen maken..
 
Postbank is idd ok, maar wel vaak wielrenners, die zijn pas irritant als ze in een peleton rond rijden..

Gaan geen meter aan de kant en rijden met z\'n tienen naast elkaar als het even kan..

Ze zijn sowieso irritant, want ze mogen daar niet eens rijden, en rijden alsof de weg van hun alleen is.
Ik rijd er altijd vlaklangs en met veel herrie ook. Klote lui. :(
 
Is erug verradelijk, reed daar met lessen en was gewaarschuwd, maar toen ik het bochtje zag dacht ik..valt wel mee. Dat was ook zo toen ik er in ging, toen ik er uit kwam dacht ik hij had toch gelijk... het is een K.T bocht. Had niet veel gescheeld en dan had ik halverwege de bocht een vroegtijdig eind aan de les kunnen maken..

Ben benieuwd, ik kan me die bocht ff niet herinneren namelijk ! Ik ga dat eens sjekken.
 
Bij Nijmegen over de waalbrug. Meteen rechts eraf en onderaan rechts.
HEEL scherp bochtje, asfalt helemaal kapot in de zomer. ERG mooie dijk, helemaal naar Ochten en verder...superdijk!

Op woensdag 08 januari 2003 16:29 schreef pilliam het volgende:
Dat stukje van Lent binnendoor naar Bemmel geloof ik is ook lekker... zitten een paar snelle bochten in die ook nog eens overzichtelijk zijn.
Gaaf, dat je dat kent, hehe! Erg gave weg, lekker kneedowns geoefend...1 keer aangehouden door een politieman te motor...vriend van mij kreeg op z\'n donder omdat hij pas 3 weken zijn rijbewijs had ;)

Op zondag 12 januari 2003 15:27 schreef HansGSX-R het volgende:Het stuk van Rhenen naar Elst is inderdaad wel leuk, maar vanaf Elst naar Amerongen is waardeloos. Nieuwe middenberm van opgehoogde klinkers :r
Inderdaad, vind het ook niks eigenlijk....is wel vlakbij mijn huis! :) (En bij Nitromax naast de deur)
 
Mensen pas even op bij ressen,het is weer zo ver.
Extra controle's,de gelderlander van vandaag.
Motorrijder met 164 per uur over A73
Door onze verslaggever


NIJMEGEN/RESSEN - Een 36-jarige motorrijder is zaterdag op de snelweg A73 ten westen van Nijmegen zijn rijbewijs kwijtgeraakt. Hij moest het roze papiertje inleveren toen agenten van de snelwegpolitie hem betrapten op veel te hard rijden.

De Nijmegenaar reed 164 kilometer per uur op een weggedeelte waar vanwege werkzaamheden maximaal 90 per uur is toegestaan.

Op het Knooppunt Ressen (waar de A15 met de A325 kruist) heeft de politie afgelopen weekeinde twaalf motorrijders op de bon geslingerd. Ze haalden rechts of over de vluchtstrook in.

De politie gaat vaker en gericht op Knooppunt Ressen letten op asociaal rijgedrag door motorrijders.

Enkele bochten zijn populair voor hardrijders, omdat ze minder druk zijn dan andere knooppuntbochten én omdat er geen vangrail staat. Daardoor is de kans op lichamelijk letsel bij een ongeval geringer. De staalharde vangrail is berucht bij racende motorrijders. Wie onderuit gaat knalt in zo'n bocht vaak op de vangrail, breekt nek of rug en overleeft het avontuur niet.
 
Dijk Echteld-richting Elst is wel aardig.

Bochten:
- knooppunt Bemmel (weet niet de naam)
- bochten maas en waal weg: afslag Deest
- A 73; knooppunt ewijk-nijmegen; afslag Beuningen..en daan weer ede A73 op!!
- bij Zaltbommel de A2 op richting den Bosch
-Bij waardenburg de A2 op richting Zaltbommel
euh...als ik ermeeer weet hoor je het wel!!
 
Mensen pas even op bij ressen,het is weer zo ver.
Extra controle's,de gelderlander van vandaag.
Motorrijder met 164 per uur over A73
Door onze verslaggever


NIJMEGEN/RESSEN - Een 36-jarige motorrijder is zaterdag op de snelweg A73 ten westen van Nijmegen zijn rijbewijs kwijtgeraakt. Hij moest het roze papiertje inleveren toen agenten van de snelwegpolitie hem betrapten op veel te hard rijden.

De Nijmegenaar reed 164 kilometer per uur op een weggedeelte waar vanwege werkzaamheden maximaal 90 per uur is toegestaan.

Op het Knooppunt Ressen (waar de A15 met de A325 kruist) heeft de politie afgelopen weekeinde twaalf motorrijders op de bon geslingerd. Ze haalden rechts of over de vluchtstrook in.

De politie gaat vaker en gericht op Knooppunt Ressen letten op asociaal rijgedrag door motorrijders.

Enkele bochten zijn populair voor hardrijders, omdat ze minder druk zijn dan andere knooppuntbochten én omdat er geen vangrail staat. Daardoor is de kans op lichamelijk letsel bij een ongeval geringer. De staalharde vangrail is berucht bij racende motorrijders. Wie onderuit gaat knalt in zo'n bocht vaak op de vangrail, breekt nek of rug en overleeft het avontuur niet.

Shit :( Ik wilde net es gaan checken dit weekend daaro :(
 
Op dinsdag 18 maart 2003 13:21 schreef Cage het volgende:
Mensen pas even op bij ressen,het is weer zo ver.
...Enkele bochten zijn populair voor hardrijders, omdat ze minder druk zijn dan andere knooppuntbochten én omdat er geen vangrail staat. Daardoor is de kans op lichamelijk letsel bij een ongeval geringer. De staalharde vangrail is berucht bij racende motorrijders. Wie onderuit gaat knalt in zo'n bocht vaak op de vangrail, breekt nek of rug en overleeft het avontuur niet.

Netjes dat ze het een keer melden in de pers...
 
Controle's zijn er ieder jaar, heb vorig jaar twee keer een waarschuwing gehad, even een beetje extra opletten dus. Vooral ook de a73 vanaf arnhem naar knooppunt ressen toe.. parkeerplaats van de schell (daar staan ze met de brommert te wachten) en de viaducten , daar staan ze mat laserguns.
 
Shit :( Ik wilde net es gaan checken dit weekend daaro :(

Net geweest, alles is rustig, geen pliesie gezien, wel leuke route gereden ca. 70km, incl. x-rondjes Ressen :+

16851
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan