Leuke (budget) systeemhelm zonder zonnevizier

Jaccowalbeek

Rookie
3 aug 2019
5
3
Beste mensen,

Ik heb momenteel een systeemhelm waar ik op zich tevreden over ben (was) maar hij is oud, versleten en zowel visier als de helm zelf zitten onder de krassen. Daarnaast is hij best zwaar. Ik zoek dus eigenlijk iets nieuws. Budget is max 200 euro.

De reden dat ik weer voor een systeemhelm wil gaan, is dat ik een brildrager ben (met serieuze sterkte en nee kan medisch gezien geen lenzen meer dragen) en zo'n systeemhelm is dan wat makkelijker op zetten zonder dat ik mijn bril er tussen hoef te schuiven.

Echter, nu zag ik dat de meeste systeemhelmen een ingebouwd zonnevizier hebben, sterker nog ik zie op veel plekken niet meer zonder. Dit gaat (mogelijk) in de weg zitten met mijn eigen bril. Dus ik zoek een beetje leuke, betaalbare systeemhelm (snap dat het voor dat geld niet super is, maar ik rijd niet zo heel vaak) zonder zonnevizier. Heeft iemand nog tips?
 
Zonnevizier en bril hoeft geen probleem te zijn als het vizier omhoog geklapt is in de helm.
 
Zonnevizier zit niet in de weg als je het omhoog schuift. Gezien je budget misschien eens bij Motor Kleding Point kijken.
Let wel op met de openingstijden van de verschillende vestigingen.
 
Laatst bewerkt:
kijk ook eens bij de Lidl,Aldi de Gamma
die hebben soms een in het assortiment voor weinig geld
 
Ik heb zelf deze een paar maanden geleden gekocht:
1564899004852.png

IXS HX 300 1.0.
Heb er toen 150 euro voor betaald, heeft wel een zonneviziertje, maar die kun je gewoon omhoog en naar beneden doen wanneer jij dat wil. Zit prima en naar mijn mening mooi ontwerp. Grootste probleem wat ik er mee heb, geen idee hoe dat bij andere helmen zit, is dat de ventilatie wat tegenvalt. Met vizier naar beneden krijg ik het toch vrij snel benauwd. Ik had tijdens mijn rijlessen ook een budget van ongeveer 200 euro en dit was qua pasvorm en uiterlijk de meest aantrekkelijke systeemhelm die ik kon vinden.
 
Momenteel bij hans van wijk shark evoline met 100€ korting. Voor 179 dus.

Helaas wel met zonnevizier al zou ik niet weten waarom je die niet zou willen?

Niet te duur dus en stuk beter dan die lidl of gamma of aldi.....
 
Dank allen voor de reacties.
Ik was in de veronderstelling dat zon vizier in de weg zou zitten, maar misschien valt dat dus toch reuze mee. Ik heb lang geleden eens een helm met vizier getest en toen kwam het net iets tegen mijn bril aan. Wellicht was dat toeval en is dat lang niet met alles zo. Sterker nog, als het wel werkt is het zelfs een voordeel voor mij als brildrager :)
 
Bezoek een lokale motorzaak, geef je wensen en budget aan en ga passe
 
Misschien wat over je budget maar rond de 200 euro.
HJC IS Max II, met zonnevisier, maar ik rij ook met mijn bril en gebruik het zonnevisier praktisch altijd (zeker met dit weer). Zit niet in de weg, enkel een beetje tegen mijn neus. Mijn grote aviators passen ook onder dat zonnevisier. Gewoon lokale motorzaak binnenstappen (misschien motorkledingcenter) en uitproberen :)
 
Misschien wat over je budget maar rond de 200 euro.
HJC IS Max II, met zonnevisier, maar ik rij ook met mijn bril en gebruik het zonnevisier praktisch altijd (zeker met dit weer). Zit niet in de weg, enkel een beetje tegen mijn neus. Mijn grote aviators passen ook onder dat zonnevisier. Gewoon lokale motorzaak binnenstappen (misschien motorkledingcenter) en uitproberen :)
Deze helm heb ik ook. Het zonnevizier heeft ook trouwens 2 standen, die kwa hoogte iets van elkaar verschillen (halve cm o.i.d.). Bij de lage heb ik inderdaad ook dat het tegen mijn neus komt. Verder zeer tevreden met deze helm! Wordt tevens geleverd met pinlock (of iig voorbereiding). Het is sowieso aan te raden eerst, welke helm je dan ook gaat kopen, te passen. Verschillende merken hebben toch wel verschillende vormen die ze hanteren.
 
Het ligt volgens mij ervaring vooral aan het brilmontuur. Mijn ene bril is-ie wat groot en komt tegen de helm. Mijn andere montuur (45€ Eyelove) is kleiner en daardoor fijner in de helm.
Zonnevizier in de helm is super!!
 
Nou, ik ben van het weekend bij Louis in Tilburg geweest en heb de nodige helmen gepast. Vreemdgenoeg een (huismerk?) helm zat het beste, en was nog relatief goedkoop ook
https://www.louis.eu/artikel/mtr-k-...ndId=51&list=190cab5759f4b57475752af673ebc266
Ik verwacht geen wonderen, maar ik rijd toch niet zo hard dus qua rijwind was het allemaal wel te doen. kan ik iig weer een jaar of 2/3 mee door en als ik dan nog veel rijd dan koop ik wel een keer een serieus goeie helm :)

Bedankt voor alle reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan