Leuke Motor voor een Dame

Snowgirl

MF'er
30 jun 2004
87
0
Ergens
Hoi Allemaal,
Ik mag zeer binnenkort afrijden (zwaar). Daarna wil ik een motor kopen die ik naast touren ook kan gebruiken voor woon werk verkeer. Lees 100 km heen en weer over snelweg en 80 km weg.
Ik hou van sportieve motors voorbeeld Ducati Monster (en andere naked bikes) Yamaha R6 (en andere sportieve fietsen) enz.
Wie kan mij nog wat opties geven. Prijs rond de 6000 euro, comfort, sportief en geschikt voor een beginner!
 
ik denk (met het weinig ervaring van mezelf) dat het voor die afstand goed is te gaan naar een tourmodel, of een sport/tour model
met de nodig bescherming tegen wind.

ik doe dagelijks 30km heen en 30km terug met een naakte cruiser
voor die afstand vind ik het goed
een enkele keer (zaterdag of zondag) in de week een trip van +/-400km of zo doen gaat ook goed.
Maar als ik dat dagelijks moet doen, zou ikzelf toch ook naar de tourmotor grijpen.

t'is maar mijn bescheiden mening natuurlijk

ik spreek me niet uit over merken, omdat dat alleen door jou smaak en voorkeur kan bepaald worden.
 
Weet nog wel een mooie naked voor je hoor... O-)

Vind zelf dat je prima met een naked woon/werk kan rijden, ook de door jou genoemde afstand. Ik rij bijna altijd langere afstanden met mijn naked SV650 en heb nergens last van. Is denk ik een kwestie van gewenning... ;)
 
Comfi sportbike
-Thundercat/ace
-Cbr600f
-etc.
Pittige nakeds
-X11
-CB900
-sv650 misschien?

En een Hayabusa schijn je ook sportief mee te kunnen toeren
althans dat lees je toch altijd in tweedehands advertenties :)
 
Kawasaki ZZR-600 niks voor jou?

Da's nu ook mijn eerste motor, en tot nu toe bevalt dat prima. Je word niet verrast door een voorwiel dat opeens de lucht ingaat als je te lomp met het gas bent, maar je het toch een aardige berg pk's (95 meen ik) om op de 80-wegen een hele rits auto's achter een tractor snel en veilig in te halen.

Gewicht is niet te hoog. Met het ding op de middenbok zetten ga je geen problemen hebben.

De looks: sportief. De zit: voorover genoeg om comfortabel 140 te kunnen blijven rijden, maar niet voorover genoeg om je pijn in je polsen te bezorgen. Het zadel is ook lekker; ik heb nog geen pijn in m'n kont gehad, ook niet na 3 uur op de motor.
 
Ik denk dat je dan ook nog wel op een zx6r uit kan komen, kan je aardig mee racen maar woon/werk is er ook heel goed mee te doen.. :]
 
Ik ben begonnen met een tweedehands Honda VFR800fi. Is niet zwaar, zit lekker op lange afstanden, wendbaar genoeg voor files en fel genoeg voor lange, lege wegen. Nooit problemen mee. Hartstikke betrouwbaar! :]
 
Een leuke beginnersmotor is idd de Soes sv650. Fijne zithouding en het is gewoon een lekkere scheurmotor! Veel succes met je keuze en plezier tijdens het :]
 
Ga straks in ieder geval een aantal proefritjes maken! Dan weet je wat jij vindt van de motor, zithouding, stuurgedrag etc.
 
..
Ik hou van sportieve motors voorbeeld Ducati Monster (en andere naked bikes) Yamaha R6 (en andere sportieve fietsen) enz.
..

Je zegt het zelf al. Je wil een R6 ;)

Fazer is misschien ook nog een optie.
Meer comfort minder sportief (maar wil ook wel natuurlijk ;) )

Misschien dat een fototje van jezelf zou helpen om de juiste motor voor je te vinden :+
 
Om tot een goed oordeel te komen is een foto onmisbaar. Een motor ligt namelijk in het verlengde van je persoonlijkheid. Een duc monster is een naked, dus ben benieuwd naar die foto... O-)
 
Wat dacht je van een VFR? Perfekte fiets voor toeren en sportief rijden als je der zin aan hebt *D
(Ben ook niet een klein beetje bevooroordeeld)
 
Wat dacht je van een VFR? Perfekte fiets voor toeren en sportief rijden als je der zin aan hebt *D
(Ben ook niet een klein beetje bevooroordeeld)

:^

[me]Sjoske is echt niet bevooroordeeld O-) :P [/me]
 
Welkom op M-F :) (geldt trouwens ook voor prutteltrut ;) )

Ben niet zo heel erg thuis in de snellere motoren, maar als je iets over choppers wil weten hoor ik het wel ;) .

Chef :]
 
Ik zou zoeken na iets met een windvanger, en iets met een redelijk rechte zithouding. elke dag platliggen is niet wat vind ik, en je merkt op een sportmotor dat je ook nogeens last krijg van je armen als je veel rijd. Zoek dus iets waar je redelijk rechtop kun zitten, om daarmee rustig te kunnen rijden. Iets in de geest van de nieuwe Fz6 Fazer (die is nieuw voor onder de 8000 te krijgen), of eventueel een 2 zilinder (weet niet hoe je op een SV650 zit, geloof ook redelijk rechtop?)

Zo'n fazer bijvoorbeeld kun je hard mee als je wilt (98 pk standard), maar omdat je rechtop zit kun je door hogere versnellingen te kiezen ook relaxed rijden... wat opzich fijn is als je van/na je werk gaat.
 
Ik zag net nog op het forum een suzuki Bandit te koop staan.
ff op zoeken klikken en dan topic starter tommY-saN
Groetjes
 
ik zou gaan voor een zx10r 2004 met 180 pk .
Wil je rijden of wil je op de bank zitten ?
 
Hoi, ik heb ook een interessante motor voor je: mijn Diversion(1995 rood)
Ik heb haar nu goed een jaar vanaf mijn A-bewijs en ze bevalt uistekend(ik heb rugproblemen)heb al 4000km erop gereden,vooral hele tourritten en ook op de autobaan rijdt de Div. fijn,je zit heerlijk uit de wind echt een aanrader om mee te beginnen.(ja, ze kan ook plat door de bocht als je dat wil)
groetjes en suc6,
Annet
 
Terug
Bovenaan Onderaan