Leuke Politie

vtx

MF veteraan
19 aug 2002
1.333
0
Geleen
Gisteren was het lekker weer en ik dacht: laat ik de motor eens lekker poetsen, nieuwe kentekenplaat erop dan kan ik volgend weekend een lekker stukkie rijden.

Ik de accu na bijna 3 maanden er weer in gestopt, en ik verplaats de motor van achter het huis naar voor. Nu is er voor zo'n pleintje en ik kon het gewoon niet laten om daar ff omheen te rijden. Dus zonder helm met oude kentekenplaat ff een rondje om dat pleintje (heel rustig, niet harder dan 30 gereden). Kom ik terug staat mn vader voor, zegt ie: Kijk ff uit die man daar (hij wijst naar de overkant) zit bij de politie. Hij zegt: maar hij heeft zelf ook een motor.... :+

Man kijkt even lacht eens en gaat weer verder met zn auto te poetsen....
Er zijn dus echt leuke / goede agenten die snappen dat je na 3 maanden eindelijk weer eens wil rijden en dat je je dan op zo'n zonnige dag niet kan inhouden.

Hulde! :}
 
Ik weet het niet.

2 weken geleden hadden ze me met de auto aangehouden. Ik had een polo gkocht en die had mistlampen, dus ik d8: da's leuk, dus ik had die aan staan.

Opeens 'stop politie', ik had geen papieren, rijbewijs of id bij me. Ze zeiden dat ik het mistlicht moest uitdoen, en over de papieren zijden ze alleen: 'heb je helemaal niks bij je dan?'. Ik zei dat ik maar een klein stukje hoefde te rijden waarop ze antwoorden dat ik kon doorrijden, maar dat ik in het vervolg wel die mistlampen moest uitlaten ;)

Weer geluk gehad dus....
 
[off-topic]
Als er iets vervelend is, dan zijn dat die types die hun mistlampen gebruiken als het niet mistig is. Erg irritant. Het kan 2 dingen betekenen: of je bent gewoon een eikel :r (en echt, het is niet stoer) of je kunt je auto niet bedienen (veel oudere mensen of zondagsrijders, maar die hebben meestal ook een brandend mistachterlicht).
[/off-topic]
 
[off-topic]
Als er iets vervelend is, dan zijn dat die types die hun mistlampen gebruiken als het niet mistig is. Erg irritant. Het kan 2 dingen betekenen: of je bent gewoon een eikel :r (en echt, het is niet stoer) of je kunt je auto niet bedienen (veel oudere mensen of zondagsrijders, maar die hebben meestal ook een brandend mistachterlicht).
[/off-topic]

Of jij bent een eikel.
Ik had die auto net 3 dagen dus ik wilde gewoon ff die lampjes aan. Wat een gezeur zeg. Maar jij zal wel nooit wat stoms doen zeker. daaaaaaaaag
 
OK, Ontopic. En laten we het op de weg dan ook gezellig houden en elkaar niet nodeloos ergeren. OK? Afgesproken?
 
Ok ok, tis maandagmorgen....Maar de zon schijnt alweer!! Tis niet te geloven dat weertje in ons landje!
 
Ik weet het niet.

2 weken geleden hadden ze me met de auto aangehouden. Ik had een polo gkocht en die had mistlampen, dus ik d8: da's leuk, dus ik had die aan staan.

Opeens 'stop politie', ik had geen papieren, rijbewijs of id bij me. Ze zeiden dat ik het mistlicht moest uitdoen, en over de papieren zijden ze alleen: 'heb je helemaal niks bij je dan?'. Ik zei dat ik maar een klein stukje hoefde te rijden waarop ze antwoorden dat ik kon doorrijden, maar dat ik in het vervolg wel die mistlampen moest uitlaten ;)

Weer geluk gehad dus....

Nou dan heb je nog geluk gehad...!!!
Vriend van me was bij mij voor de deur aan het sleutelen, motor van zijn auto liep niet lekker, gaat even een proefrit maken.. word ik gebeld... uhhh mijn rijbewijs is in belsag genomen.... :? 45km te hard.... NO MERCY van die ratten hoor.... Maargoed, is verder off-topic.. dus hier laat ik hjet bij :-)

Nah nog een ding dan ... haha
Het dragen van MIstlampen HOEFT geen bezwaar te zijn, ook niet voor de tegenligger.
als je ze maae goed afstelt.. dan heeft niemand er last van !!
Ze kunnen beter bekeuren tegen te hoog afgestelde lampen...
Heel wat auto's rijden hiermee rond...

bye bye
 
Op maandag 24 februari 2003 08:53 schreef WannahaveR het volgende:...

Nah nog een ding dan ... haha
Het dragen van MIstlampen HOEFT geen bezwaar te zijn, ook niet voor de tegenligger.
als je ze maae goed afstelt.. dan heeft niemand er last van !!
Ze kunnen beter bekeuren tegen te hoog afgestelde lampen...
Heel wat auto's rijden hiermee rond...

bye bye
Ik denk dat jij breedstralers bedoeld.
Mistlampen overdag voeren met meer dan 50 meter zicht is gewoon verboden.
 
Mistlampen en breedstralers zijn hetzelfde. Je bedoelt waarschijnlijk vérstralers. Ook die mag je niet voeren als er andere auto's in de buurt zijn. Die mag je alleen voeren als je groot licht mag voeren. Mistlampen/breedstralers zijn laag gemonteerd en verstralers hoog.
 
Wat had die man anders moeten doen? Z'n spons in de emmer smijten en direct achter je aan om je in de boeien te slaan :?
 
[off-topic]
Als er iets vervelend is, dan zijn dat die types die hun mistlampen gebruiken als het niet mistig is. Erg irritant. Het kan 2 dingen betekenen: of je bent gewoon een eikel :r (en echt, het is niet stoer) of je kunt je auto niet bedienen (veel oudere mensen of zondagsrijders, maar die hebben meestal ook een brandend mistachterlicht).
[/off-topic]

Aim wizz stjoepid...
echt losers gedrag... vet bekeuren die hap... :P
 
Sjonge jonge, tuurlijk doet die agent niets. Op z'n vrije dagje heeft ie wel wat beters te doen. Met een vechtpartij waarbij ik deels betrokken was niet zo lang geleden stond er ook een agent bij die z'n hond aan het uitlaten was, deed ook niets. Die smulde er ook van wat er allemaal gebeurde ;) .

Ga je in je vrije tijd ook agentje spelen dan ben je toch echt wel gepest vroeger hoor...
 
Ik mag toch hopen dat een agent in zijn vrije tijd wel ingrijpt als een vechtpartij uit de hand loopt. Ik bedoel, als er in Venlo een agent in burger bij had gestaan en hij had niets gedaan, dan was het een enorme lul geweest. Net zoals die andere mensen die erbij stonden en nix deden trouwens.
 
Sjonge jonge, tuurlijk doet die agent niets. Op z'n vrije dagje heeft ie wel wat beters te doen. Met een vechtpartij waarbij ik deels betrokken was niet zo lang geleden stond er ook een agent bij die z'n hond aan het uitlaten was, deed ook niets. Die smulde er ook van wat er allemaal gebeurde ;) .

Ga je in je vrije tijd ook agentje spelen dan ben je toch echt wel gepest vroeger hoor...


Als ze mensen beboeten in hun vrije tijd (zie Duderuud) mogen zo ook wel ingrijpen op andere momenten. Maar bij een vechtpartij zou ik ook twee keer nedenken...tenslotte geen wapen. Maar je krijgt vast wel voorrang bij het bellen van 112.
 
Hm... wat dacht je dan van het volgende:

Snelweg, 2 rijstroken, 100 km/h max. toegestane snelheid: rechterstrook een hoop vrachtwagens met ca. 85 km/h, linkerstrook auto die 90 km/h gaat en niet opzij wilt voor de 'sneller' rijdende. Verschillende keren had ie de kans om naar rechts te gaan en dan nog links blijven rijden (inmiddels al lange rij achter hem op linkerstrook).
Dus na een hoop km's en veel irritatie vervolgens maar rechts inhalen (ging makkelijk, zonder andere mensen af te snijden) en een paar km's verder staande worden gehouden: "rechts inhalen is verboden" |(

Het bleef overigens alleen bij een waarschuwing, maar dan nog...
 
Sommige agenten kennen de begrippen 'oorzaak' en 'gevolg' niet. Ik zal het nog 1x uitleggen:

Diegene die links blijft hangen is de oorzaak van het foutieve verkeersgedrag van andere weggebruikers. Deze persoon dient dus aangehouden te worden. Gevolg van zijn actie is een bekeuring.

Het rechts inhalen van deze persoon is het gevolg van de foute actie van eerder genoemde persoon. Deze actie dient dus niet bestraft te worden. Zeker niet als de veroorzaker van dit gedrag meerdere malen de kans heeft gehad om naar rechts te gaan.

IS DIT NOU ZO MOEILIJK?????

Het zou potverdorie fraai zijn als ik een ongeluk veroorzaak en de tegenpartij (die als gevolg van mijn actie schade heeft) moet betalen. Dit komt op hetzelfde neer en is dus de omgekeerde wereld.

Maar we weten het, rechts inhalen is asociaal, net zoals te hard rijden en je uitlaat vervangen door een open exemplaar.
 
Laatst bewerkt:
Doe ook altijd mijn (achter-) mistlampen aan wanneer ik ze met hun mistlampjes aan staan de drukken. Ik irriteer me aan hen, dus zij ook aan mij... Op een of andere manier heeft "geen afstand houden" en "mistlampen aan" iets met elkaar te maken. Terecht dat hier voor bekeurd word.

Ik irriteer me ook mateloos aan mensen die onnodig links blijven hangen, maar begrijp ook dat wanneer ik rechts inhaal zelf net zo fout ben. In mijn ogen is de fout van iemand anders (rechts blijven hangen) géén reden om dan de wegenverkeerswet maar naar de eigen hand te zetten door rechts in te halen. Ik zeg niet dat ik er nooit rechts voorbij ga, maar zal niet morren wanneer ik er voor bekeurd wordt.

Het zou een mooi zooitje worden zeg wanneer dit toegestaan werd.
 
Laatst bewerkt:
Het ging hier om leuke ervaringen met de politie. Dusseh, laten we het hier bij de leuke ervaringen houden dan. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan