Leuke route van kanaaltunnel naar zuid-oost NL

Dutch

MF veteraan
5 mrt 2003
8.697
1.014
Boxmeer
Ik wil in juni een paar dagen naar Engeland gaan en pak terug de tunnel. Vanaf daar is de reis naar huis met 400 km snelweg vrij vlot af te leggen, maar ik heb voldoende tijd ('s avonds de tunnel pakken en overnachten in Calais) dus zeker de eerste helft de snelweg vermijden lijkt me veel leuker.

Ik had al wat op het www gezocht maar kon zo geen route van Calais naar NL vinden. Heeft iemand die toevallig op zijn/haar pc of weet die op het internet te vinden?
 
Noud, ik neem aan dat je uiteindelijk naar Boxmeer wil...........

Mss wél snelweg tot Reims en van daar binnenwegen door Ardennen naar boven?
Stel in Reims met Motorkaart (tussen)bestemming Malmedy in en dan rolt er wrs wel iets leuks uit!
Daarna stel je Motorkaart in op Boxmeer.

Dat moet goed gaan komen! :t
 
Laatst bewerkt:
Noud, ik neem aan dat je uiteindelijk naar Boxmeer wil...........
Dat zou best wel eens kunnen Hans ;)

Route naar de randstad zal te ver westelijk blijven, als iemand wat heeft naar Gelderland oid kan ik dat laatste stuk wel aanpassen. Laatste km's pak ik sowieso snelweg, die binnendoor wegen pak ik wel bij een rondje om de kerk.
 
Zou vanaf Calais langs de kust naar Knokke rijden. Vandaar via Sluis naar Terneuzen door de Westerscheldetunnel richting Goes. Dan de oude rijksweg naar bergen op Zoom.
Vanaf daar naar Breda langs Gilze-Rijen. Via Tilburg Veghel - Boekel - Boxmeer.

Geloof me, op Belgische binnenwegen wil je niet rijden.
 
Vanaf daar naar Breda langs Gilze-Rijen. Via Tilburg Veghel - Boekel - Boxmeer.
Dat stuk vanaf Breda ken ik als m'n broekzak, dat rij ik wel bij andere gelegenheden binnendoor.
Geloof me, op Belgische binnenwegen wil je niet rijden.
Ik heb een Wilbers afgeveerde allroad, ik durf wel wat aan 8-)
Ik zou een nachtferry nemen met hut.
Ferry van Calais naar Boxmeer? Interessante optie :+
Zit in het zuiden en wil sowieso een keer met de kanaaltunnel. Ding is niet voor niets uitgegraven :P
 
Nacht-ferry is idd prettig om afstand te maken tijdens je slaap. Verder ga je op een ferry niet heel erg blij worden. Dat Dutch kiest om een keer de Kanaal-tunnel te pakken is niet zo verkeerd. Prima idee(?)voor als ik volgende keer ook naar Zuid-Engeland wil. ;)
 
Op de heenweg pak ik de nachtferry vanuit Europoort. Paar jaar geleden ook de veerboot van Ventspils (Letland) naar Travemünde (Duitsland) genomen. Die is twee nachten en een dag onderweg, was heerlijk relaxed.

Dit keer via de tunnel terug naar het vasteland. Dat staat al vast, alleen de route van Calais naar huis nog niet. Via de kust omhoog is een optie, eerst oost en dan via de Franse en Belgische Ardennen omhoog kan ook. En halverwege heb je nog de scheepslift van Strépy-Thieu of de vier van La Louvière. Ook wel een bezoekje waard :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan