Leuke route voor dagje toeren start Amsterdam

Krissieke

MF'er
12 mrt 2018
37
16
Rotterdam
Hallo allemaal. Ik rij nu 2 jaar weer motor en rij vnml gewoon stukjes die ik ken. Nu ga ik zat a.s. Samen met mijn vader toeren. Ik ga hem dagje op de piaggio mp3 kado doen. En deze was alleen nog te huur in amsterdam.mijn vader komt een dag opvanuit Maastricht ik woon Rotterdam. Nu moet ik dus een leuke route hebben die start in Amsterdam en handigste is dat die daar ook eindigt. Anders moet ik deze motor de dag erna zelf terugbrengen.

Iemand een leuke route met leuke stops in de buurt?
 
Wat je kan doen is vanaf Durgerdam het Markermeer/IJsselmeer volgen. Alleen bij Monnickendam moet je even via de doorgaande weg, maar bij Edam kan je er weer op. Dan kan je door naar Hoorn. Daar heb je zat leuke terrasjes voor een bakkie. Vanaf Hoorn kan je bij industrieterrein HN80 de dijk weer op, en door tot aan Enkhuizen. Daar kan je ook leuk zitten. Vanaf daar kan je de Westfriese Omringdijk volgen tot Alkmaar. Dan ben je zo weer terug in Amsterdam.

Ik heb routes genoeg, maar alles in het hoofd en niks digitaal. Bovenstaande route is tot Enkhuizen vrij simpel zonder GPS te rijden, als je het water maar continue aan je rechterhand houdt. Daarna is het wat lastiger maar de Omringdijk is vast wel ergens te downloaden.
 
Ten noorden: IJsselmeerdijk, beginnen bij Durgerdam.
Ten zuiden: Amstel, Kromme Mijdrecht en de Ronde Hoep.
 
Oke, voor jou in de buurt...................
Van 020 langs Durgerdam de dijk volgen tot bij Schardam. Daar pak je de West-Friese omringdijk.

Maar het is ook leuk in Kop van Overijssel, Drenthe, Achterhoek, Rijk van Nijmegen, toeristische route langs de grens naar Venlo. Hier op de Veluwe vele leuke wegen, Twente is ook niet verkeerd. (ff de grens over naar kasteel in Bentheim) Je kan ook naar Zeeland gaan voor een rit over de dammen. In Limburg kan je stukken langs de Maas rijden, erg mooi. In het zuiden van Limburg daar kan je kris-kras de heuvels doen. (nee, niet de mergelroute volgen!) In Brabant zijn er mooie plekken in de Peel of in de Kempen.
Ik heb nog niet gesproken over vele leuke dijkwegen in het rivierengebied zoals in de Betuwe maar dan ook over de dijk aan de overkant van de rivier! Ook langs de IJssel vanaf Kampen zuidwaarts is zeker de moeite waard. Dan bij Deventer nog even de Holterberg (en andere bergjes) meenemen................
Zo kan ik nog wel even doorgaan! Vrijwel alle genoemde plaatsen kom ik meer dan eens....................

Een FZ heb je om te gassen! :]
Samengevat: Het is op heel veel plaatsen mooi!
 
Oke, voor jou in de buurt...................
Van 020 langs Durgerdam de dijk volgen tot bij Schardam. Daar pak je de West-Friese omringdijk.

Maar het is ook leuk in Kop van Overijssel, Drenthe, Achterhoek, Rijk van Nijmegen, toeristische route langs de grens naar Venlo. Hier op de Veluwe vele leuke wegen, Twente is ook niet verkeerd. (ff de grens over naar kasteel in Bentheim) Je kan ook naar Zeeland gaan voor een rit over de dammen. In Limburg kan je stukken langs de Maas rijden, erg mooi. In het zuiden van Limburg daar kan je kris-kras de heuvels doen. (nee, niet de mergelroute volgen!) In Brabant zijn er mooie plekken in de Peel of in de Kempen.
Ik heb nog niet gesproken over vele leuke dijkwegen in het rivierengebied zoals in de Betuwe maar dan ook over de dijk aan de overkant van de rivier! Ook langs de IJssel vanaf Kampen zuidwaarts is zeker de moeite waard. Dan bij Deventer nog even de Holterberg (en andere bergjes) meenemen................
Zo kan ik nog wel even doorgaan! Vrijwel alle genoemde plaatsen kom ik meer dan eens....................

Een FZ heb je om te gassen! :]
Samengevat: Het is op heel veel plaatsen mooi!
Leuke opties allemaal. Maar als je besluit om bijvoorbeeld in Limburg te toeren hoe stippel je dan een route uit. Ik kom zelf uit Maastricht maar zelfs daar weet ik niet waar ik met de motor heme kan behalve 3landenpunt of gewoon een van de landbouwwegen opgaan en hopen dat ik ergens bekend weer uitkom.

Nu doe ik vaak via Calimoto een begin en eindpunt instellen en die zoekt dan een bochtige route uit. Of ik zoek online. Zijn er eventueel nog betere apps of navigatie speciaal voor motoren?

Afgelopen weekend moest ik uitwijken naar eenverhuurbedrijf in nieuwegein en had ik online gelezen over de rillingen over de Utrechtse Heuvelrug en die gedaan. Was erg leuk.

In ieder geval bedankt voor het meedenken
 
Calimoto of Kurviger zijn handige apps hiervoor en op gps-tracks.nl en andere sites kun je een boel routes vinden (vaak voor Garmin toestellen, dus even knutselen voor je die op je telefoon kunt gebruiken. Aansluiten bij andere rijders in je buurt werkt vaak het beste, omdat zij wel weten welke (op de kaart) mooie weg drempels heeft en welke niet.

En verder natuurlijk veel gaan rijden. Zelf op de kaart de bochtige wegen in de buurt opzoeken en dan gewoon proberen.
 
Leuke opties allemaal. Maar als je besluit om bijvoorbeeld in Limburg te toeren hoe stippel je dan een route uit. Ik kom zelf uit Maastricht maar zelfs daar weet ik niet waar ik met de motor heme kan behalve 3landenpunt of gewoon een van de landbouwwegen opgaan en hopen dat ik ergens bekend weer uitkom.

Nu doe ik vaak via Calimoto een begin en eindpunt instellen en die zoekt dan een bochtige route uit. Of ik zoek online. Zijn er eventueel nog betere apps of navigatie speciaal voor motoren?

Afgelopen weekend moest ik uitwijken naar eenverhuurbedrijf in nieuwegein en had ik online gelezen over de rillingen over de Utrechtse Heuvelrug en die gedaan. Was erg leuk.

In ieder geval bedankt voor het meedenken
Google eens het parcours van de Amstel Gold Race.
 
Terug
Bovenaan Onderaan