leuke sportieve tourmotor voor beginner

wfranssen

MF'er
26 feb 2009
152
0
Utrecht
Hallo,
Ik ben op zoek naar een sportieve tourmotor. Heb pas een maandje mijn rijbewijs, maar nog eigenlijk geen idee welke motor ik precies wil.
Heb wel zitten kijken naar een Yamaha FZ6 maar daarvan vind ik het voorlaatste model veel lelijker dan de huidige (maar die is weer boven budget).
Ook een recente Suzuki bandit vind ik erg mooi, maar zelfde verhaal: boven budget.

Ik vrees dan ook dat ik op zoek ben naar een motor die niet binnen mijn budget past: max 3000 euro, maar misschien hebben jullie leuke ideeen!
 
Yamaha diversion, BMW K75, Honda CB 500, Suzuki SV650S.
Ik noem er maar even een paar. Ga eens naar motortrader.nl en voer als maximum prijs alleen 3000 is. Is best wel wat keuze in die prijsklasse.
 
Honda VFR, met jou buget zit je op het randje van 750 (RC36II) of 800 Fi ( RC46 )

full


vfr800fi-blue-2.jpg
 
Hallo,
Ik ben op zoek naar een sportieve tourmotor. Heb pas een maandje mijn rijbewijs, maar nog eigenlijk geen idee welke motor ik precies wil.
Heb wel zitten kijken naar een Yamaha FZ6 maar daarvan vind ik het voorlaatste model veel lelijker dan de huidige (maar die is weer boven budget).
Ook een recente Suzuki bandit vind ik erg mooi, maar zelfde verhaal: boven budget.

Ik vrees dan ook dat ik op zoek ben naar een motor die niet binnen mijn budget past: max 3000 euro, maar misschien hebben jullie leuke ideeen!

Je kunt altijd een Yamaha xj600 diversion proberen, dingen lopen altijd zeggen ze:) Heb zelf een 900 maar ligt eraan hoe lang je ongeveer bent want de xj900 is flink wat zwaarder en ligt het gewicht hoger.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/search.php%3Fxl%3D1%26ds%3Dto%253A1%253Blt%253Azip%253Bsfds%253A1%253Bpt%253A0%253Bmp%253Anumeric%253Blx%253A229579%253Bly%253A454374%253Bl2%253A710%253Bkw%253Adiversion%253Bosi%253A2%26ppu%3D0%26postcode%3D7261RN%26p%3D1 (<br /> Link)
 
Staat een mooie XJ900 te koop op marktplaats. Ik heb vorig jaar als mijn eerste motor een XJ900 gekocht. In het begin zwaarder, je zal je oefeningen met de pilonnetjes best weer lastig vinden, maar op snelheid is deze motor prima. Cardan, dus geen kettinggedoe, ik rijd 1 op 19,6 gemiddeld. Op internet veel te vinden over de motor, i.h.a. niet kapot te krijgen. Minpunt is dat de tank kan (gaan) lekken.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien je toch al naar wat Yamaha's aan het kijken was: Een YZF 600 R (ThunderCat, dús géén R6!!) .... is misschien ook wel wat voor je. Die fiets is voor het geld wat jij er voor wil uitgeven al particulier te "krijgen" met een bouwjaar 2002/2003.
 
Laatst bewerkt:
Heren, bedankt voor de tips en adviezen (meer is altijd welkom). Ik heb weer inspiratie om marktplaats en google af te struinen!
 
niet om de thundercat af te zeiken, maar ik heb een paar maanden geleden voor hetzelfde dilemma gestaan, en vond de thundercat qua zithouding een stukje sportiever dan de VFR....

En bij mij is daardoor de keuze op de VFR gevallen (iets meer toer zithouding)
 
niet om de thundercat af te zeiken, maar ik heb een paar maanden geleden voor hetzelfde dilemma gestaan, en vond de thundercat qua zithouding een stukje sportiever dan de VFR....

En bij mij is daardoor de keuze op de VFR gevallen (iets meer toer zithouding)
en dat is voor idereen anders
 
wfranssen, zelf stond ik voor het zelfde dilemma.
Ik ben voor een suzuki gsx750f gegaan.
Prima met mijn lengte ( 1.93) wat ook 1 van de voorwaarde was.
2002-Suzuki-GSX750FKatana.jpg

Ik had hem rond de 3000 euro met 15k kilometers op de teller.
 
De eerste motor die bij mij opkomt is ook de Honda VFR750/800. Ga je beslist geen spijt van krijgen.
 
Ikzelf heb ook sinds een maand mijn rijbewijs en heb een Yamaha Diversion XJ900 gekocht. Een 600cc was toch iets te zwak vond ik persoonlijk.

Het is een sport-tour fiets, heeft een cardan-as (minder onderhoud), goed voor een beginneling.
Ik heb 'm gekocht voor 1900,- euro met 25000km op de teller. Als gift kreeg ik er een topkoffer bij.

Ik gebruik 'm nu voor woon-werk verkeer en rijdt gewoon het hele jaar door. Heerlijk zo, file-loos!
 
Wederom bedankt voor de tips allemaal.
Wat ik inderdaad ook nog wilde vragen is of deze motoren geschikt zijn om tussen de files door te rijden.
Ik wil 'm ook voor w-w-verkeer gaan gebruiken (dagelijks A12 Utrecht - Prins Clausplein v.v.).
En mijn lengte is 1.87 maar dat lijkt me niet zooo lang dat er bepaade motoren afvallen, toch?
 
Daar kan je maar op 1 manier achter komen. Proefrijden.

Heb zelf ook op verschillende motoren gezeten en zat regelmatig met mijn knieën tegen de kuip of ze pasten niet in de sparingen van de tank.

Ik rijd nu op een Triumph Trophy, maar je zou kunnen kijken voor een Sprint 900 of een Sprint 955 ST.
Driecilinderblok doet je de rest vergeten :-)
 
...
Wat ik inderdaad ook nog wilde vragen is of deze motoren geschikt zijn om tussen de files door te rijden.
...

Ja dat kan prima.
Kan trouwens met elke motorfiets.

Het is alleen afhankelijk van jouw gevoel voor de breedte van je motor,
en je ruimtelijk inzicht, hoe soepel het gaat.
 
Beste tip is altijd dat je zelf moet gaan rijden.

Daarnaast zou ik niet eerst op marktplaats kijken. Heb zelf ook kortgeleden een motor gekocht, ook pas 2 maanden mn rijbewijs en ook op zoek geweest naar een motor rond 3000 euro.

Ik heb mijn motor gevonden op MF:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_topics/61/Te-koop-motoren.html
Al zijn MF-ers particulieren, het blijkt toch (uit ervaring) dat er net even meer aandacht is dan bij de wildvreemde marktplaatsert.

Om een goed beeld te krijgen van modellen en prijzen zou ik echt eens motoroaccasion nalopen:
www.motoroccasion.nl
Een groot aanbod, vooral van grote en kleine dealers, waar je makkelijk doorheen kan zoeken op allerlei voorwaarden. Iets wat op Marktplaats absoluut minder eenvoudig is.

Als je vooral wendbaar wilt zijn, zou ik rekening houden met een niet al te zware motor. 600cc does the trick.

Succes met zoeken. Dat opzich is al leuk, laat staan er straks op rijden! :]
 
Laatst bewerkt:
Stap 1: www.motoroccasion.nl
Daar kun je makkelijk zoeken op prijs en category. Overzichtelijk met duidelijke plaatjes van wat je visueel eventueel zou willen.

Stap 2: http://www.motor-forum.nl/forum/list_topics/61/Te-koop-motoren.html
Kijken of je je gevonden types hier tussen ziet staan. MF is altijd beter dan MP.

Stap 3: Go ride! Zonder proefrit, geen motor kopen. Zeker niet als het je 1e bike is. Ik ben zelf ook zo groen als gras en ben blij dat ik wat proefritjes heb gemaakt.

De rest kun je zelf wel invullen.

Succes iig en show het resultaat hier he!

Edit: Hehe, zie dat ik al eerder had gereageerd... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ha! Iemand in hetzelfde schuitje als ik zit :)

(hoewel ik iets meer budget ga hebben bij de aankoop)

@marcel_str: bedankt voor motoroccasion.nl!
 
hey franz.

Als je een bandit zoekt rond 2000, 2001, staat er een zwarte te koop bij HPmotoren voor 2750,- met 21dkm gelopen...

en er staat hier ook een bandit voor 3150 te koop onder te koop motoren.

kijk maar is ff,

greetz stupid
 
Terug
Bovenaan Onderaan