Leuke stukjes weg in de buurt: wie heeft tips?

DaBit

MF veteraan
8 apr 2004
1.151
0
Oss
Ik heb vanochtend mijn ZZR-600 opgehaald, en vandaag heb ik er wat mee in de buurt rondgetuft. Over de (maas)dijk naar 's-Hertogenbosch, de polder tussen ruwweg Oss en Den Bosch, stukje A2/A59, dat soort dingen.

Morgen wil ik eigenlijk een wat langer ritje rijden (uurtje of 3 zo), wat verder weg. Wat je van ver haalt is namelijk lekker, en de wegen hier in de buurt kan ik zo ongeveer dromen.

Wie heeft tips? Ik woon in Oss, dus de actieradius is zo'n beetje Nijmegen, Kleve, Eindhoven, Tilburg, zoiets.

Wat overzichtelijke bochtjes zou niet erg zijn; kan ik dat nog wat trainen.

hmm ik weet zo ff niks
maar als je leuke stukjes weet mail het dan ff ofzo
ik woon namelijk ook niet al tever van oss
mar ik zal wel eens ff precies kijken
in iedergeval ene stuk langs de lek is :} :} :}
nou ik hoor het wel en veel succes en gefi met je nieuwe fiets trouwens
zijn leuke dingetjes

Loop eens bij de ANWB ofzo naar binnen, en zoek een goede kaart op van
zuid-nederland. 1:100.000 ofzo: staan genoeg weggetjes op die je leuk kunt rijden.

Wat ik zo snel zie (op een 1:300.000 kaart): Waaldijk (noordzijde), tussen Arnhem en Utrecht ligt genoeg.

Ik heb al een paar keer over de maas dijk gereden
Op de heenweg aan de noord zijde en terug over de zuid zijde
Liggen echt hele leuke bochjes

De dijk bij Lith (tot Den Bosch) is leuk EN link. Veel tractoren die zand/modder achterlaten op het wegdek.

Oss - Schaijk - (richting)Grave net voor Grave rechtsaf richting Mill, eerst een flink stuk rechtdoor richtig Mill, dan richting Gassel. Krijg je een mooie slingerweg. Bij Beers weer richting Cuick.
Cuick - Oeffelt - (richting)Gennep - Milsbeek - Breedeweg - Groesbeek - Berg en Dal - Waalbanddijk op richting Nijmegen.

Sint Hubert - Haps - Gennep

Ideaal minicircuitje voor het oefenen van rechterbochten:
Bij Oss Oost de parallelweg op richting Geffen. Kort stuk maar 2 lekkere chicane´s. Dan N50 op richting A2, richting Den Bosch/Utrecht- A59 Afslag Waalwijk (lange rechterdoordraaier mmmmmmm lekker). Eerste afslag (Den Bosch-Maaspoort)omhoog, linksaf brug over, terug A2 op, richting Eindhoven, eerstse afslag weer rechts (industrieterrein Herven meen ik), rotonde rechts, stoplicht rechts en dan weer de A2 opdraaien voor het "bochtje Waalwijk".

Wat ik ook vaak reed was A50 richting Wijchen en dan alle op/afritten pakken.
Dan de rechtse doordraaier richting Wijchen, eerste afslag Wijchen, onderaan rechtsaf, rotonde rechts en weer terug richting Oss. Heerlijke linkse 200+ bocht bij overgang A326 naar A50 jammie jammie. Bij Ravenstijn er weer af, lekkere afrit, rotonde draaien en terug richting Oss.

Nistelrode - Heeswijk Dinther - Schijndel - Sint Oedenrode - Best

Een van de mooiste die ik ken:
Macharen veer over - Beneden Leeuwen - Brug over naar Tiel - Lienden - Rhenen - Amerongen. Bij Amerongen die fantastische Lekdijk op en helemaal afrijden tot Niewegein. (effe door Niewegein heen en je kunt nog verder weer over de dijk verder tot Ridderkerk......heerlijke route.

Kerel voor het motorrijden woon je in een fantastische omgeving.
(heb in Heesch gewoont, zit nu in de buurt van Venlo maar dat zuigt mega......)

Laatst bewerkt:
Woon in Nistelrode en was ook op zoek naar leuke routes. A50 is wel mooi zo af entoe maar vind dat je teveel rechte stukken heb tussen de mooi bochten.
Vanaf Nistelrode rijdend is de afslag Uden-Noord / Volkel ontzettend mooi lange rechte bocht (180 graden). Dan reed ik altijd terug pakte afslag Uden 2 keer rotonde en weer terug de A50 op naar afslag Volkel.
Op de terugweg naar Nistelrode altijd ff bij afslag Uden eraf en weer de A50 op richting Nistelrode ook een mooie rechtse bocht.

hmm ik weet zo ff niks
maar als je leuke stukjes weet mail het dan ff ofzo

Heh, zie boven :)

nou ik hoor het wel en veel succes en gefi met je nieuwe fiets trouwens
zijn leuke dingetjes

Dat vond ik ook. De dealer is ook nog eens zo aardig geweest om er een vrijwel nieuwe achterband op te leggen en de remblokken/olie/filter te vervangen. Nu rijd-ie nog lekkerder dan tijdens de proefrit. Het ding op z'n staart trappen doe ik nog niet; alles op z'n tijd. Gewoon het feit dat ik niet meer zo hoef te janken als met de RS50, maar power genoeg heb, is al heerlijk.

zuid-nederland. 1:100.000 ofzo: staan genoeg weggetjes op die je leuk kunt rijden.

Klopt, alleen zien op de kaart de leuke en minder leuke weggetjes er hetzelfde uit.

Wat ik zo snel zie (op een 1:300.000 kaart): Waaldijk (noordzijde), tussen Arnhem en Utrecht ligt genoeg.

Hmm, klinkt goed..

Richting Gemert/Bakel/Lieshout liggen wel aardige wegen, staan wel wat flitskasten geloof ik.

De laatse keer dat ik daar geweest ben stikte het van de drempels :?

De dijk bij Lith (tot Den Bosch) is leuk EN link. Veel tractoren die zand/modder achterlaten op het wegdek.

Met die stortregens van vandaag is de boel redelijk schoon. Ik heb daar meer problemen met al dat grind op de wegen. En op dijkwegen moet je altijd oppassen voor troep.

Oss - Schaijk - (richting)Grave net voor Grave rechtsaf richting Mill, eerst een flink stuk rechtdoor richtig Mill, dan richting Gassel. Krijg je een mooie slingerweg. Bij Beers weer richting Cuick.
Cuick - Oeffelt - (richting)Gennep - Milsbeek - Breedeweg - Groesbeek - Berg en Dal - Waalbanddijk op richting Nijmegen.

Aiieee! Dat klinkt goed!

richting Den Bosch/Utrecht- A59 Afslag Waalwijk (lange rechterdoordraaier mmmmmmm lekker).

Hmm, die heb ik vandaag ook gehad (binnenbocht), met 75km/u, tegen het eind ietsjes gas erbij. Nu ga je vast lachen, maar dat was verreweg de spannendste ervaring vandaag. Och, rustig aan beginnen.

Eerste afslag (Den Bosch-Maaspoort)omhoog, linksaf brug over, terug A2 op, richting Eindhoven, eerstse afslag weer rechts (industrieterrein Herven meen ik), rotonde rechts, stoplicht rechts en dan weer de A2 opdraaien voor het "bochtje Waalwijk".

Richting Hedel en dan de dijk volgen is ook :9

Een van de mooiste die ik ken:
Macharen veer over - Beneden Leeuwen - Brug over naar Tiel - Lienden - Rhenen - Amerongen. Bij Amerongen die fantastische Lekdijk op en helemaal afrijden tot Niewegein. (effe door Niewegein heen en je kunt nog verder weer over de dijk verder tot Ridderkerk......heerlijke route.

Hmm, dat klinkt goed voor morgen...

Kerel voor het motorrijden woon je in een fantastische omgeving.
(heb in Heesch gewoont, zit nu in de buurt van Venlo maar dat zuigt mega......)

Vanuit Venlo zit je toch zo in het Mergelland? Klinkt ook leuk. Of heb ik dat mis?

Woon in Nistelrode en was ook op zoek naar leuke routes. A50 is wel mooi zo af entoe maar vind dat je teveel rechte stukken heb tussen de mooi bochten.
Vanaf Nistelrode rijdend is de afslag Uden-Noord / Volkel ontzettend mooi lange rechte bocht (180 graden). Dan reed ik altijd terug pakte afslag Uden 2 keer rotonde en weer terug de A50 op naar afslag Volkel.
Op de terugweg naar Nistelrode altijd ff bij afslag Uden eraf en weer de A50 op richting Nistelrode ook een mooie rechtse bocht.

Hmm, snelweg is nog niet echt mijn ding. 'k vind die bochtige polderweggetjes (zoals die rond st-oedenrode) van nergens naar nergens met zo af en toe een stukje dijk oid leuker :)

Quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 23:01 schreef MotoMarz het volgende:

Klopt, alleen zien op de kaart de leuke en minder leuke weggetjes er hetzelfde uit.

De kaart die ik hier heb staan leuke weggetjes op met groene lijntjes er om heen.
Volgens de legenda: "Schilderachtig weggedeelte"
Is een kaart van Falk met heel Nederland op 1:300.000 dus gedetaileerdere kaarten
van alleen zuid-Nederland zouden toch ook (of juist meer van) dergelijke weggetjes kunnen aangeven.

sjees staan leuke stukjes tussen ja en langs de lek ben ikook ene keer gereden en dat was echt :} :} :}

maar probeerde ik laatst weer te vinden maar lukte mij niet :?

hopen dat het morge mooi weer is of de dinsdag

maar als je gezelschap zoekt moet je het maar ff laten weten ga ik wel mee :)

greets het menneke

De kaart die ik hier heb staan leuke weggetjes op met groene lijntjes er om heen.
Volgens de legenda: "Schilderachtig weggedeelte"

Als ze maar niet te druk worden. Ik heb toch wel een kaart nodig; gisteren wezen rijden, en geen kaart is lastig.

De route van gisteren: Oss, Macharen, over de dijk naar Megen, pont over, langs de recreatieplas naar Beneden-Leeuwen, Alexanderbrug over richting Tiel, Lienden, Rhenen, Amerongen, Lekdijk op. De afslag Culemborg heb ik heel per ongeluk 'gemist', dus ochjee, ik moest wel doorrijden naar Nieuwegein }) (we moesten nog vaderdag vieren, dus niet te lang weg)

Bij Nieuwegein de A2 op richting Den Bosch. Bij Zaltbommel weer de A2 af, via Rossum naar het pontje bij Alem, Maren-Kessel, Lith, bij Lithoyen de polder in, en zo terug naar huis.

Was een erg geinig ritje. En vooral die Lekdijk. Op de brug bij Zaltbommel had ik vol de wind in m'n knar. Het is dat mijn hoofd goed vastzit aan mijn romp met een flinke speknek, anders was ik het kwijtgeraakt denk ik.

Totaal was dit ritje een kilometer of 150-160. Net mooi voor iemand die 2 dagen z'n motorrijbewijs heeft.

Thanks BikeFreak!

sjees staan leuke stukjes tussen ja en langs de lek ben ikook ene keer gereden en dat was echt :} :} :}

maar probeerde ik laatst weer te vinden maar lukte mij niet :?

't is toch niet zo moeilijk eigenlijk. Ik had geen kaart bij me, en ook geen probleem om 'm te vinden..

maar als je gezelschap zoekt moet je het maar ff laten weten ga ik wel mee :)

Nog een paar duizend km in m'n uppie/met vriendin wegstoken, dan kan ik wat soepeler meerijden. Nu rijd ik nog niet zo hard (heb nog ongeveer 2cm schaamrand aan weerskanten van de band), en als jij je constant in moet houden is er ook geen lol aan.

... Milsbeek - Breedeweg - Groesbeek - Berg en Dal - Waalbanddijk...

Vooral die bochtenreeks tussen de bomen in het stukje Milsbeek - Breedeweg is :} Als je de Waalbanddijk hebt gehad richting Nijmegen kun je daar ook de Waal oversteken, en dan de dijk aan de noordkant van de Waal verder pakken. Deze kun je ongeveer volgen tot aan Tiel, maar daarna kom je een of ander kanaal heel erg moeilijk over. Wat je in dat geval kunt doen is de brug bij Zaltbommel pakken (LET OP: zodra je de brug bij Zaltbommel begint te naderen ligt er ook zand in de bochten), vervolgens zo ongeveer rechtdoor blijven rijden en dan de Maasdijk afrijden tot Den Bosch.

Rijdt in mijn ogen best wel fijn ;)

Mocht je nog een keer willen rijden (mijn ouders wonen in nijmegen, dus ken de omgeving ook een klein beetje, en met mijn 25 kW-er rijd ik ook niet knetterhard door) laat maar horen. Ik kan btw pas na de 3de juli weer iets doen, iets met project en tentamens '(

De laatse keer dat ik daar geweest ben stikte het van de drempels :?

Drempels is toch helemaal niet erg op een motorfiets?

Persoonlijk vind ik de snelweg helemaal niks, dus die zou ik zoveel mogelijk mijden. Maar volgens mij liggen er daar inderdaad (naar wat ik van dat gebied ken) geweldige dijkjes en overige bochtige weggetjes. Dus: genieten! :9~

Gisteren heb ik samen met een vriend het gebied rond de Reeuwijkse plassen en Gouda eens verkend. Daar liggen ook geweldige weggetjes, in een schitterende omgeving *D

Was een erg geinig ritje. En vooral die Lekdijk. Op de brug bij Zaltbommel had ik vol de wind in m'n knar. Het is dat mijn hoofd goed vastzit aan mijn romp met een flinke speknek, anders was ik het kwijtgeraakt denk ik.

Mooi ritje! Vooral die Lekdijk is geweldig inderdaad. Het voordeel van die rivierdijken is dat de bochten over het algemeen heel overzichtelijk zijn. Dus goed om te oefenen.

Vooral die bochtenreeks tussen de bomen in het stukje Milsbeek - Breedeweg is :} Als je de Waalbanddijk hebt gehad richting Nijmegen kun je daar ook de Waal oversteken, en dan de dijk aan de noordkant van de Waal verder pakken. Deze kun je ongeveer volgen tot aan Tiel, maar daarna kom je een of ander kanaal heel erg moeilijk over. Wat je in dat geval kunt doen is de brug bij Zaltbommel pakken (LET OP: zodra je de brug bij Zaltbommel begint te naderen ligt er ook zand in de bochten), vervolgens zo ongeveer rechtdoor blijven rijden en dan de Maasdijk afrijden tot Den Bosch.

Klinkt lekker voor het volgende langere ritje (lees: komend weekend ofzo :P )

Mocht je nog een keer willen rijden (mijn ouders wonen in nijmegen, dus ken de omgeving ook een klein beetje, en met mijn 25 kW-er rijd ik ook niet knetterhard door) laat maar horen. Ik kan btw pas na de 3de juli weer iets doen, iets met project en tentamens '(

Oh, zeker. Volgens mij kunnen we best een keertje met een man of 5 rijden :)

Drempels is toch helemaal niet erg op een motorfiets?

Als jij kunt kiezen: een lekker lange rechte polderweg zonder drempels, of eentje met om de 300 meter een blok beton dwars over de weg, wat kies je dan?

Die flauwe drempeltjes zijn niet erg, maar die blokken beton wel.

Persoonlijk vind ik de snelweg helemaal niks, dus die zou ik zoveel mogelijk mijden.

Ik ben er ook nog geen fanaat van, maar gister moest ik wel op tijd terug thuis zijn. En dan is een stuk snelweg ideaal. Bij Zaltbommel eraf en zo terug naar Oss is trouwens een stuk sneller dan de A2 volgen tot aan Den Bosch, en dan over de N59 naar Oss. En leuker ook al, dus wat wil een mens nog meer?

Maar volgens mij liggen er daar inderdaad (naar wat ik van dat gebied ken) geweldige dijkjes en overige bochtige weggetjes. Dus: genieten! :9~

Met volle teugen :9

Gisteren heb ik samen met een vriend het gebied rond de Reeuwijkse plassen en Gouda eens verkend. Daar liggen ook geweldige weggetjes, in een schitterende omgeving *D

Gooi de route maar eens ergens neer....

Laatst bewerkt:
Michelinkaart kopen (2 voor Nederland), staan een hoop leuke weggetjes op.

Richting Groesbeek is leuk, Noord-Brabant ook bijvoorbeeld.

Terug
Bovenaan Onderaan