Leuke tourmotor voor met z\'n tweetjes..

Walbon

Rookie
22 feb 2002
2
0
Amsterdam
Wie kan mij een leuke tourmotor, waar je ook goed met twee personen op kan zitten (en rijden), aanraden.

Zoek wel een viercylinder. Zelf dacht ik aan een VFR.

Nu rij ik een GPZ500, maar vind dat hij veel te veel last heeft van wind. Motor slaat bij een windvlaag volledig stil, en het duurt dan een seconde of twee voordat er weer vermogen beschikbaar is. De monteur zegt dat dat normaal is bij lichte tweecylinders.

Ik zoek dus een leuke machine waar niet te veel onderhoud aan vast zit. Zoals gezegd dacht ik aan een vfr750. Heeft iemand daar goede of slecht ervaringen mee?

Alvast bedankt....

Walter
 
Je bent dus op zoek naar een sportieve tourmotor begrijp ik zo?? Dan valt de categorie goldwing / silverwing / GTR1000 etc. af.

VFR is idd een polulaire motor voor dit soort doeleinden, net als de PanEuropean overigens.

Suc6
 
:+

Een B-king

:+

Je kunt ook kijken naar een cbr1000 of zzr1100 of misschien wel een Thunderace...

Allemaal zware 4 cylinders, waar je zeker prima met zijn 2en op kunt, uit ervaring weet ik dat de zzr prima windbescherming geeft, zeker met een wat hogere ruit.

Probeer er gewoon een paar bij een dealer! (met en zonder vriendin/vrouw)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
fj1200. kosten geen drol meer! Wel eentje na 88 kopen. Vanwege het stuurgedrag van de oude 16\" voorwielen.

Degelijk blok! Let op lekkende koppelling. Ken ze al met 150.000km op de teller. Zonder noemenswaardige problemen.
 
Je bent dus op zoek naar een sportieve tourmotor begrijp ik zo?? Dan valt de categorie goldwing / silverwing / GTR1000 etc. af.
(...)
De Kawasaki GTR1000 is een inline motor, heeft een perfect zit voor 2 personen en is een ideale motor voor op vakantie. Is in bezit van 2 afneembare koffers en een grote tankinhoud.
Ben er mee naar zuid Frankrijk geweest (helaas toen nog achterop maar ik zat als een prinsesje *D ) Alles wat we nodig hadden voor 2 weken motor-vakantie zat er in, incl tent en toebehoren (wel even efficient koffers indelen).
Probeer hem eens een keer uit zou ik zeggen, dan weet je wat voor beestje het is.
Succes met je zoektocht
 
Mijn pa heeft een VFR uit \'96.
Het is een betrouwbare motor.
Maar hebben soms last van de spanningsregelaar.
Je kunt er goed me blazen en ook gewoon rustig mee toeren.
En hij zit lekker zowel als bestuurder als duo-passagier.
Ze schrijven ook niet veel af per jaar.
 
Ik kan je van harte de Yamaha FJR 1300 aanbevelen.
Ongeëvenaarde toerklasse! :]

deze dus

misc.php
 
Allemaal heel erg bedankt. Er zijn motoren voorbij gekomen waar ik niet eens aan had gedacht.

De keuze zal natuurlijk ook heel erg afhangen van wat er aan euro bijgelegd zal moeten worden. Kan namelijk ongeveer 3000 euro bijleggen. Dat zet algauw een streep door mogelijkheden als die fjr1300 en die GTR1000. maar goed kwestie van rondkijken en hier en daar een testrit maken.

Bedankt en veel rijplezier!
 
Ik kan je van harte de Yamaha FJR 1300 aanbevelen.
Ongeëvenaarde toerklasse! :]

Misschien nog wat te duur... nog niet echt oud.

Mijn eigen ervaringen:

Div 900: OK
FJ1200: OK
Pan E. : OK

Alle types geschikt voor twee personen en op vakantie. FJ is wel ketting, maar erg betrouwbaar (heeft ooit een zweed 250000 km mee in één jaar gereden... WR) en lekker veel vermogen.

Pan bevalt me nog beter, kan je ook behoorlijk sportief mee rijden en is erg comfortabel voor twee, helemaal met een corbin zadel. Plus veel bagageruimte.
 
Wil hier niemand tegen z\'n schenen schoppen. Maar die rode reflecterende strepen en die vlaggetjes kan toch echt niet ;( Topkoffer is nog enigzins beschaafd, maar past jammergenoeg niet bij de lijn van de FJR.
 
Wil hier niemand tegen z\'n schenen schoppen. Maar die rode reflecterende strepen en die vlaggetjes kan toch echt niet ;( Topkoffer is nog enigzins beschaafd, maar past jammergenoeg niet bij de lijn van de FJR.

Vlaggetje zal wel voor een toerrit geweest zijn (hoop ik althans). Reflectiestrepen verknallen wel de lijn van de motor, ziet er inderdaad niet echt uit.
 
Wil hier niemand tegen z\'n schenen schoppen. Maar die vlaggetjes kan toch echt niet.
Die zijn écht nodig om alle door mij ingehaalde motorrijders te groeten met een automatische \'vendelgroet\', want dat zijn er altijd zóóó veel!!
 
Wil hier niemand tegen z\'n schenen schoppen. Maar die rode reflecterende strepen kan toch echt niet.
Ik weet het; het was een probeersel en toen kreeg ik die dingen er niet meer zo gemakkelijk af. Elke dag een paar centimeter en over een paar weken zie je er niets meer van. Jij je zin.
 
Ik weet het; het was een probeersel en toen kreeg ik die dingen er niet meer zo gemakkelijk af. Elke dag een paar centimeter en over een paar weken zie je er niets meer van. Jij je zin.

Als dat gelukt is kan je het misschien proberen met witte of grijze stippen; die vallen wat minder op en reflecteren ook prima.
 
Als dat gelukt is kan je het misschien proberen met witte of grijze stippen; die vallen wat minder op en reflecteren ook prima.
Het is uiteindelijk gelukt.... de rode strepen zijn eraf!!
Hebben jullie toch nog je zin gekregen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan