leuke twee takt?

alex1967

Rookie
8 aug 2016
6
0
Beste motorrijders.
Al even ben ik op zoek naar een leuke tweetakt wegmotor. De Yamaha rd is ondertussen niet te betalen en de Aprilia 125 vindt ik iets te weinig vermogen hebben. Hebben jullie suggesties?
 
Beste motorrijders.
Al even ben ik op zoek naar een leuke tweetakt wegmotor. De Yamaha rd is ondertussen niet te betalen en de Aprilia 125 vindt ik iets te weinig vermogen hebben. Hebben jullie suggesties?

Dat geldt voor de meeste 2 tact motoren. 10 jaar geleden kocht je ze voor een habbekrats.
Zelfs een 500 cc crosser wisselt alleen nog maar voor veel euro van eigenaar.

Je bent 10 jaar te laat *D
 
Hallo Alex

Ik denk dat je zoektocht zowiezo een probleem wordt alle tweetakten van Japanse en Italiaanse makelij
Kosten tegenwoordig een klein vermogen.
Maar hier wat voorbeelden maar duur zijn ze allemaal in goede staat.
Suzuki Rgv,Rg,GT
Yamaha Tzr, Rd
Kawasaki Kr1
Cagiva Mito ook een 125 maar 34PK en met een beetje kennis ook nog wel wat meer!
Aprillia Rs250
En nog duurdere Honda Nsr400,Nsr250
Met een beetje geluk koop je een opknapper voor relatief weinig maar dat is geluk hebben.
Succes met je zoektocht, de aanhouder wint. :Y
 
http://www.motorcyclenews.com/news/first-rides-tests/2012/april/apr1212-rgv500-vs-gsx-r1000-/

Ik ken de rgv wel hoor ;) zelf enkele malen die van kenny roberts jr over spa (bij de bikers classics zien knallen.

Maar.........RG 500 square four,kampioen machine van barry sheene :9 ,heb ik een tikkie hoger in de hierarchie staan :Y
 
Laatst bewerkt:
Er staat een GT250 te koop voor 1500,- bij een dealer in steenwijk ;)
 
Ik vind de RD350 ook nog wel betaalbaar, maar Alex denkt daar toch blijkbaar anders over :+

Ik denk als je een beetje oplet je voor een leuk bedrag nog steeds een mooie RD350 kan kopen, RG500's en RD500's betaal je veel geld voor net als voor de RGV250 en RS250.
 
Geloof me ze zijn qua rijplezier het geld echt waard!
Over een 500 kan ik helaas (nog) niet meepraten maar met name een 250 is echt een feest.
Overigens heb ik ook diverse 125's maar vind het vermogen alles behalve tegenvallen.
Je moet zorgen dat je de toeren lekker hoog houdt.
De prijzen zijn inderdaad helaas wel flink gestegen maar het is in ieder geval allemaal wel te koop.
 
Dat is het goede frame er voor, alleen een goed RG500 blok gaat tegenwoordig ook voor 3500 Euro of meer.....
 
Beste motorrijders.
Al even ben ik op zoek naar een leuke tweetakt wegmotor. De Yamaha rd is ondertussen niet te betalen en de Aprilia 125 vindt ik iets te weinig vermogen hebben. Hebben jullie suggesties?


Zoals al vermeld worden die 2 strokers steeds zeldzamer.

Maar als je er echt eentje wil zou ik voor de RD 350 LC gaan, onderdelen nog beschikbaar en veel lekkere aftermarket spulletjes verkrijgbaar.

En ze kosten dan wel iets maar ze blijven wel waardevast mits ze in goede staat worden gehouden.
 
In Nederland valt de prijs van een RD350 nog heel erg mee, Engeland betalen ze grof geld voor deze "Hooligan Bike`
 
allen hartelijke dank voor de informatie en tips. ondertussen heb ik een Suzuki Rg 250 gekocht uit 1990. ben er erg blij mee. nu mijn vraagje. weet er iemand of hier ook een onderkuip deel voor te kopen is. ik zie ze wel gemonteerd op internet maar niet los.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan