Leukste bochten van Nederland

BikerOfAmsterdam

MF veteraan
17 nov 2012
2.150
0
Er zijn zoveel topics langsgekomen met de vraag van de leukste wegen in en om Nederland heen. dijk-, landschap, snelwegroutes, etc. Veel lof naar de routes in het buitenland, maar in ons kikkerlandje moeten ook wel leuke bocht(en) hebben die menig motorrijders een keertje moet hebben bereden in hun leven *D

Maar wat is nou een bocht waarvan je zegt ik krijg er geen genoeg van? Keer op keer elke keer weer een lach achter je helm.

of het nou een stedelijke-, erftoegans- of een snelweg is maakt niet uit.

een googlemaps link is voldoende met een begin en eindstuk.

Zal ik maar beginnen:
A27 vanaf gorinchem richting A2 naar Utrecht

uyJOSc8.png


Google Maps

Na het kunstwerk is gewoon een lekkere doordraaier om je gas even lekker open te trekken. een aantal autos hebben de bocht niet gehaal ivm een kleine hobbeltje door het kunstwerk (zakking van aansluitende wegen). Dus niet meteen VOL opentrekken als je op de verbindingsweg zit, het kan je nog verassen


Dus heren en dames, wat zijn jullie nominaties voor de leukste bocht van Nederland?

PS: Uitlaatbochten tellen niet mee :+
 
Laatst bewerkt:
Deze

En dan inzoomen op het stukje waar de Boerenallee overgaat in de Bovenallee.

full





Let wel, ieder jaar raap ik daar motorrijders op :+
Dit is echt een bocht waar het erop aankomt dat je ECHT kunt rijden, met inzicht. Circuitrijders maken daar geen kans :N.

De rest van de route is natuurlijk ook echt geweldig !! :}

PS: niet op tijden dat wielrenners actief zullen zijn, die hufters verpesten alles !! :X
 
Laatst bewerkt:
Als het gaat om snelweg bochten dan die van de A59 naar de A2 richting utrecht.

Ook die van de A59 terug naar de A2 (allebei ook te zien hier) hebben hun charme

ay4ygo.jpg
 
De bocht van de Parallelweg in Beverwijk naar de McDrive neem ik ook altijd graag.
 
Ringweg Groningen vanaf A7 richting julianaplein, zo'nzelfde bocht als die bovenste die je lekker hard kan nemen :+
 
Deze

En dan inzoomen op het stukje waar de Boerenallee overgaat in de Bovenallee.

[afbeelding]




Let wel, ieder jaar raap ik daar motorrijders op :+
Dit is echt een bocht waar het erop aankomt dat je ECHT kunt rijden, met inzicht. Circuitrijders maken daar geen kans :N.

De rest van de route is natuurlijk ook echt geweldig !! :}

PS: niet op tijden dat wielrenners actief zullen zijn, die hufters verpesten alles !! :X
Toen ik die bocht zag was dat het eerste wat ik me af vroeg hoeveel zullen hem wel niet missen :X
 
Oprit van de A31 in duitsland naar de A7 naar groningen. Deze hele lange doordraaier naar rechts begint heel scherp en wordt dan steeds flauwer waardoor je er lekker aan het gas hangend heel hard uit kan komen. En motorvriendelijke vangrail mocht het per ongeluk wel mis gaan.

En de nieuwe oprit/afrit constructie bij het knooppunt A7/ N33 daar hebben ze ook echt over na gedacht dat deze geweldig is te nemen met de motor.
 
Toen ik die bocht zag was dat het eerste wat ik me af vroeg hoeveel zullen hem wel niet missen :X

Veel.
bv een paar jaar geleden.
Kerel had een splinternieuwe motor, 2 dagen oud.
Wilde m even inrijden zodat ie voor z'n 1000km beurt kon voor hij er de week erop op vakantie zou gaan.
Waar hij ook mee op vakantie is gegaan.... niet met t wrak wat total loss halverwege de helling lag :N :X

( de weg ligt daar ook nog eens in heuvelachtig gebied, eraf gaan betekend een paar meter de heuvel af gaan )
 
Oprit van de A31 in duitsland naar de A7 naar groningen. Deze hele lange doordraaier naar rechts begint heel scherp en wordt dan steeds flauwer waardoor je er lekker aan het gas hangend heel hard uit kan komen. En motorvriendelijke vangrail mocht het per ongeluk wel mis gaan.

AsRodFP.png


Google Maps

Nederland? :?

En de nieuwe oprit/afrit constructie bij het knooppunt A7/ N33 daar hebben ze ook echt over na gedacht dat deze geweldig is te nemen met de motor.

is te nieuw voor google maps :+

e610hMB.jpg

Google Maps
 
Bij Schiphol-Oost
Van de Fokkerweg (langs de Ringvaart) naar de A10.
Buiten de spits als de weg redelijk vrij is puur plezier:
Vanaf het verkeerslicht vol gas weg, even niets aantrekken van de belijning en gaaaaan

in de spits: teveel verkeer zodat je niet vol de rotonde (of de A9) op kan rijden EN dan kan de toeritdosering (bij het oranje stukje) plotseling aan gaan ... waar-dan-niemand-op-rekent-en-er-altijd-wel-een-malloot-is-die-vol-in-de-remmen-gaat .... dat is al eens heel vervelend afgelopen voor een motorrijder

tinyurl.com/lj6j5nt

full
 
Laatst bewerkt:
Elke ochtend eerst deze

Oprit van de valk Hengelo naar de A1
full


Lange doordraaier die je veel harder kan nemen dan dat op het eerste gezicht lijkt.
 
Laatst bewerkt:
Oprit van de A31 in duitsland naar de A7 naar groningen. Deze hele lange doordraaier naar rechts begint heel scherp en wordt dan steeds flauwer waardoor je er lekker aan het gas hangend heel hard uit kan komen. En motorvriendelijke vangrail mocht het per ongeluk wel mis gaan.

En de nieuwe oprit/afrit constructie bij het knooppunt A7/ N33 daar hebben ze ook echt over na gedacht dat deze geweldig is te nemen met de motor.
:Y :Y :Y :Y

Jij moet wel in de buurt wonen of niet? :]
 

Sorry maar rij daar zo vaak en het ligt zo dicht tegen de grens aan dat ik wel eens vergeet dat het geen nederland is. Geloof dat het 5km verderop al nederland is.
 
Veel.
bv een paar jaar geleden.
Kerel had een splinternieuwe motor, 2 dagen oud.
Wilde m even inrijden zodat ie voor z'n 1000km beurt kon voor hij er de week erop op vakantie zou gaan.
Waar hij ook mee op vakantie is gegaan.... niet met t wrak wat total loss halverwege de helling lag :N :X

( de weg ligt daar ook nog eens in heuvelachtig gebied, eraf gaan betekend een paar meter de heuvel af gaan )
Dat is zuur zo vlak voor je vakantie -O-
Misschien had hij er nog 1 in de schuur staan :+
 
En op een dag met lekker weer en extra tijd....... Heb ik keuze genoeg :]




full
 
Google Maps

Jammer 1: 60km-zone (maar door gebrek aan rechte stukken slecht te controleren)
Jammer 2: Veel fietsers / wielertoeristen die denken dat er elk weekend een Amstel Gold Race is
Jammer 3: Onderdeel van de Mergelland-route, dus vooral 's zomers veel toeristen (al dan niet met caravan) die op de meest onmogelijke plekken hun voertuig aan de kant zetten om foto's te kunnen schieten.

Maar kom je er op een doordeweekse dag, is het heerlijk rijden.
 
Google Maps

Jammer 1: 60km-zone (maar door gebrek aan rechte stukken slecht te controleren)
Jammer 2: Veel fietsers / wielertoeristen die denken dat er elk weekend een Amstel Gold Race is
Jammer 3: Onderdeel van de Mergelland-route, dus vooral 's zomers veel toeristen (al dan niet met caravan) die op de meest onmogelijke plekken hun voertuig aan de kant zetten om foto's te kunnen schieten.

Maar kom je er op een doordeweekse dag, is het heerlijk rijden.
Mooi stukje, ik kwam er vroeger af en toe.
Nu eigenlijk nooit meer, ik rijd meestal door naar de Ardennen of Eifel. Dat is niet veel verder.
 
Mooi stukje, ik kwam er vroeger af en toe.
Nu eigenlijk nooit meer, ik rijd meestal door naar de Ardennen of Eifel. Dat is niet veel verder.
Ben ik met je eens. Ik kan ook nog een paar HEEEEELE leuke weggetjes opnoemen tussen (pak 'm beet) Vaals en Idar-Oberstein, maar dit topic gaat over bochten in Nederland. En áls ik wat Nederlandse bochtjes moet classificeren als "favoriet", komt eerder genoemde route toch wel erg dicht in de buurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan