leven na de VFR750

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Hallo allemaal.

Ik denk er over om mijn VFR750 in te ruilen voor een andere fiets. Nu ben ik al enkele maanden bezig om te bedenken wat voor een..

Ik heb zelfs wat proefritjes gemaakt op een Harley sportster en een Guzzi Jackal. Maar ik vind een sport/tour toch het fijnste voor ons wegennet in NL.

Een paar jaar geleden heb ik een Bandit1200 gehad. Deze beviel me uitstekend maar ik had nooit het gevoel dat ik hem goed kon handelen. Ik had toen nog niet zo lang mijn rijbewijs namelijk. Hij is toen ingeruild op een Shadow1100 (foute keuze achteraf..)

Nu heb ik 2 motoren op mijn netvlies die in het zware sport/tour segment vallen en ook binnen mijn budget. Namelijk wederom de B12 en de Fazer1000.
Volgens mij allebei kwalitatief goede motoren die zeer breed inzetbaar zijn.

Nu twijfel ik aan het volgende:
De B12 heeft toch wat "oudere" techniek dan de Fazer en de laatste heeft meer vermogen. Aan de andere kant zit het koppel van de B12 veel lager waardoor hij meer trekkracht heeft. De B12 vind ik wat meer een stoere mannen motor maar de Fazer is technisch wat moderner..

Wat zouden jullie doen?

Gr. Peter
 
Waarom geen VFR 800 of een Ducati St2 of St4 (sorry, ben bevooroordeeld over deze ondergewaardeerde types van Ducati)
 
Ducs zijn prima fietsen maar niet mijn ding.
Zou dan nog eerder een zware triumph of guzzi nemen
 
Toevallig heeft 1 collega van mij niet zo lang geleden terug een VFR800 gekocht (Had daarvoor een GSX-R uit '90 ofzo) en hij is er helemaal verzot op. Ging zelfs weer eens een rondje toeren na het werk. Iets wat mijn collega's nooit doen.

Een andere collega heeft een Fazer 1000 en ook geen kwaad woord over zijn Fazer. Beide motoren vallen bij deze heren dus goed. Ze zijn beide 40+ rijden zo'n 20+ jaar motor.

Wellicht dat je jezelf er enigzins mee kunt vergelijken. Of juist niet natuurlijk. :)
Voor mijzelf zijn dat bijvoorbeeld geen interessante motoren. Maar ik ben dan ook net iets ouder dan dat zijn motor rijden. :)
 
Laatst bewerkt:
Naast de B12 en Fazer kan de CBF1000 zich ook goed staande houden.

Wat minder vermogen dan de Fazer wel meer koppel onderin.
(iets vriendelijker machine)

Rij er tig km's mee, stuurt heerlijk :] en met de ABS rem ik ook zonder zweten in de stromende reden (zit meer tussen de oren)

Tis maar een aanbeveling. Succes met je keuze


edit: zoals hierboven de CB1000R is ook :9~ maar heeft geen stuurkuipje pak je wel veel wind wanneer je dagenlijks rijd.
Hij is wel mooier dan de CBF1000 vind ik persoonlijk, maar minder praktisch
 
Laatst bewerkt:
Pak een VFR800 nu ze er nog zijn! of een Triumph Sprint ST 1050: Heerlijke fiets waarbij het koppel ook uberbreed uitgesmeerd zit.
 
Ik zou zelf voor een Aprilia Falco gaan. Das een lekkere stap omhoog qua power met evengoed wat comfort. En een Italiaans designtje.
 
Hallo allemaal.

Ik denk er over om mijn VFR750 in te ruilen voor een andere fiets. Nu ben ik al enkele maanden bezig om te bedenken wat voor een..

Ik heb zelfs wat proefritjes gemaakt op een Harley sportster en een Guzzi Jackal. Maar ik vind een sport/tour toch het fijnste voor ons wegennet in NL.

Een paar jaar geleden heb ik een Bandit1200 gehad. Deze beviel me uitstekend maar ik had nooit het gevoel dat ik hem goed kon handelen. Ik had toen nog niet zo lang mijn rijbewijs namelijk. Hij is toen ingeruild op een Shadow1100 (foute keuze achteraf..)

Nu heb ik 2 motoren op mijn netvlies die in het zware sport/tour segment vallen en ook binnen mijn budget. Namelijk wederom de B12 en de Fazer1000.
Volgens mij allebei kwalitatief goede motoren die zeer breed inzetbaar zijn.

Nu twijfel ik aan het volgende:
De B12 heeft toch wat "oudere" techniek dan de Fazer en de laatste heeft meer vermogen. Aan de andere kant zit het koppel van de B12 veel lager waardoor hij meer trekkracht heeft. De B12 vind ik wat meer een stoere mannen motor maar de Fazer is technisch wat moderner..

Wat zouden jullie doen?

Gr. Peter
Hé joh , ben jij nou helemaal ........je vfr inruilen ( eerste fout )
proefrit Harley ( tweede nog grotere fout ) . Mijn advies ; ziek eerst eens lekker een weekje uit totdat je weer helder kunt denken , daarna lekker op je viffer stappen en haar met een grote glimlach naar de 200.000 km rijden ( hoeft niet binnen een week hoor ) ;)

groet Fanskar :W
 
Bandit 1200 heb ik eens gereden. Nu is het natuurlijk een 'dikke fiets', maar het koppel van dat apparaat is echt ongelofelijk, terwijl het zo vloeiend blijft als een vier-cilinder. Reed echt fantastisch.
 
Ik heb gekeken naar de fazer 1000, de Triumph en de VFR 800. Ben weer bij de VFR uitgekomen Fazer vind ik irritant de bocht in vallen. De triumph heb ik te weinig ruimte.
 
Als je eenmaal een dikke twin hebt gereden wil je nooit meer anders :] Koppel en relatief licht (tov een dikke B12) Met kuip zou ik ook voor de Falco gaan, staan aantal te koop voor scherpe prijs, de restrictors sloop je er zo uit en dan heb je een RSV mille met een ontspannen zit :)

Mocht een naked ook tot de opties behoren overweeg dan ook eens een Cagiva Raptor, beresterk TL-blok en een heerlijke gooi en smijt fiets :9
 
Sprint RS kopen, minder bekend maar een beter blok dan de VFR750 en geen 2/4kleppen gedoe van de 800. Prijzen gunstiger dan VFR en dan de ST-versie.

Falco is natuurlijk ook een goei optie en vergelijkbaar in prijs.
 
ik heb zelf een fazer 600 gereden, een hele prettige fiets die niet zo heel duur was in het onderhoud. Hierom zou ik zelf dan gaan voor de fazer 1000.

Na de Fazer heb ik een VFR gereden en daarna een VTR, de VTR stuurt een stuk lichter dan de VFR en dat vind ik prettig. Nu heb ik de VTR ingeruild voor een BMW F 800 st. Dit is een iets lichtere motorfiets, maar omdat deze goed uitgekiend is heb je overal genoeg power.
 
Terug
Bovenaan Onderaan