Leven van een motorrijder is minder waard?

n3mbers

Die hard MF'er
29 aug 2012
390
24
In de algemene voorwaarden van de reisverzekering van London vond ik de volgende passage:

2.6 Geldigheid naar vergoeding:
a. de in de polis vermelde verzekerde bedragen gelden als maximale
vergoeding per reis.
De ongevaluitkering bedraagt:
a.1. in geval van overlijden:
- € 25.000,- voor personen van zestien tot en met zeventig jaar.
In geval van overlijden door motorrijden bedraagt de uitkering
voor deze personen € 12.500,-;

- € 2.500,- voor overige personen;
a.2. in geval van blijvende invaliditeit:
- maximaal € 70.000,- voor personen niet ouder dan zeventig
jaar. In geval van blijvende invaliditeit door motorrijden
bedraagt de maximumuitkering € 35.000,-;

- maximaal € 2.500,- voor personen ouder dan zeventig jaar.
b. De verzekering is niet van kracht, indien en voor zover krachtens
enige andere verzekering (van jongere of oudere datum) of op
enigerlei andere wijze of onder welke titel ook vergoeding kan
worden ontvangen voor geleden schade. Dit geldt niet voor de
ongevaluitkering.

De algemene voorwaarden zijn hier te vinden: https://www.london.nl/Pulse/ShowPolicyTerms?prod=Reis

Is dit iets wat bij meer verzekeraars normaal is? :r
 
Wauw toch wel ernstig dat daar zo'n groot verschil tussen word gemaakt...

Ook best ernstig dat je als 71 jarige nog maar 2.500 zou krijgen terwijl tegenwoordig toch zat mensen dan nog 15-20 jaar levensverwachting hebben
 
Wauw toch wel ernstig dat daar zo'n groot verschil tussen word gemaakt...

Ook best ernstig dat je als 71 jarige nog maar 2.500 zou krijgen terwijl tegenwoordig toch zat mensen dan nog 15-20 jaar levensverwachting hebben
onder de 16 ben je blijkbaar ook niks waard
 
even van de OP geknipt;

In geval van overlijden door motorrijden bedraagt de uitkering
voor deze personen € 12.500,-;

dus als je tijdens je reis door een koekblikker voor je flikker gereden wordt, overlijd je niet door het motorrijden maar door het autorijden.

vraag me af of dit mag, iets met discriminatie, het voorbeeld was vandaag in het nieuws.
dit ging over een [Turks] meisje dat minder krijgt dan een jongen bij blijvende invaliditeit.
en dat mag dus niet.
 
Och, bij American Express krijg je voor een dode partner 125.000 euro maar voor een dood kind van 4 jaar enkel de begrafeniskosten. Allemaal relatief.
 
Och, bij American Express krijg je voor een dode partner 125.000 euro maar voor een dood kind van 4 jaar enkel de begrafeniskosten. Allemaal relatief.

OK, maar die partner zou weleens kostwinner kunnen zijn. Een kind kost alleen maar geld. Klinkt cru (en als ik het zo simpel stel is dat het ook), maar uiteindelijk is een verzekering bestemd om een aantoonbare schade te dekken..

Het geval wat TS aanhaalt valt m.i. nog wat op af te dingen. Ik snap dat London dat doet omdat ze motorrijden blijkbaar zien als een verhoogd risico. Dat is nog tot daaraan toe, maar ik vind het niet kunnen dat ze enkel motorrijden aanhalen. Maar ik klaag niet. Ik rijd dan wel motor, maar ik ben ook gek op skydiven. En ik treed op bij feestjes als vuurvreter. Dat staat er allemaal gelukkig niet in ;)

Edit, reisverzekering. En wat nou als ik in Thailand HIV oploop als gevolg waarvan ik na 10 jaar kom te overlijden? :z
 
Laatst bewerkt:
Tja, en de grap is dat London bij mijn weten de verzekeraar achter KNMV Motorverzekeringen is, en dat ging nou juist over motorrijders-zijn-oké, toch? Morgenavond voor de gein eventjes mijn polisvoorwaarden (MAG) opzoeken...
 
Het leven van een motorrijder is evenredig zoveel waard als de aandacht die door hem/haar aan het overige verkeer wordt besteed.

Geniet je teveel van de omgeving tijdens het rijden, dan daalt de waarde met 50%
 
kom op, hé. Helft van het aantal wielen, helft van de uitkering. ;) ;)
Ik vraag me af of het bij een trike 18750 en 57500 is. ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou me eerder druk maken om het feit dat men op het moment aan het discussiëren is over wat het mag kosten om het leven van iemand nog een jaar te verlengen als deze persoon terminaal is. Een discussie die gevoerd wordt terwijl er aan de andere kant MEER DAN EEN MILJARD EURO WINST voor de verzekeraars blijft liggen. Uw en mijn geld wat in de zakken van de verzekeraars verdwijnt, terwijl er een discussie wordt gevoerd over hoeveel het mag kosten om iemand nog een jaar te laten leven. Zolang er dergelijke winsten worden gemaakt zou zo een discussie nog niet mogen bestaan.

Nu gaat het over de kosten over 1 jaar levensverlening, morgen gaat het over 2 jaar en overmorgen om nog meer. De meeste van ons gaan meemaken dat een behandeling wordt geweigerd en dat je die niet zelf kan betalen. Probleem met uw been?
U heeft er 2 en lopen met krukken gaat nog, wij kunnen op dit moment geen behandeling voor u vergoeden. Last van je oor? Die ander doet het nog dus wij kunnen u niet helpen.

Niet alleen het leven van een motorrijder is minder waard, iedereen zijn leven is minder waard dan de onstilbare geldhonger van managers in de zorg en zorgverzekeringswereld. Er was overigens meer dan 10 jaar geleden een kale meneer met een butler en 2 hondjes die deze problemen al lang aan had zien komen, maar die is dood en ligt ergens onder de grond in Italië.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou me eerder druk maken om het feit dat men op het moment aan het discussiëren is over wat het mag kosten om het leven van iemand nog een jaar te verlengen als deze persoon terminaal is. Een discussie die gevoerd wordt terwijl er aan de andere kant MEER DAN EEN MILJARD EURO WINST voor de verzekeraars blijft liggen. Uw en mijn geld wat in de zakken van de verzekeraars verdwijnt, terwijl er een discussie wordt gevoerd over hoeveel het mag kosten om iemand nog een jaar te laten leven. Zolang er dergelijke winsten worden gemaakt zou zo een discussie nog niet mogen bestaan.

Nu gaat het over de kosten over 1 jaar levensverlening, morgen gaat het over 2 jaar en overmorgen om nog meer. De meeste van ons gaan meemaken dat een behandeling wordt geweigerd en dat je die niet zelf kan betalen. Probleem met uw been?
U heeft er 2 en lopen met krukken gaat nog, wij kunnen op dit moment geen behandeling voor u vergoeden. Last van je oor? Die ander doet het nog dus wij kunnen u niet helpen.


Niet alleen het leven van een motorrijder is minder waard, iedereen zijn leven is minder waard dan de onstilbare geldhonger van managers in de zorg en zorgverzekeringswereld. Er was overigens meer dan 10 jaar geleden een kale meneer met een butler en 2 hondjes die deze problemen al lang aan had zien komen, maar die is dood en ligt ergens onder de grond in Italië.

Mijn moeder is ooit eens op het schoolplein gestruikelt over een tegel, die omhoog lag/stond, toen ze mijn zusje naar school bracht, toen heeft ze haar pink gebroken.
Ze is toen erg slecht geholpen, die pink is nooit goed genezen, en ze heeft er verder altijd last van gehad, de reden was dat het aan het einde van het jaar was en dat het budget op was...
 
Mijn moeder is ooit eens op het schoolplein gestruikelt over een tegel, die omhoog lag/stond, toen ze mijn zusje naar school bracht, toen heeft ze haar pink gebroken.
Ze is toen erg slecht geholpen, die pink is nooit goed genezen, en ze heeft er verder altijd last van gehad, de reden was dat het aan het einde van het jaar was en dat het budget op was...

Bij meer levensbedreigende aandoening: Stap 1 = second opinion aanvragen. Net als dat er slechte monteurs bestaan zijn er ook slechte artsen. Mensen hebben vaak het volste vertrouwen in de behandelend arts, meestal terecht, maar toch gaat het vaak genoeg fout of had de zorg beter kunnen zijn.

Hoe vaak gebeurt het niet dat er in een garage een diagnose wordt gesteld en maken mensen hier een topic om te peilen of het resultaat wel realistisch of goed is. Dit stukje gezonde verstand verdwijnt vaak als sneeuw voor de zon als er een witte jas aan te pas komt. Desnoods ga je er voor naar het buitenland.

Daarom ook een protip voor de professionele sleutelaars op MF: Doe eens een witte jas aan en een stethoscoop om als je een klant adviseert :+
 
In de algemene voorwaarden van de reisverzekering van London vond ik de volgende passage:De algemene voorwaarden zijn hier te vinden: https://www.london.nl/Pulse/ShowPolicyTerms?prod=Reis

Is dit iets wat bij meer verzekeraars normaal is? :r

Bij Zilveren Kruis en jonger dan 23, wordt er bij blijvende invaliditeit of overlijden niets uitgekeerd als je op een motorrijwiel reed met een inhoud van 50cc of meer.

En de rest krijgt bij overlijden 10.000 euro uitgekeerd.

~[edit]

Bij de Europeesche lijkt het netter te zijn. Dan heb je alleen pech als je geen helm droeg :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan