levensduur bandit 1200

driel24

MF'er
30 aug 2004
162
24
Sommelsdijk
Hallo,

Ik ben nieuw hier... Wel al een paar jaar (ja echt) meegelezen.
Ik ben tien jaar geleden begonnen op een gsx 750es
en daarna 3 jaar een bandit 1200s gehad.

Ben door verhuizing en gezinsuitbreiding een paar jaar gestopt met rijden.

Maar wil nu weer beginnen.
I.v.m. de prijs/prestatie/funfactor verhouding wil ik weer Bandit gaan rijden.
Het moet een 2de hands worden (geld te weinig)

Ik wil weer woon-werk gaan rijden, maar dat is nogal veel (90 km per dag)
Hoeveel kan een 1200 nu eigenlijk mee voordat de echte reparaties
(zoals reviseren) komen ?
 
+-60.000
Dan zijn koppeling, platen, remschijven, allerlei lagers (wiel/balhoofd etc) wel aardig aan vervanging toe.
Qua blok zou ik het nie weten, maar denk dat een 1200 blok wel aardig wat aan kan, en de versnellingsbak ook. Maar hou er wel rekening mee dat versnellingsbak/zuiger/zuigerveren ook best aan slijtage onderhevig zijn.

suc6

Waarom geen diversion 900, is met cardan en ze zijn vrij goedkoop in aanschaf :)
 
bandit 1200 stopt nooit...uiteraard de slijtage onderdelen zoals bovengenoemd, maar dingen gaan niet kapot.

uiteraard mits je er netjes mee omgaat, olie op peil houd en de klepjes op tijd laat stellen...
 
Ik ken iemand die een bandit 1200 gebruikt om te stunten en daar staat nu iets van 70.000 km op. En nog geen grote mankementen gehad. Het zijn dus zeker weten goeie fietsen.
 
Ik ken iemand die een bandit 1200 gebruikt om te stunten en daar staat nu iets van 70.000 km op. En nog geen grote mankementen gehad. Het zijn dus zeker weten goeie fietsen.
het blok is afgeleid (en Afgevoerd) van de GSX1100R, en die was als sportmotor ook redelijk 'Bombproof', een tonnetje moet makkelijk te doen zijn, imho. :? O-)
 
Had Zoeperman niet de gehele bak eruit gereden? Niet dat bij kawa's niet voorkomt O-)

zowel de soes als de kawa hebben gevoelige big-end lagers meen ik welles gehoord te hebben...

acht ut kan allemaal stuk...ben zelf niet voor niets op zoek naar een fazer motorblok :X
 
Hoe lang een Bandit 1200 meegaat, weet ik gelukkig nog altijd niet. Ik heb er al 129.000km mee gereden, zonder problemen. De koppeling heb ik vervangen bij 100.000km (als je dat zelf kan, dan is dat ook niet zo duur), de achterste remschijf heb ik iets later vervangen door een okkasie (van een GSXR 750), en de voorste schijven zijn op 112.000km vervangen (door nieuwe Nissins voor een RF900, die waren maar half zo duur dan de originele).

Zaterdag vertrek ik voor een "reisje" naar Italie (Dolomieten). Er staat in totaal 3.200km op de roadbook, met 39 bergpassen :] 8-) .
 
Ben ook wel benieuwd hoeveel km mogelijk is. Heb zelf een 1200s (dit jaar nieuw) nu 8800km. 60000 km lijkt me erg weinig! Heb met Diversion 900 zelf 77000km gereden en nog geen gloeilampje stuk.Div 900 was niet eens nieuw toen ik hem kocht. Soes is toch niet slechter?! (veel meer reserves.) Je draait bij 140 km pas 5000tpm!
 
Ik heb inmiddels (door het how-to import vanuit Duitsland)
een aantal bandits in Duitsland op het oog.

eentje van 4900 euro van 2001 met 3500 op de teller
valt inmiddels af.. ik las dat je onder de 6000 btw moet betalen '(

een voor 2600 euro met 13000 op de teller maar van 1996

en nog een voor 3800 met 12400 op de teller maar dan van 1998

Wat zijn ze daar goedkoop !! Wat zou nou ongeveer de prijs zijn in
Nederland voor deze machines ? (het zijn wel partikuliere verkopen)
 
Die erg lage kilometerstanden vind ik persoonlijk erg verdacht. Mijn Bandit is ook van '96, en ik heb 10 x zoveel kilometers gebold. Vergeet ook niet dat de teller maar tot 99.999 km gaat, en dat ie daarna weer op 00000 staat (dat heb ik dus ook al gezien).
 
Die erg lage kilometerstanden vind ik persoonlijk erg verdacht. Mijn Bandit is ook van '96, en ik heb 10 x zoveel kilometers gebold. Vergeet ook niet dat de teller maar tot 99.999 km gaat, en dat ie daarna weer op 00000 staat (dat heb ik dus ook al gezien).

OK het kunnen natuurlijk oneerlijke machines zijn....
Maar hoe check je dat ?

(overigens heb ik mijn Bandit in 2000 verkocht met maar 11000 op de teller
hij was toch ook al 4 jaar oud, Ik kreeg nl. na aanschaf van de motor een koekblik
van de zaak)
 
Vraag naar het sheckheft(onderhoudsboekje), als die er bijzit is het al wat betrouwbaarder en hou er wel rekening mee, dat hoe jonger de motor, des te meer BPM je moet betalen.
Ook kun je naar mijn mening wel zien of een motor 10000 gelopen heeft of 110000.
 
Zo! Even een oud topic opgegegraven. Zelf heb ik nu bij 53000km twee voorrremschijven moeten vervangen omdat er in een van twee haarscheurtjes zaten :X

Zal ook deze week de tweede vervangings kettingset er op zetten.

Ook een nieuwe RVS-connector erop gezet bij 50000 km omdat de originele gescheurd was bij de linkpijpbevestiging, RVS :X :X

Ook de remcilinders moet je goed schoonmaken en bijhouden, willen ook nogal vast gaan zitten bij elke dag gebruik.
Vind hem vooral uiterlijk heel lelijk verweren door pekel en weer en wind.

Nog geen merkbaar olieverbruik,...hoop dat ik er nog een tijdje op voort kan. Heb hem nu 5 jaar vanaf nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Zolang ge niet teveel in wheeliestand rijdt en regelmatig de olie ververst denk ik wel dat het blok 200 000km moet aankunnen; een van onze leden had op haar 600 indertijd toch 136 000km staan.
 
+-60.000
Dan zijn koppeling, platen, remschijven, allerlei lagers (wiel/balhoofd etc) wel aardig aan vervanging toe.
Qua blok zou ik het nie weten, maar denk dat een 1200 blok wel aardig wat aan kan, en de versnellingsbak ook. Maar hou er wel rekening mee dat versnellingsbak/zuiger/zuigerveren ook best aan slijtage onderhevig zijn.

suc6

Waarom geen diversion 900, is met cardan en ze zijn vrij goedkoop in aanschaf :)
:^
 
Ik had al een Diversion 900 voor deze Bandit 1200s, ik had niet eens een proefrit gemaakt op dat ding voordat ik hem kocht. Is een emotieloos goed ding zo,n div 900 maar een Bandit 1200 is elke keer weer leuk als je opstapt!

Bandittopic gaat in hoofdzaak over kleine ledknippertjes en het afzagen van de taartschep :+ ;) ;) ;) .Oftewel het optisch verfraaien van de bike, ik heb de motor als vervoersmiddel,..wel leuk vervoer. O-) ;)
 
een Div900 emotieloos? :?

niets van te merken *D


Een motor die bij mij het bloed niet sneller laat rondgaan,....alleen bij snelle bochten omdat de steunen dan zo scheef afslijten en de remmen niet overhouden door het forse gewicht van de motor. (Heb er 50000km op gestuurd maar denk er nooit meer aan terug met weemoed als je begrijpt wat ik bedoel) Het is absoluut een goede motorfiets! ;)
 
Prima fietsen, alleen de collector zal doorroesten (net de lasnaad die er tussenuit rot, de rest is rsv) maar dat is redelijk goedkoop te verhelpen met een nieuwe las en het lager van de uitgaande as van de versnellingsbak (waar dus je voor tandwiel opzit) gaat wel eens stuk. Zoeperman had hier last van evenals een aantal andere b1200 rijders. Heb het idee dat het vooral voorkomt bij de eerste serie :Y

Pleuris oud topic :X
 
Laatst bewerkt:
+-60.000
Dan zijn koppeling, platen, remschijven, allerlei lagers (wiel/balhoofd etc) wel aardig aan vervanging toe.
Qua blok zou ik het nie weten, maar denk dat een 1200 blok wel aardig wat aan kan, en de versnellingsbak ook. Maar hou er wel rekening mee dat versnellingsbak/zuiger/zuigerveren ook best aan slijtage onderhevig zijn.

suc6

Waarom geen diversion 900, is met cardan en ze zijn vrij goedkoop in aanschaf :)

na 132.000km waren bij mij de eerst gemonteerde koppelingsplaten nog lang niet versleten.
wel een aantal wiellagers vervangen. normaal.
bij 100.000km balhoofdlagers rot.
75.000km hydraulische koppelingbedieningcilinder lek. normaal probleem.
na tig-jaar de uitlaatcollector rot door al die jaren van pekel.
bij 90.000 problemen met de carburateurs.
125.000km achterveerlink lagers verrot.
maar het blok was iig nog lang niet versleten evenals de versnellingsbak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan