levensduur braking wave schijven

gix-addict

MF veteraan
26 dec 2003
21.159
704
Hallo,

Omdat ik vandaag te horen heb gekregen dat mijn schijven zijn versleten zit ik met de vraag wat jullie ervaring is met de levensduur van de braking wave schijven.
Ik heb ze er nu ongeveer 25000 km opzitten.
1 circuitdag (daarna circuitfiets gekocht), beste veel snelweg km's en de rest wat toer en knalwerk in de buurt.

Nu ben ik niet zo'n zijkerd die dan gelijk alles bij elkaar roept, maar voor schijven van 500,- vind ik bij normaal gebruik 25000 km niet veel.
De blokken waarmee ik heb gereden, zijn sportieve straatblokken van brembo en DP.

De dealer die de schijven heeft uitgeklokt kwam aan de ene kant op 4.27 mm en de andere kant op 4.35 waar 4.25 min is.
ook het onderlinge dikte verschil per schijf zat nog maar net binnen tolerantie.

wat zijn jullie ervaringen, of zou ik eens mailen met braking of ze die slijtage normaal vinden, er zat ook wat lichte pitting op.

De reden waarom ik ze heb laten uitklokken was het steeds erger worden van trillen bij het aanremmen.
Na nameten bleken ze niet krom

Mvg John
 
Ja precies. Ik had hetzelfde "probleem". Full floaters van ABM en stoppen ging super :9

Maar hebben altijd al wat getrild, op een gegeven moment was het hart van de schijven gewoon helemaal uitgesleten zodat de schijven in alle kanten flink bewogen konden worden :o

En dat is in een zeer korte tijd gebeurd...


Maargoed. Dure schijven gaan dus niet heel lang mee zoals origineel :)
precies, ik hou het nu bij de orginele, remt ook niet verkeerd.
en de brakings hangen aan het dak in mijn garage :)
 
vind je een hpk kit van brembo niks? mooie schijven, rond de 600 euro/set
ja als ik dat had geweten toen had ik die ipv die brakings gekocht.
en net wat krimmie zegt, je blijft bezig. Setje klauwen dan, pompje etc :)
Toen ik bij mijn ouders woonde stond de postbode om de week aan de deur :+

Nu kan ik lekker leven, goed rondkomen en mijn hobby blijven doen maar, je denkt nu wel langer na over nog een setje schijven, wielen etc ;)

Dus voorlopig hou ik het zo, en sparen we weer evendoor vooe een nieuwe soes in 2011/2012 :)
 
Die wave schijven hebben mij te weinig vlees op de botten en waar lucht zit valt ook niets te remmen. Ik ben zeer tevreden over mijn oem schijven en anders zou ik een paar dikke grammofoonplaten van Brembo of apracing kopen.
 
voor mij ook niet meer, heb jij contact gehad via je dealer of met braking zelf (importeur)
Want ik heb ene week geleden gemaild maar niks terug.

en als ze dat tegen jou zeggen, licht ana de rijstijl.
het zijn toch schijven die voor de racerij gemaakt zijn, dus je mag er best van van verwachten toch -O-

Heb contact gehad via mijn dealer, een monteur die daar werkt deed (lees DEED) in het verleden veel zaken met hun dus die wist een binnendoor weggetje.

ik geloof uit mijn hoofd dat ze € 240 euri per stuk waren, dan mag je (buiten dat ze voor de racerij gebruikt worden) toch wel verwachten dat je er enige kilometers mee mag/kan maken, zonder veel problemen uiteraard

Brembo's heb ik ook aan gedacht maar wil graag Wave schijven ivm me posergehalte O-)

succes ermee iig, zoals je kunt lezen zijn er meerdere die niet zo te spreken zijn over die schijven.
(of je moet rijden als een natte dweil) :W
 
En dan nog een setje klauwen, en een pompie en en en.... :P en toen was het geld op :+


Zoals bij mij 8-)


full
 
Ik rij nu met beringer schijven, remcylinder en klauwen }) is de tegen hanger van brembo en heeft meerdere malen het wk endurnace gewonnen. Rij met cast iron schijven volledig dicht geen gaten en het remt zo goed ik mijn oem tokico op mijn 1000rr 2009 die monobloks zijn weer ga vervangen(als je beringer gewent bent moet je echt hard werken met de oem tokico)! Als je het in nl koopt kost het veel maar heb een goede us kennis die scherpe prijzen heeft. Bike disign is de dealer alleen de remcylinder kost daar al 485. Had ook het probleem dat er speling op de bussen van mijn breakings zat maar komt echt door hard aanremmen. Beringer heeft ook rvs schijven maar die remmen wel stukje minder.
 
heb na 50.000 km maar eens nieuwe brakingwaveschijven gekocht.
de eerste set was op, ze waren nog maar 4,3 mm dik...het werd dus tijd.

remmen bere, blokken gaan evenlang mee en ze zijn 2 meier goedkoper dan de ori's!
full
 
Laatst bewerkt:
full


het zag er wel gelikter uit in de soes.
maarja voorlopig maar met de orginele, wie weet waar ik tegen aan loop.
Al vind ik Beringer zeker ook erg gaaf :9~
 
ik heb begin dit jaar een setje gebruikte vast iron volledig zwevende schijven gekocht, bevalt prima, buiten het feit dat ze al bruin uitslaan als piet p. zegt dat het gaat regenen :)

Ik twijfelde toen tussen brembo HP en een set cast iron schijven van braketech

zien er best geil uit vind ik :) en ze schijnen ook te remmen als een dolle las ik op diverse fora, dat zwarte is trouwens een coating, dat is er met 3 keer remmen af

btt-31.3in.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan