Levensduur helm offroad gebruik

Hoelang doe jij met een helm voor offroad/cross gebruik?

  • Iedere val, dus dure hobby!

    Stemmen: 1 5,6%
  • Ik vervang hem alleen na een serieus harde crash.

    Stemmen: 11 61,1%
  • Ieder jaar een nieuwe, kan ik ongelimiteerd op mn bek.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zolang hij bij de kleur van mn motor past, komt er geen nieu

    Stemmen: 6 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    18

Paisley

MF veteraan
28 jul 2008
2.253
0
Motorrijders die over de weg rijden, zijn het er vaak over eens: Na een val moet een helm vervangen worden, klaar.

Hoe doen jullie dat met de helm die jullie voor offroad rijden of crossen gebruiken? Als ik voor iedere crash een nieuwe helm moet pakken, moet ik voor een gemiddeld dagje offroad rijden zeker 5 nieuwe helmen in voorraad meenemen ;)


Ik vind het lastig in te schatten hoelang ik met een helm kan doen, vooral omdat ik weet dat mijn hoofd gevoelig is. Ik ben als gevolg van een knullige offroad val het laatste kalender jaar 2 keer buiten westen geweest met een lichte hersenschudding tot gevolg, bij lage snelheden. Ook toen ik nog met paardensport bezig was, was me duidelijk dat ik snel 'de weg kwijt' ben na een relatief onnozel ongelukje.
 
Dit topic was gisteren precies 10 jaar oud, dus tijd om hem weer nieuw leven in te blazen :+ .

Ik zat eigenlijk met dezelfde vraag. Op het moment heb ik een weghelm (scorpion EXO 920), maar toch zou ik graag een allroad (systeem)helm willen. Liefst van betere kwaliteit ook dan mijn huidige helm, dus ik kijk oa naar de Schuberth E1 (al kan die niet gecombineerd worden met crossbril). Nu rijd ik ook met enige regelmaat onverhard en een valletje is zo gebeurd. Dan zou het erg pijnlijk zijn om elke keer al een helm van €500,- te vervangen...

Hoe doen jullie dit?
 
:^
Jopatje van < €100
Ook lekker om niet zo lang met een zweethelm te hoeven doen, en nieuw zit weer ff strak.
 
Hebben jullie een losse helm voor erbij dan?

Ik heb altijd helmen gehad in het segment 200-250 euro, maar de kwaliteit valt me tegen, vandaar dat ik nu in een wat duurder segment kijk.

Misschien is een losse endurohelm wel iets voor erbij dan 🤔
 
Zo'n Schubert koop je vaak omdat ze stil zijn, dan zet je er een klep op en je wilt een crossbril dragen. Ik zou dan niet perse voor een schubert gaan maar voor een ander model. Ik zoi vooral letten op een modelletje dat lekker licht is en of er wellicht onderdelen voor te koop zijn zoals een nieuwe klep. Of de helm moet inderdaad zo goedkoop zijn dat je hem dan meteen vervangt.
 
Oja, wat betreft levensduur. Als de zweetlucht je blijft achtervolgen tijdens het rijden of wanneer je kan voelen dat de EPS schaal is ingedrukt zijn al goede indicatoren ;)
 
Die Schuberth is nog steeds een optie voor me, al kan er geen crossbril in. Die schuberth zitten ontzettend lekker en ik maak ook dagen op het asfalt. Stilte is een pro, maar kwaliteit is een must. Zo'n klep is dan weer rete handig als de zon laag staat (vaak naar verlangd haha). Kijken of ik een zaak vindt die me de Schuberth wil laten uitproberen tijdens een ritje.

En dan zo'n jopa helm voor als ik weet dat ik off road ga of als het heel heet is *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd m'n dagdagelijkse woonwerk ritten met de shoei, met intercom etc. Voor offroad doe ik gewoon een crosshelm aan, ademt ook veel beter.
 
Die Schuberth is nog steeds een optie voor me, al kan er geen crossbril in. Die schuberth zitten ontzettend lekker en ik maak ook dagen op het asfalt. Stilte is een pro, maar kwaliteit is een must. Zo'n klep is dan weer rete handig als de zon laag staat (vaak naar verlangd haha). Kijken of ik een zaak vindt die me de Schuberth wil laten uitproberen tijdens een ritje.

En dan zo'n jopa helm voor als ik weet dat ik off road ga of als het heel heet is *O*
Deze offroader zweert bij een Schubert.

Mijn ervaring met vallen in zand en modder is dat de helm weinig te lijden lijkt te hebben, op wat krassen na. Dus vervangen na elke valpartij is ook niet aan de orde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan