Levensduur Husqvarna 701 enduro

Iemand enig idee hoe je bij de 701 een geschakelde voeding aansluit voor je navigatie. Extra stekkers achter de koplamp of zelf met de soldeerbout aan de slag?
 
@Estoque

En jullie zetten geen enkel vraagteken bij het verhaal van die rondreizende software-ontwikkelaar?

Wel een airbox verwisselen, maar niet de mapping aanpassen. Nee, wel klagen dat het ding te arm loopt, maar pas na 6200km de mapping aan laten passen.
Een EVO-map is iets wat de 2016 modellen hadden, beste meneer heeft een 2018 model. Dus niet gek dat een dealer die map er niet op kan zetten.

Dus wat er overblijft qua problemen:
- Slippende koppeling bij 250km. Er was een recall op de koppelingscilinder, dus was bekend.
- Zijstandaard-sensor. Kutkwaliteit, zou niet stuk mogen gaan.
- Coil. Had niet mogen gebeuren, eens dat dit kut is.
- Versnellingsbak-sensor. Vind ik een Mwa-mwa gevalletje. 10.000km met veel offroad en lange dagen.
- Koppakking kapot

in 30.000km.

Het is natuurlijk niet weinig. Maar voor een 1 cilinder op wereldreis?
Ik vind het meevallen. Maar ik ben natuurlijk bezitter van een 701, dus ik ben wel iets bevooroordeeld.


Hier de rondreizende software ontwikkelaar;

Wat betreft de mapping; Powercommander lag klaar, maar ivm. het veelvuldig bij de dealer zijn van de motor / boot moeten halen in Italië geen tijd om hem op de testbank te zetten voor een custom map. Ja, de EVO-map is iets dat op de LC4 motoren zat (weet niet precies waar je het idee vandaan hebt dat ik die erop zou hebben gezet?). Echter, je kan voor zowel stationair als 'under load' een offset voor het benzine mengsel aangeven in de ktm / husqy computer. Dat was mijn wens destijds precies zodat de mapping in ieder geval niet te arm was, maar was niet gebeurd en gebeurde dus pas in Italië.

- Slippende koppeling bij 250km. Er was een recall op de koppelingscilinder, dus was bekend.
Er zat al een Oberon op op dat moment. Had niets van doen met de slave. Mijn vermoeden was dat de veren niet met het juiste moment waren aangedraaid. Verder is er voor zover ik weet nooit een recall op de koppelingscylinder geweest.

- Versnellingsbak-sensor. Vind ik een Mwa-mwa gevalletje. 10.000km met veel offroad en lange dagen.
Dit is een essentieel onderdeel van het injectie circuit, ofwel, dat heeft husqy / ktm het gemaakt. Van die 10k was bijna niets offroad, door Europa vooral snelwegen gereden, in Egypte niet echt de mogelijkheid gehad om offroad te rijden ivm alle politie controles. Mijns inziens absoluut geen mwa-mwa.

En hoe je het ook went of keert, je koppakking in 30k km eruit rijden lijkt me niet de bedoeling. En aangezien het onder garantie gefixed is, lijkt het me dat ktm / husqy het daar mee eens was.
 
@Estoque

En jullie zetten geen enkel vraagteken bij het verhaal van die rondreizende software-ontwikkelaar?

Wel een airbox verwisselen, maar niet de mapping aanpassen. Nee, wel klagen dat het ding te arm loopt, maar pas na 6200km de mapping aan laten passen.
Een EVO-map is iets wat de 2016 modellen hadden, beste meneer heeft een 2018 model. Dus niet gek dat een dealer die map er niet op kan zetten.

Dus wat er overblijft qua problemen:
- Slippende koppeling bij 250km. Er was een recall op de koppelingscilinder, dus was bekend.
- Zijstandaard-sensor. Kutkwaliteit, zou niet stuk mogen gaan.
- Coil. Had niet mogen gebeuren, eens dat dit kut is.
- Versnellingsbak-sensor. Vind ik een Mwa-mwa gevalletje. 10.000km met veel offroad en lange dagen.
- Koppakking kapot

in 30.000km.

Het is natuurlijk niet weinig. Maar voor een 1 cilinder op wereldreis?
Ik vind het meevallen. Maar ik ben natuurlijk bezitter van een 701, dus ik ben wel iets bevooroordeeld.


Hier de rondreizende software ontwikkelaar;

Wat betreft de mapping; Powercommander lag klaar, maar ivm. het veelvuldig bij de dealer zijn van de motor / boot moeten halen in Italië geen tijd om hem op de testbank te zetten voor een custom map. Ja, de EVO-map is iets dat op de LC4 motoren zat (weet niet precies waar je het idee vandaan hebt dat ik die erop zou hebben gezet?). Echter, je kan voor zowel stationair als 'under load' een offset voor het benzine mengsel aangeven in de ktm / husqy computer. Dat was mijn wens destijds precies zodat de mapping in ieder geval niet te arm was, maar was niet gebeurd en gebeurde dus pas in Italië.

- Slippende koppeling bij 250km. Er was een recall op de koppelingscilinder, dus was bekend.
Er zat al een Oberon op op dat moment. Had niets van doen met de slave. Mijn vermoeden was dat de veren niet met het juiste moment waren aangedraaid. Verder is er voor zover ik weet nooit een recall op de koppelingscylinder geweest.

- Versnellingsbak-sensor. Vind ik een Mwa-mwa gevalletje. 10.000km met veel offroad en lange dagen.
Dit is een essentieel onderdeel van het injectie circuit, ofwel, dat heeft husqy / ktm het gemaakt. Van die 10k was bijna niets offroad, door Europa vooral snelwegen gereden, in Egypte niet echt de mogelijkheid gehad om offroad te rijden ivm alle politie controles. Mijns inziens absoluut geen mwa-mwa.

En hoe je het ook went of keert, je koppakking in 30k km eruit rijden lijkt me niet de bedoeling. En aangezien het onder garantie gefixed is, lijkt het me dat ktm / husqy het daar mee eens was.

Je spreekt zelf in je Bikelog dat de dealer de EVO map niet op de motor heeft gezet. (wat ook niet kan, omdat het een 2018 model is, gezien je het specifiek een EVO map noemt). Daarnaast schrijf je dat je met de Dealertool de map hebt laten aanpassen bij 6500km. Terwijl je bij 340km de luchtfilterkap erin hebt gezet.

De vraag hier kwam voort over de levensduur van de motorfiets en jouw blog werd als bron gebruikt om de tekortkomingen van een 701 te onderschrijven.
Ik vind 6100+km zonder aangepaste tune rijden onverantwoord, ik heb het puur opgemerkt om te onderstrepen dat er ook kanttekeningen geplaatst moeten worden bij de bron. Dus dat er wel enige nuance nodig is!

-

Wat betreft de slippende koppeling, daarbij ben ik inderdaad er vanuit gegaan dat het om de hulp-cilinder ging. Daar doen de dealers niet moeilijk over om deze onder garantie te vervangen.

En de versnellingsbak-sensor mag inderdaad niet zo falen. Zeker niet als het gewoon een rustige rit is zonder offroad.
Ik denk, die man heeft dat ding 10.000km door weer/wind/zand/woestijn lopen raggen :P
 
Je spreekt zelf in je Bikelog dat de dealer de EVO map niet op de motor heeft gezet. (wat ook niet kan, omdat het een 2018 model is, gezien je het specifiek een EVO map noemt). Daarnaast schrijf je dat je met de Dealertool de map hebt laten aanpassen bij 6500km. Terwijl je bij 340km de luchtfilterkap erin hebt gezet.

De vraag hier kwam voort over de levensduur van de motorfiets en jouw blog werd als bron gebruikt om de tekortkomingen van een 701 te onderschrijven.
Ik vind 6100+km zonder aangepaste tune rijden onverantwoord, ik heb het puur opgemerkt om te onderstrepen dat er ook kanttekeningen geplaatst moeten worden bij de bron. Dus dat er wel enige nuance nodig is!

-

Wat betreft de slippende koppeling, daarbij ben ik inderdaad er vanuit gegaan dat het om de hulp-cilinder ging. Daar doen de dealers niet moeilijk over om deze onder garantie te vervangen.

En de versnellingsbak-sensor mag inderdaad niet zo falen. Zeker niet als het gewoon een rustige rit is zonder offroad.
Ik denk, die man heeft dat ding 10.000km door weer/wind/zand/woestijn lopen raggen :P

Aahh ok, check. Dan heb ik dat niet juist verwoord.

Voor zover ik weet is het vervangen van de luchtinlaat in principe ok en de motor zal zelf het mengsel voldoende aan kunnen passen om het te laten werken, mits je niet meteen voor een open uitlaat gaat (en vice versa, uitlaat veranderen is ok mits db-killer erin blijft).

Ik heb toen hij bij 1000km naar de dealer ging voor de pulser coil gevraagd of ze in ieder geval het eea af zouden kunnen stellen zodat hij wat rijker zou lopen - op dat moment zat er namelijk al wel een open uitlaat op. Dat hebben ze uiteindelijk dus niet gedaan (waardoor dit pas in Italië gebeurde). Dat is idd niet heel handig. Maar, temperatuur lampje is nooit aan geweest en ook de fan sloeg niet (buitenproportioneel vaak) aan, dus zo ontzettend heet kan hij niet gelopen hebben. Laten we ook niet vergeten dat ze vanuit de fabriek enorm arm lopen en de fuel-dongle de motor ook al flink wat rijker laat lopen.

En ja, sensor. Bij de 20.000km erna, die wel door woestijnen en enorm veel offroad gingen, ging de sensor dan weer niet kapot :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan