Levensduur Kawasaki zxr400

Suzuki 500 dr

Rookie
27 sep 2004
5
0
Groessen
Hallo,
Ik wil een Kawasaki ZXR 400 25kw kopen. Nu heb ik er een gezien, maar hij is van 1991 en heeft 69.000 km gelopen. Nu vraag ik mij af hoeveel kilometer zon motor kan maken, of dat hij al aardig aan het slijten is. En als hij nog lang niet versleten is, waar moet ik dan op letten bij de aanschaf van deze kawa? Zijn er specifieke kwaaltjes voor deze motor?
 
hey ik weet er nog wel een te koop, een hele mooie kijk maar in de sport topic op het zx6r forum pagina 112 bij zxrico staat mijn oude zxr 400 met mijn nieuwe aanwinst. Heb er 2 jaar mee gereden met deze zxr en heb er nog nooit problemen mee gehad ik kan je vertellen de demper die erop zit die maakt een herrie dat wil je niet weten, echt een verslavende sound :Y . Heb deze verkocht aan m`n dealer maar het rijd als een trein en het bochten werk is super dit is zeker een beginners fiets. Hij is uit 1991 en heeft net 25000 echte km gereden ik kende de vorige eigenaar ook en dat was een voordeel voor mij. Dus als je er een wil gaan kopen zou ik deze echt in optie houden.

Greets een veel suc6 met je keuze.

Ricardo
 
ik zou een honda kopen, cbr 400rr of vfr400 rr weet je zeker dat t je niet zo erg veel aan onderhoud gaat kosten!

Ik zou zeker GEEN Honda kopen, k'heb ooit een nieuwe Honda gekocht (CB550, volgens de Nederlandese motorbladen een perfecte fiets (komt waarschijnlijk door de reisjes van de auteurs, aangeboden door Honda). Had echter alleen maar speedwobble's, zelfs bij 100 kmh. Na 11 maanden voor de helft van de niewprijs verkocht.
Kwaaltjes? De dynamo. Gaan vaak stuk. En zijn duur...
 
Maar als je van plan bent veel KMers te maken zal ik hem laten staan. Een zxr400 kan redenlijk wat hebben. die van mij heeft ook zo rond de 100.000 op de teller staan en daarbij is er de laatse 70.000km geen kleppen gesteld of carb gesynchoniseerd. Hij verbruikt ook niet merkbaar olie, en doet het eigenlijk gewoon prima.

Maar... Ik zit wel een beetje af te tellen todat hij helemaal in de soep draaid. het is natuurlijk een vrij hoogtoerig machinetje.
 
Ik heb vorig jaar een 400 gehad met bijna zoveel kilometers op de teller en liep altijd als een zonnetje (ook bij max. toerental, want dan is het geluid :9 bij een ZXR400 met een Laser uitlaat erop)
Is het er 1 met een totaal groene bovenkuip en groene spiegeltjes? .....
 
LOL, nou. Want Honda maakt motoren die nooit stuk gaan, en alle andere merken gaan wel kapot. Dus Honda is zowieso beter. Raar eigenlijk dat er toch andere merken rondrijden nog... |( :X

On topic: 69000 is nog prima mee te rijden hoor, als er maar normaal mee omgegaan is. Een afrag motor heeft zijn beste tijd al gehad als hij bv. de 35000, terwijl een netjes behandelde motor op 70000 nog prima in orde is. Kijken, luisteren en een goede testrit kunnen hier meer over zeggen dan 500 posts in dit topic.

Succes!
 
Hahaha, wat lees ik dit topic toch met plezier. Als je iedereen bij langs zou gaan die eenzelfde motor had gehad, dan was er op elk onderdeel van de motor wel iets aan te merken...

Dus laat je niet afleiden, en maak gewoon een testrit.

Greetz, piede
 
Terug
Bovenaan Onderaan