levensduur ketting met pro-oiler

picaroon

MF veteraan
2 feb 2007
4.735
127
Binnenkort gaat er een nieuwe kettingset op en wil de motor misschien uitrusten met een pro-oiler. Ik heb al gezocht op het forum, maar kreeg geen bevredigend antwoord op mijn vraag.

Zijn er mensen die al een kettingset hebben versleten met een pro-oiler die er vanaf moment nul op zat? Ik ben n.l. erg benieuwd naar km standen en of de pro-oiler echt zo'n fantastisch apparaat is. Ze beloven dat een ketting 2 tot 3 keer langer mee gaat dan normaal... want het apparaatje mag maar liefst 205,- eur kosten.
 
Laatst bewerkt:
vergeet je wel eens je ketting te vetten?


enneh, je hebt soortgelijke systemen voor stukken minder

Nee, ik vergeet mijn ketting nooit in te vetten. Met regen ga ik nog vaker door de knietjes. Echter heb ik al zoveel sprays en vetten gezien en ben nog steeds niet echt tevreden. Forte vet is mooi als het niet regent. Motul plakt gigantisch en doet het goed in de regen, maar houdt naar mijn idee ook veel troep vast.

Als een pro-oiler binnen een kettingset er uit te halen valt qua kosten, waarom niet denk ik dan?

Andere systemen ben ik niet geinteresseerd in... als ik een automatisch systeem wil, wil ik neit zelf aan een hendel trekken. En een vacuum gestuurd systeem voel ik ook neit veel voor. Dus osco en scottoiler vallen af.
 
Laatst bewerkt:
mijn ervaring is dat het perfect werkt , maar ook rijstijl heeft invloed.
met gemaak 50 duizend en meer, soms moet er een schakel uit bij mij dan.
koop een nieuwe als ik veel zijslijt plekken krijg ,en heb al wel 75 gehaald op
een 400 twin, toen brak ie.
maar goed onderhoud zoals een scot oiler doet wonderen vind ik.
 
Binnenkort gaat er een nieuwe kettingset op en wil de motor misschien uitrusten met een pro-oiler. Ik heb al gezocht op het forum, maar kreeg geen bevredigend antwoord op mijn vraag.

Zijn er mensen die al een kettingset hebben versleten met een pro-oiler die er vanaf moment nul op zat? Ik ben n.l. erg benieuwd naar km standen en of de pro-oiler echt zo'n fantastisch apparaat is. Ze beloven dat een ketting 2 tot 3 keer langer mee gaat dan normaal... want het apparaatje mag maar liefst 205,- eur kosten.

Als je normaal ook goed invet dan gaat de ketting net zo lang mee.
Echter vergeet een gros motorrijders op tijd de ketting te smeren waardoor ze bij pro-oiler een 2 - 3 keer zo lange levensduur garanderen als je volgens hun principe de oiler gebruikt.

Maar smeerde je de ketting altijd al goed, dan blijft de kettingset evenlang meegaan.
 
Als he je om de kosten is te doen kan je ook naar een zelfbouw systeem kijken.

Een McCoi, werkt net als een pro-oiler met een sensor in de wielen en een pomp voor het doseren. Heeft alleen geen fancy knoppendoosje.

(o, en het helpt als je redelijk duits kan lezen)
 
Op mijn vorige motor - XJR1300 - had ik een Scottoiler. Werkt iets anders, maar smeert ook onder het rijden. Met de eerste ketting had ik maar 50000 gereden, bij inruil was de tweede ketting na 43000 nog steeds goed.

EgbertO
 
mmm, dat zijn toch redelijke km standen. Met regelmatig smeren haal ik net 25000km.

Magoed, vraag blijft... iemand al een ketting versleten met zo'n smeersysteem?
 
Laatst bewerkt:
DEZE
jongens doen er erg lang met een kettingsetje.
Heb vorig jaar ook een p-o gekocht.
Erg makkelijk, altijd optimale smering en schone
ketting en tandwielen.
Vooral de constante smering verlengt de levensduur van
de kettingset. :Y
 
mmm, dat zijn toch redelijke km standen. Met regelmatig smeren haal ik net 25000km.
Magoed, vraag blijft... iemand al een ketting versleten met zo'n smeersysteem?


Met een Scottoiler 45000 km. Ketting was nog niet helemaal op, maar zat er wel aan te komen en ik moest op vakantie.
 
Heb zelf ook een Scott Oiler gehad op mijn FZR1000, maar het nadeel vond ik dat de oliedruppels slechts aan 1 kant van de ketting kwamen en niet over de hele breedte. Doe het nu weer gewoon met de spuitbus.

Als je 'm goed aanbrengt, smeert ie écht beide kanten.......

Scottoiler heeft wel een dubbele druppelaar voor de ongelovige Thomassen......
 
Pro-oiler leverd tegenwoordig ook dubbele smeer norzel waardoor de ketting aan beide zijden gesmeerd wordt. Als ie goed afgesteld staat kan je het vergelijken met je distributie ketting die gaat ook 60 tot 80k mee, het enige verschil is dat je ketting aandrijving onderhevig is aan straatvuil waardoor de slijtage toeneemt. 50k moet dus wel lukken. op je volgende bike kun je de pro-oiler natuurlijk overbouwen waardoor de aanschaf uiteindelijk nihil wordt.
 
Wil er eigenlijk niet te veel over zeggen, maar vraag het gt 750 j maar, die heeft mijn motor in onderhoud gehad en die ken het systeem ook goed. Heb te vaak de opmerking gehad van spam omdat ik pablo van po persoonlijk ken en dat is gekomen omdat ie mij zo goed heeft geholpen met mijn po in 2003. Heb zelf nu 30.000 km gereden met mijn ketting cbr 1000rr met po en pablo heeft 80.000 km gereden met po en de kettingen zijn goed, de motoren staan momenteel op de beurs in utrecht daar heeft po een stand en kan je de kettingen zien. Ben offset drukker en regel Pablo zijn drukwerk vriendschappelijk ben in loondienst en rij 1 of 2 keer per jaar door de ardennen heen met hem en kan je vertellen kent erg goed de weg :9 .
 
mmm, dat zijn toch redelijke km standen. Met regelmatig smeren haal ik net 25000km.

Magoed, vraag blijft... iemand al een ketting versleten met zo'n smeersysteem?
Ik ben bezig mijn ketting te verslijten en er zit een po op.

Ketting gaat al ongeveer 2 a 2,5 keer zolang mee als de vorige (dat was nog zonder po), het voorste tandwiel begint sleet te krijgen. Mijn vorige kettingset heb ik opgereden tot er vooraan een tand van het tandwiel afbrak, helemaal dus.


Voor mij was het even zoeken om alles mooi weggestopt te krijgen. Verder kan ik nog zeggen dat de service uitstekend is, wat ik heel belangrijk vind.
 
Het is misschien niet het antwoord dat je wil horen maar mijn ketting zit er nu 35000 km op met een Osco. De eerste set (fabrieksset) ging slechts 17500 mee. Terwijl ik toen met Castrol white grease smeerde (echt vaak) en nog aan het inrijden was.

Is al 2x zo lang! is 119 euro en zeer simpel! Osco! ;)
 
vergeet je wel eens je ketting te vetten?


enneh, je hebt soortgelijke systemen voor stukken minder


maar niet met het gemak van een pro oiler, je programeert dat ding en klaar, af en toe olie erin gooien that`s all, en in tegen stelling tot sommige andere smeersystemen kan je er alles in gooir\en, ik gooi er gewoon 15w40 in werkt prima, ik zit nu op zo`n 40.000 km met mijn ketting en tandwielen, en dat setje gaat nog wel ff mee :)

en er zit standaard een dubbele nozzle bij, bij een scot is dat geloof ik een optie, en daar moet volgens mij ook speciale olie in.

ik wil nooit meer een andere :P, ik moet alleen ff ergens een nieuwe nozzle lkopen, beetje domme actie van mezelf, en nu ben ik hem kwijt, smeer nu met kettingvet, enn daar baal ik na 4 keer smeren al stevig van.
 
Kan je gewoon bestellen bij pablo en kost 15 eurie voor p-o gebruikers voor gebruikers voor andere smeersystemen betalen meer, heb al menig nozzle en oilie leiding geregeld voor mc coi gebruikers. kan je op zijn website pro-oiler.com bestellen en als je naar de beurs gaat spreek em aan hal 7 naast garmin, ben er zelf za/zo. Verzenden duurt meestal 2 dagen bij mij, heb ook altijd nozzle op voorraad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan