Levensduur motorhandschoenen

Ik heb handschoenen van Hein Gericke eigen merk (winkel in Duitsland), en heb die duurdere wvan 80 euro zo iets, mat kangoeroe leer.
Nou, ik heb ze nu denk ik zo'n 25.000 km.
Klitteband werkt nog goed, en ze zitten nog als een trein.
Ik heb er ook al een crash mee gedaan, en het leer en het knokkelbescherm stuk is wat afgesschaafd, maar niks ernstigs.
Het blanke leer een de binnenkant van de vingers word alleen wel zwart door het aluminium van de hendels? of ik zit gewoon te vaak een andere dingen te voelen, dat kan ook.
Maar goed, lekker belangrijk, ik rijd niet om mooi te zijn.

Ik vind ze echt een aanrader.
}) _O-
nee ,ik wil't nie weten :+
 
En wat zijn de verhalen over Dainese handschoenen dan? Hoezo is Dainese een B-merk?
Niet specifiek over handschoenen maar wel over Dainese: stiksels die loslaten, verf/toplaag die loslaat binnen zeer korte tijd etc. Dainese is ook niet meer wat het ooit geweest is...
 
Hein Gericke Tuareg Goretex allweather handschoenen gaan al meer dan 30K mee. In alle weer en wind mee gereden, hoewel ze zeer dun zijn zelfs in winter vriesweer. Ook voor de hobby offroad met valpartijtjes, modder, stenen ed.
Heb ze eens aan een grondige inspectie onderworpen. Niks te zien behalve een heel klein beetje stiksel los bij een verstevigingsstukje aan de binnenkant op de linker middelvinger (waarmee je ontkoppelt, dus zwaar gebruik).
Deze handschoenen heb ik indertijd nog uit een uitverkoopgrabbelbak gehaald voor 60 €. Ze zijn helaas niet meer te krijgen, ik zou er direct een paar bijkopen om altijd goede handschoenen te hebben.
Ze worden wel eens met de hand gewassen, maar verder geen behandelingen. Het leder voelt nog steeds heel soepel aan.
 
Hein Gericke :) Ik heb al meer dan 2 jaar zwarte Gore-tex handschoenen van Hein. Dit waren de enige handschoenen waar ik op de warmste dag van het jaar mijn opgezwollen bezwete handen in kreeg. (Dit is géén tip, ik wil geen handschoenen kopen waar iedereen al met zijn bezwete klauwen in heeft gezeten ;))

Helaas begonnen exact na 2 jaar, de garantieperiode, te lekken en verkleurde het leer. Dát is pas high-tec! Maarja ze zijn ook veel gebruikt, met volle tevredenheid.

ps. ik lees dat Termaat het goed heeft opgelost. Hulde!
 
En wat zijn de verhalen over Dainese handschoenen dan? Hoezo is Dainese een B-merk?
Dainese is al jaren veel te duur voor wat het is, maar goed, het was wel altijd erg goed en mooi spul..
Nu net een paar handschoenen gekocht waar het stiksel al na een paar weken loslaat..

Vroeger werd al het leer in Italie gemaakt en alle textiel on Roemenie, misschien dat ze nu de productie nog wel verder weg hebben uitbesteed.
 
Hein Gericke :) Ik heb al meer dan 2 jaar zwarte Gore-tex handschoenen van Hein. Dit waren de enige handschoenen waar ik op de warmste dag van het jaar mijn opgezwollen bezwete handen in kreeg. (Dit is géén tip, ik wil geen handschoenen kopen waar iedereen al met zijn bezwete klauwen in heeft gezeten ;))
Helaas begonnen exact na 2 jaar, de garantieperiode, te lekken en verkleurde het leer. Dát is pas high-tec! Maarja ze zijn ook veel gebruikt, met volle tevredenheid.
ps. ik lees dat Termaat het goed heeft opgelost. Hulde!

Ik draag al jaren Dane handschoenen, na een eerdere slechte ervaring met Grid. M'n winterhandschoenen gaan al 10 jaar mee en zien er nog steeds perfect uit, al wordt de voering wel wat dunner.
Ik vind 2 jaar dan ook nogal weinig......
 
Ik doe een jaar met mijn handschoenen, en als ik goedkope koop een half jaar :P Maar ik rijd ook 30.000km per jaar. Heb nu Rev'It's en die houden het toevallig nu langer dan een jaar vol.
 
Mijn Alpinestars SP2's hebben het 3 jaar volgehouden, zo'n 30.000 km denk ik. Tijdens mijn vakantie in de Dolomieten kwamen mijn vingertoppen door de voering heen. :')
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, aantal km's maakt natuurlijk ook wel wat uit. Ik rijd zo'n 12000 per jaar. Gebruik wel meerdere paren handschoenen, andere voor de winter, tussenseizoen en zomer.
 
Ik draag al jaren Dane handschoenen, na een eerdere slechte ervaring met Grid. M'n winterhandschoenen gaan al 10 jaar mee en zien er nog steeds perfect uit, al wordt de voering wel wat dunner.
Ik vind 2 jaar dan ook nogal weinig......
2 jaar en 20.000 km. Daarom zei ik ook high-tec; exact na het verstrijken van de garantieperiode raken ze in verval. Dat vind ik knap uitgedokterd!

Overigens draag ik ze nog steeds, verkleuring deert me niet en lekkage treed alleen op bij extreme regen bij de ringvinger in de linkerhandschoen. Ze voldoen prima alleen die lekkage vind ik wel wat tegenvallen ja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan