Levensduur motorhandschoenen

Nou mensen, het is opgelost hoor.

Ik heb ze vandaag opgebeld en de boel uitgelegd. We hadden geen discussie of iets dergelijks nodig, we kwamen tot de conclusie dat ik gewoon mijn geld terug kreeg. Deden ze verder ook helemaal niet moeilijk over, echt heel fijn.

De conclusie van dit alles is dat het kan zijn dat mijn handschoenen een slecht exemplaar waren of dat het model gewoon niet optimaal is. Hoe dan ook, Termaat heeft zich bewezen als een zaak met een uitstekende service. Ik heb er al > 1000 euro uitgegeven en als ik in de toekomst kleding nodig heb ben ik zeker weten weer daar te vinden.

Termaat, bedankt!
 
Nou mensen, het is opgelost hoor.

Ik heb ze vandaag opgebeld en de boel uitgelegd. We hadden geen discussie of iets dergelijks nodig, we kwamen tot de conclusie dat ik gewoon mijn geld terug kreeg. Deden ze verder ook helemaal niet moeilijk over, echt heel fijn.

De conclusie van dit alles is dat het kan zijn dat mijn handschoenen een slecht exemplaar waren of dat het model gewoon niet optimaal is. Hoe dan ook, Termaat heeft zich bewezen als een zaak met een uitstekende service. Ik heb er al > 1000 euro uitgegeven en als ik in de toekomst kleding nodig heb ben ik zeker weten weer daar te vinden.

Termaat, bedankt!

Zo, netjes opgelost :)
 
Als de handschoenen vet blijven heb je teveel vet gebruikt!
Leer neemt het vet op.

Overdaad schaadt

Idd het is niet de bedoeling van leervet, dat het er vanaf druipt :+

Gewoon een klein beetje op een droge poetslap, inwrijven. Tijdje in laten trekken en daarna met een schoene doek opwrijven.
Doe ik al jaren met eigenlijk al mijn leren spullen, jassen ook handschoenen. nooit problemen mee gehad. Het is gewoon een onderhouds middel voor leer, en geschikt voor alle leer soorten. (behalve Suéde dan natuurlijk :P )
En goedkoper dan al die zogenaamde speciale spullen ;)
Ik krijg van dat speciale fabrikanten onderhouds spul, altijd zo'n "Wij van WC-Eend, adviseren WC-eend" gevoel :P
 
Laatst bewerkt:
Ik spuit mn handschoenen al jaren in met WC-eend. :+

En verdomd, het helpt!! :Y

Nooit last van kalkaanslag gehad! O-)
 
Laatst bewerkt:
Nou mensen, het is opgelost hoor.

Ik heb ze vandaag opgebeld en de boel uitgelegd. We hadden geen discussie of iets dergelijks nodig, we kwamen tot de conclusie dat ik gewoon mijn geld terug kreeg. Deden ze verder ook helemaal niet moeilijk over, echt heel fijn.

De conclusie van dit alles is dat het kan zijn dat mijn handschoenen een slecht exemplaar waren of dat het model gewoon niet optimaal is. Hoe dan ook, Termaat heeft zich bewezen als een zaak met een uitstekende service. Ik heb er al > 1000 euro uitgegeven en als ik in de toekomst kleding nodig heb ben ik zeker weten weer daar te vinden.

Termaat, bedankt!

*O* *O* *O*
 
Gelul en onzin!

Ter Maat heeft de klacht in behandeling genomen, mogen zij aub een klein beetje onderzoek doen?? Voor het zelfde geld is de klacht gekomen door onjuist gebruik?
In dit geval lijkt mij dit stug maar een onderzoekje moet geen probleem zijn.
Nu heeft Ter Maar daar de expertise van A* voor gevraagd, zei zijn ten slotte de maker van het product.

TS krijgt straks gewoon netjes een paar nieuwe! Let maar op.

Jij mag vinden wat je wilt, ik vind dat je als winkelier in ieder geval zo veel productkennis MOET hebben dat je bij een eerste inschatting al moet zien wat er aan de hand kan zijn.

Bovendien weet je dat je als winkelier de verantwoordelijke partij bent als de schade niet aan de klant te wijten is (produktkennis?), als je klant dan ook nog eens voor een flink bedrag gespendeerd heeft (al zou dat niet uit moeten maken) dan mag je hem best tegemoet komen wetende dat je toch voor de schade opdraait...

In principe hebben zij het recht om drie keer te repareren, daarna heb jij pas het recht op vervanging,

Waarop baseer je dat?


Consumentenrecht!!! Lees maar na...
 
sku_41601_3.jpg



deze motorhandschoenen vond ik op een zekere chinese webshop die ik niet zal noemen verder.
maar dan worden we toch als europeanen geript hier want daar verkopen ze ze voor 7,5 dollar (!)
 
Laatst bewerkt:
ze zijn er ook in't zwart, groen en blauw dacht ik, zodat ze bij je motor of pak passen.
 
Ik heb een paar zwarte leren "Renegade" handschoenen met carbon stukken gekocht voor 50 euro. Deze gaan al 5 jaar mee en er is geen plekje op te zien.
 
Jij mag vinden wat je wilt, ik vind dat je als winkelier in ieder geval zo veel productkennis MOET hebben dat je bij een eerste inschatting al moet zien wat er aan de hand kan zijn.

Als jij vind dat een winkelier van al zijn duizenden producten precies moet weten wat de problemen zouden kunnen zijn, en tevens weet of er misschien ergens tijden een bepaalde batch een fabricage fout gemaakt is. dan ga ik er gemakshalve even vanuit dat jij geen idee hebt waar jij over praat.

Met 20 jaar winkel ervaring weet ik dat dit onmogelijk is
Ook de consumentenautoriteit weet dit en biedt daarom de winkelier de tijd om klachten serieus in behandeling te nemen, zoals Ter Maat dit in het geval van TS netjes heeft gedaan
 
Nou, ik heb ze opgestuurd naar Ter Maat. Ze belden me vandaag om te vragen om de kassabon, ze wilden hem niet opsturen als ik niet kon aantonen dat ik ze ook daar had gekocht. Dus net iets eerder van werk naar huis gegaan zodat ik die bon kon inscannen en heb het ze gemaild. Nu kunnen ze hem dus toch morgen opsturen met de rest van de spullen, anders moest ik wachten. Heb ze net even gebeld ter bevestiging.

Het gaat enkele weken duren en ze hebben geen vervangende handschoenen voor me. Zijn ze wettelijk eigenlijk wel verplicht maar heb besloten daar niet moeilijk over te doen. Heb nu dus geen motorhandschoenen. Op zich niet erg maar nu kan ik niet proefrijden, ben net bezig met motoren te checken om er binnenkort een te kopen :(

Moet wel zeggen dat de toon wel heel anders is als je iets terugstuurt. Toen ik daar voor 1200 euro aan kleding kocht (waaronder deze handschoenen) was de klant de koning en nu ik iets terugstuur voel ik me een beetje alsof ik ze een superzware last ben ofzo. Heel kortaf en bot, maarja. Baal hier wel van.

Ze sturen het dus naar Alpinestars en 'die kijken er wel ff naar'. Iemand ervaring met garantiekwesties bij Alpinestars? Ik wil die hele handschoen eigenlijk niet meer, lol is er voor mij wel een beetje af :/

Je moet ten alle tijden altijd een aankoopbewijs/kassabon mee sturen,dat is vrij logisch,op sommige bonnen staat zelfs; dit is tevens uw garantiebewijs.
Over de handschoen; Wellicht heeft Alpinestars leer ingekocht/gebruikt van een slechtere-lees goedkoper kwaliteit(dus meer winst,mits er geen klachten komen),of er iets (buiten hun schuld) mis gegaan met het looien,dan wel verven van het leer,dus daarom wordt er onderzoek gedaan en zo kan Alpinestars dat weer verhalen op het looibedrijf waar ze het leer van betrekken.

Echter leer is een natuurprodukt en heeft het juiste onderhoud nodig,in jou geval is het gezien de gebruiksduur en tijd aannemelijk te maken dat het artikel niet voldoet aan het gestelde gebruikersdoel.

Oorzaken van het loslaten van de verf ,kan ook worden gezocht in het (overmatig) transpireren,vooral via de handen(misschien angstzweet tijdens het lessen? }) ) ook het in contact brengen met olie en afgeleiden hiervan kan het afbladderen van de verflaag versnellen.
(mf-ers niet gelijk gaan schreeuwen; ik heb heel vaak olie aan mijn handschoenen/motorpak etc.,ik heb het ook niet bepaald,wel de lederverwerkende industrie ;) )

Probleem is dus inmiddels opgelost,maar ff een stukje over leer
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist Ter Maat gebeld en heb het voorgelegd. Ze waren daar heel makkelijk in. Ook dat ik niet langs kon komen was geen probleem. Ik mag ze opsturen.
Omdat ik nog aan het rijlessen ben boden ze aan dat ik ze opstuur pas als ik mijn examen heb gehaald. "Dan hoef je niet in andermans handschoenen te rijden"
Ze sturen ze daarna dus op naar Italië. Nou echt hoor pff, als dat geen service is! Geweldig!
Ik hoop dat ze nog zo makkelijk zijn als ze je handschoenen terugkrijgen want daar ken ik minder leuke verhalen over :X
~[Edit]
Ik zie dat het netjes afgehandeld is!


Alpinestars begint een beetje een B-merk te worden :W
:P
Net als Dainese :P
 
Ik hoop dat ze nog zo makkelijk zijn als ze je handschoenen terugkrijgen want daar ken ik minder leuke verhalen over :X
\[Edit]
Ik zie dat het netjes afgehandeld is!Net als Dainese :P


Breek me de bek niet open !! :X
 
Als jij vind dat een winkelier van al zijn duizenden producten precies moet weten wat de problemen zouden kunnen zijn, en tevens weet of er misschien ergens tijden een bepaalde batch een fabricage fout gemaakt is. dan ga ik er gemakshalve even vanuit dat jij geen idee hebt waar jij over praat.

Met 20 jaar winkel ervaring weet ik dat dit onmogelijk is
Ook de consumentenautoriteit weet dit en biedt daarom de winkelier de tijd om klachten serieus in behandeling te nemen, zoals Ter Maat dit in het geval van TS netjes heeft gedaan

Je mag in ieder geval weten hoe leer zich normaal gedraagt en hoe dit zich gedraagt als in dit geval en of dat normaal is ja of nee, zover mag je toch verwachten dat een verkoper kennis van zijn product heeft...

Vind trouwens dat ie ook van elk product moet weten wat de eigenschappen van dat produkt zijn hoe wil hij/zij je anders goed informeren???
 
Ik heb handschoenen van Hein Gericke eigen merk (winkel in Duitsland), en heb die duurdere wvan 80 euro zo iets, mat kangoeroe leer.
Nou, ik heb ze nu denk ik zo'n 25.000 km.
Klitteband werkt nog goed, en ze zitten nog als een trein.
Ik heb er ook al een crash mee gedaan, en het leer en het knokkelbescherm stuk is wat afgesschaafd, maar niks ernstigs.
Het blanke leer een de binnenkant van de vingers word alleen wel zwart door het aluminium van de hendels? of ik zit gewoon te vaak een andere dingen te voelen, dat kan ook.
Maar goed, lekker belangrijk, ik rijd niet om mooi te zijn.

Ik vind ze echt een aanrader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan