Levensduur motorhandschoenen

MindVision

Die hard MF'er
28 feb 2008
408
15
Rotterdam
Hey guys,

Even een vraagje. Ik heb een maandje geleden Alpinestars GP Plus handschoenen gekocht. Ik heb nu 4 rijlessen ermee gereden (= 8 uur) en ze beginnen nu al uit elkaar te vallen lijkt het wel. Leer begint los te laten en er zijn wat naadjes die loslaten. Toch wel een beetje teleurstellend voor zulke dure handschoenen vond ik zo. Ze hoeven niet splinternieuw te blijven uiteraard maar het lijkt alsof ze kapotgaan. Ik ga er best zuinig mee om namelijk.
Is dit gangbaar of moet ik even bellen met de winkel? Ik woon ook in A'dam en heb ze in Nijmegen gekocht dus langsgaan wordt moeilijk. Misschien dat hier mensen zijn die ook dezelfde handschoenen hebben.


 
das nie normaal nie,, contact opnemen met de zaak waar je ze hebt gekocht en langsgaan lijkt me onvermijdelijk
 
ik rij met handschoenen door tot er een gat aan de onderkant zit (waar je mee op het handvat rust) met de bovenkant is dan nog niks aan de hand en ook geen naden los.

Dit is niet normaal en hier moet je mee terug.
 
Mijn richa zomerhandschoenen heb ik al vanaf mn eerste motor (2004) en behoorlijk wat km's mee gemaakt het hele jaar door... en nog steeds zijn ze niet af!
En mijn Orina nibo 12 handschoenen heb ik met lessen gekocht in 2004 en die zijn nu wel redelijk slecht aan het worden, terwijl ik die naar verhouding minder heb gedragen. maar ook 6 jaar dus...
Als je met revit (middenklasse kwa prijs) al 6 jaar kunt doen, moet je met alpinestars(hoge prijsklasse) dat helemaal kunnen vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook gp plus handschoenen gehad en die gingen zeker vier jaar mee. Toen was het leer bij m'n vingertoppen door en vond ik het tijd om ze te vervangen. Ik heb wel regelmatig de handschoenen ingevet, dat heeft de duurzaamheid zeker verbeterd.

Als ik het goed zie op de foto's is alleen de verflaag op een paar slijtplekken afgeschuurd en ik zie ook niet zo goed dat de stiksels echt loslaten, alleen dat een paar garen uitsteken.
Als het leer echt door is of als stiksels helemaal loslaten dat kan echt niet, maar gewone slijtageplekken vind ik toch wel normaal.
 
Thnx voor jullie reacties allemaal. Ik heb geen ervaring met motorgear vandaar dat ik het even vraag. Ik zal nog wel even wat duidelijkere foto's maken en deze online zetten. Het is volgens mij idd ook meer de verflaag dan het leer dat loslaat. Had het gewoon niet verwacht voor zulke dure handschoenen, vandaar (:
 
Ik doe jaren met mijn handschoenen. Ze zijn na verloop van tijd weliswaar niet meer helemaal waterdicht, maar het leer zou oersterk moeten zijn. Mijn winterhandschoenen (Held) zijn nu een jaar of zes oud, en die begonnen afgelopen winter een beetje door te lekken. Mijn lente/herfst handschoenen (ook Held) begonnen helaas na een jaar of vier al te lekken. Voor hete dagen heb ik handschoenen die niet waterdicht zijn, maar ook daarvan blijft het leer gewoon goed.
 
Ik heb Revit handschoenen en wil nooit meer iets anders... heb er nu zo'n 30K km mee gereden
 
Thnx voor jullie reacties allemaal. Ik heb geen ervaring met motorgear vandaar dat ik het even vraag. Ik zal nog wel even wat duidelijkere foto's maken en deze online zetten. Het is volgens mij idd ook meer de verflaag dan het leer dat loslaat. Had het gewoon niet verwacht voor zulke dure handschoenen, vandaar (:

Ik heb nu spidi carbosix handschoenen, als ik het goed heb zijn dat zo'n beetje de tophandschoenen van spidi (volgens mij is spidi oorspronkelijk producent van handschoenen) in het grijs en daar zag ik na een paar dagen dezelfde plekken als bij jouw handschoenen. Nu, twee jaar later, zijn er wat meer plekjes, maar belangrijker, ze zijn nog prima in orde na vele duizenden kilometers en na een crash waarbij ik een flink stuk over het asfalt ben gegleden.
 
Ik heb Arlen Ness handschoenen, rijdt er nu een half jaar mee en de voering laat los... teruggegaan naar waar ik ze gekocht had...

Kon na een half jaar inderdaad wel gebeuren zeiden zij :X
Kon ze niet ruilen omdat ik ze in de uitverkoop gekocht had B|

Pff :/
 
Kut smoes die uitverkoop, zei moeten gewoon een deugdelijk product leveren uitverkoop of niet dat is hun keus...
 
Ik heb ook een paar Rev'it handschoenen mn tweede paar en nog steeds niet versleten.
Mijn keuze is gemaakt geen andere merk dan Rev'it handschoenen voor mij.
 
Als je er niet heen wilt rijden, dan stuur je ze toch met de post? Kost je minder € dan wat je aan benzine kwijt zou zijn.
 
Wat heb je toen gedaan? Ze schriftelijk in gebreke gesteld?

Tja, hoe ver moet je gaan voor een paar motorhandschoenen. Juridisch sta je in je recht, als je tenminste aannemelijk kunt maken dat ze veel sneller slijten dan verwacht mocht worden. Maar dat recht daadwerkelijk halen is een tweede; je sleept geen partij voor een paar handschoenen voor de rechter ;)
 
gewoon eerst eens even bellen..
termaat--> ik denk dat je die bedoelt..is niet heel erg moeilijk er in.

handschoenen gaan met heel heftig gebruik bij mij ook minimaal een jaar mee. ik heb het dan over 15-20.000 km per jaar per paar handschoenen. In de zomer slijten ze van het vele zweten..en in de winter van de pekel, het water..en de kou.


dus..als ze nu al kapot gaan..dan is dat niet goed.
 
Ik heb net voor een leuk prijsje ESKA Pro Carbone zomerhandschoenen gekocht, met airflow voor koele handjes. Maar! Als Alpinestars, wat toch wel het hogere segment is medunkt, al zo snel kapot gaan. Ben ik benieuwd wat de mijne doen!
 
Laatst bewerkt:
na 8 uur mogen ze echt niet zo los laten, mijn leren handschoenen heb ik nu al meer dan een jaar en is nog steeds goed, alleen het leer op me linker handschoen lijkt wel vrij dun te zijn nu (koppelingshand).
 
In navolging van onderstaande topic luid mijn advies: Nooit meer alpinestars kopen!

Mijn advies: koop GEEN Damen Leathers producten

:+

Maar serieus, zou gewoon bij de winkel langs gaan.
(Dat is nou eenmaal het risico van spul ver weg kopen)

En als er iemand vraagt waar hij/zij goed motorkleding kan kopen, wordt er door het halve MF verwezen naar Termaat :?
Het is ook nooit goed :N

Maar ff on topic: ik rijd al jaren met handschoenen van Hein Gericke. Eerste setje heb ik ca 2,5 jaar vrij intensief gebruikt, toen zat er een gaatje in de duim. Nu naar volle tevredenheid al ca 10k km bezig aan het tweede setje.
 
En als er iemand vraagt waar hij/zij goed motorkleding kan kopen, wordt er door het halve MF verwezen naar Termaat :?
Het is ook nooit goed :N

De Held handschoenen die ik bij Termaat heb gekocht gaan inderdaad ook meer dan vijf jaar mee. Mijn leren jack, dat uit de overjarige artikelen kwam (was niet duur toen), doet het ook al heel wat jaren.

Ik heb geen klachten over Termaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Alpinestars SP8 en daar laat ook de bestickering los. Ben terug gegaan naar Termaat en die hadden dit al een keer eerder meegemaakt dus die zouden contact opnemen met Alpinestars of het wel of geen garantie is.

Daar zit ik nu op te wachten dus ik zou ook gewoon even bellen als ik jou was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan