levensverwachting na een EMG cursus

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinblade

motorverslaafde/deskundige
1 okt 2003
11.195
758
Apeldoorn
We lezen natuurlijk allemaal verhalen over EMG en EMA.
Lekker drinken en lekker misdragen in het verkeer.
Wat ik wel interessant vind is hoe de deelnemers na het volgen van een EMG zich gaat gedragen in het verkeer.
En ik wil naturlijk ook de stoere verhalen horen :Z :9
 
Denk niet dat mensen er zo trots op zijn dat ze dat hier neer gaan zetten,

Maar het lijkt me idd wel intressant om erachter te komen of die maatregel ook echt zin heeft, of dat het alleen maar extra geld trekkerij is...
 
* LEMA - staat voor Licht Educatieve Maatregel Alcohol
* EMA - staat voor de Educatieve Maatregel Alcohol
* ASP - staat voor Alcoholslotprogramma
* EMG - staat voor Educatieve Maatregel Gedrag
 
Net als ABS en al die computercorrecties in de racerij, haalt het gewoon de spanning uit het rijden op de openbare weg :+
 
Lijkt mij dat mensen zich enigzins beter gedragen. Misschien niet vanwege het cursusmateriaal, maar simpelweg vanwege de vette duit die ze hebben moeten dokken.

Het zal je maar (een tweede keer) gebeuren.
 
* LEMA - staat voor Licht Educatieve Maatregel Alcohol
* EMA - staat voor de Educatieve Maatregel Alcohol
* ASP - staat voor Alcoholslotprogramma
* EMG - staat voor Educatieve Maatregel Gedrag

Je vergeet er een

* HEMA - staat voor Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam
 
Je vergeet er een

* HEMA - staat voor Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam
_O-

het enige wat ik persoonlijk denk is dat men voorzichtige gaat rijden vanwege de mogelijke sancties.
dus inbeslagname rbw voor lange tijd of een gigantische boete.

lijkt me heel sterk dat een snelheidsduivel opeens normaal gaat rijden, eerder nog beter kijken of er geen controles zijn
 
Jeetje, krijg je dan een opleiding hoe je veilig kan rijden als je hebt gedronken?

Dan kunnen ze mij wel als docent aanstellen.... :]

En bestaan deze opleidingen ook voor de overige drugs soorten?

Stoned rijden zonder brokken?

Strak rijden met XTC/Speed/Coke?

Wel een goede ontwikkeling iig *O*
 
* LEMA - staat voor Licht Educatieve Maatregel Alcohol
* EMA - staat voor de Educatieve Maatregel Alcohol
* ASP - staat voor Alcoholslotprogramma
* EMG - staat voor Educatieve Maatregel Gedrag

Wanneer precies mag je je aanmelden voor die laatste (EMG ) :? Bij veel te hard rijden of is dat alleen niet voldoende?
 
Leuk om te lezen hier, echt wetenschappelijk onderbouwde reacties.
Net onze overheid die neemt ook, zonder onderzoek te doen, allerlei maatregelen omdat ze denken dat ze wel zullen helpen. Zoals al die PO Box 51 campagnes waarvan al tien keer is aangetoond dat ze geen donder uithalen. Maar wel leuk onze centen in blijven pompen.
 
Leuk om te lezen hier, echt wetenschappelijk onderbouwde reacties.
Net onze overheid die neemt ook, zonder onderzoek te doen, allerlei maatregelen omdat ze denken dat ze wel zullen helpen. Zoals al die PO Box 51 campagnes waarvan al tien keer is aangetoond dat ze geen donder uithalen. Maar wel leuk onze centen in blijven pompen.


ander probleem is dat je een nieuw beleid vaak eerst moet uitvoeren en de resultaten pas veel later zichtbaar zijn.

vind de campagnes in nederland vaak soft.
de engelse campagnes voor veilig verkeer zijn veel harder en meer doeltreffend denk ik
 
@Fubaar Ik ben het hier niet mee eens. Als in mijn vak nieuwe behandelmethoden worden ingevoerd, dan doen we eerst onderzoek of het werkt. Dus ig van een campagne, doe een dubbleblinde, placebo gecontroleerde trial en kijk of de mensen zich anders gaan gedragen en niet van we doen maar een dotje en kijken wat er van komt. Datzelfde geldt ook voor de UK campagnes. Je geeft aan dat je denkt dat ze werken omdat ze harder zijn. Maar is dat aangetoond? Recentelijk was er nog een studie over die teksten op de pakjes rookwaren. En wat bleek: teksten die positiever zijn, hebben meer effect dan roken is dodelijk enz. l
 
Laatst bewerkt:
bij de overheid gaat het er wellicht wat anders aan toe.
het is geen for profit organisatie en men wil graag zijn eigen ideeen doordrukken waarbij effectiviteit wat minder belangrijk is.

dat hele gedoe bij baarmoederhalskanker bij jonge meisjes is ook nooit gedegen onderzoek naar gedaan en kent men de lange termijn effecten niet eens en zijn er al verschrikkelijke bijwerkingen geweest.

dus wie weet is minister klink over 20 jaar wel schuldig aan een nieuw soort "softenon" debacle.
 
ander probleem is dat je een nieuw beleid vaak eerst moet uitvoeren en de resultaten pas veel later zichtbaar zijn.

vind de campagnes in nederland vaak soft.
de engelse campagnes voor veilig verkeer zijn veel harder en meer doeltreffend denk ik

Is dat zo? Is dat niet even effectief als een afbeelding van zwarte longen op een pakje sigaretten plakken en dan denken dat niemand meer gaat roken?

Ik denk dat EMG alleen zin heeft als bij iemand het aso rijgedrag er zo in zit gebakken dat hij niet meer op een normale manier kan rijden en een gevaar voor de rest is.

Als ik expres even een rondje ga racen, ik rij 160 waar je 80 mag en ik haal rechts in (bij wijze van) omdat ik in een gekke bui ben, maar buiten dat gewoon normaal rij altijd kun je je afvragen of EMG wel zin heeft.

EMG is dus alleen nuttig voor de notoire overtreder maar het wordt helaas ook maar al te vaak op de incidentele overtreder toegepast en dat vind ik fout, maar daar was ik vanaf het begin al bang voor. Over een paar jaar rij je per ongeluk door rood en krijg je ook EMG aan je broek.

En hier alvast een voorbeeld: Hulp gevraagd, 103@50 -> EMG : Invordering rijbewijs en/of EMG • Flitsservice.nl

Geldklopperij dus.
 
Laatst bewerkt:
Is dat zo? Is dat niet even effectief als een afbeelding van zwarte longen op een pakje sigaretten plakken en dan denken dat niemand meer gaat roken?

Ik denk dat EMG alleen zin heeft als bij iemand het aso rijgedrag er zo in zit gebakken dat hij niet meer op een normale manier kan rijden en een gevaar voor de rest is.

Als ik expres even een rondje ga racen, ik rij 160 waar je 80 mag en ik haal rechts in (bij wijze van) omdat ik in een gekke bui ben, maar buiten dat gewoon normaal rij altijd kun je je afvragen of EMG wel zin heeft.

EMG is dus alleen nuttig voor de notoire overtreder maar het wordt helaas ook maar al te vaak op de incidentele overtreder toegepast en dat vind ik fout, maar daar was ik vanaf het begin al bang voor. Over een paar jaar rij je per ongeluk door rood en krijg je ook EMG aan je broek.

En hier alvast een voorbeeld: Hulp gevraagd, 103@50 -> EMG : Invordering rijbewijs en/of EMG • Flitsservice.nl

Geldklopperij dus.

als roker vind ik die zwarte longen ook niet zo schokkend.
het is een orgaan in je lichaam wat je niet ziet.
een filmpje met een ongeluk met afgerukt ledematen of gutsend bloed is toch weer wat beter voor te stellen.

die hele anti rook campagnes werken niet voor mij (en vele andere rokers).
of een pakje 20 euro maken bwvs of rookcampagnes erop gericht dat je ontzettend smerig stinkt en je dan mooie dames mis loopt ;)
 
als roker vind ik die zwarte longen ook niet zo schokkend.
het is een orgaan in je lichaam wat je niet ziet.
een filmpje met een ongeluk met afgerukt ledematen of gutsend bloed is toch weer wat beter voor te stellen.

die hele anti rook campagnes werken niet voor mij (en vele andere rokers).
of een pakje 20 euro maken bwvs of rookcampagnes erop gericht dat je ontzettend smerig stinkt en je dan mooie dames mis loopt ;)

Er zijn ook mooie dames die roken :9 Dus die campange gaat alvast niet werken ;)

Pakje 20 euro maken kan maar ik denk dat de illegale handel dan explodeert, of iedereen gaat naar het buitenland net als met de drank destijds wat ze snel weer hebben teruggedraaid.

Afgerukte ledematen, tja. Ik weet niet of dat helpt dat is voor veel mensen misschien weer te onrealistisch / ook moeilijk voor te stellen.

''Dat overkomt mij toch niet'' is het meestal.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk denk ik dat die EMG alleen helpt voor iemand die, zoals in het voorbeeld, eenmalig of 'per ongeluk' veel te hard rijdt of iets anders. Die persoon zal dan zo schrikken dat hij/zij daarna amper nog gas durft te geven :P

Voor de die-hard racer zal het denk weinig uitmaken, die gaat toch wel door. Een mens is niet zoals een hond die je even een trucje leert, daar is wat meer voor nodig. Iemand die echt continu te hard en gevaarlijk(!) rijdt zal daar denk ik pas mee stoppen als diegene is flink onderuit is gegaan, maar dan is het misschien ook wel direct de laatste keer, dusja....
 
Persoonlijk denk ik dat die EMG alleen helpt voor iemand die, zoals in het voorbeeld, eenmalig of 'per ongeluk' veel te hard rijdt of iets anders. Die persoon zal dan zo schrikken dat hij/zij daarna amper nog gas durft te geven :P

Dat denk ik ook ja, wie schrikt er nou nog van een invordering RBW en een boete van 470 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan