Leveringsproblemen bij Alpinestars (?)

Scarrrr

765
1 okt 2008
36.907
462
Ik heb bijna een maand geleden een nieuwe combi besteld bij een Alpinestars dealer. Heb daar ook een aanbetaling voor gedaan.

Levertijd was bij aankoop 4 werkdagen. Dat werden er 7. En nu zijn we dus bijna een maand verder.

Reden: vanwege Corona kan Alpinestars de levertijden niet garanderen.

Kan iemand dit bevestigen?

Heeft iemand recent iets besteld dat via Alpinestars moest komen die hier ook last van heeft ondervonden?
 
Laatst bewerkt:
Heb al meerdere malen contact gezocht inderdaad. Meer dan: ‘we bellen als hij er is’ kunnen ze ook niet doen.

Het gaat om een Atem v4.
 
Ik heb recentelijk een Andes combi gekocht, de jas was direct leverbaar, op voorraad in de winkel, de broek moest besteld worden, en er werd gelijk gezegd dat de levertijd vanuit Alpinestars zeker 40 dagen zou zijn, dus ja; confirmed. Overigens was die er binnen een maand.
Edit, ik heb en hoefde niks aan te betalen.
 
Heb verder geen klachten over de service hoor. Zeker niet als het probleem dus duidelijk bij de leverancier ligt.
 
Ik heb recentelijk een Andes combi gekocht, de jas was direct leverbaar, op voorraad in de winkel, de broek moest besteld worden, en er werd gelijk gezegd dat de levertijd vanuit Alpinestars zeker 40 dagen zou zijn, dus ja; confirmed. Overigens was die er binnen een maand.
Edit, ik heb en hoefde niks aan te betalen.

Bedankt voor je reactie. Weet ik in ieder geval dat het dus echt zo is.
 
Heb geen producten van Alpinestars, maar Rev'it heeft ook langere levertijden door Corona. Toen ik in september mijn Rev'it kleding kocht waren er producten met een verwachte levertijd januari 2021. Alles wat niet bij de importeur in Nederland lag had dus een levertijd van maanden. Gelukkig was alles wat ik wilde hebben nog gewoon op voorraad in Nederland, behalve de borstprotectoren. Ik heb toen een winkel gevonden die er toevallig nog een paar op voorraad had maar ik zie nu dat ze nog steeds pas in januari verwacht worden bij de winkels zonder voorraad.

Wel bijzonder trouwens dat je een aanbetaling moest doen..dat zie je niet vaak meer..
 
Ik was een tijd terug bij ten Kate omdat waar ik mijn spullen normaal bestel die man zei dat der grote leverings problemen waren op heel veel merken forma,alpine stars etc

Eenmaal bij ten Kate was het het zelfde verhaal gelukkig hebben ze een grote voorraad waardoor ik toch een andere laars heb kunnen scoren me oude waren naar een schuiver op de baan overleden. Maar helaas concessies moeten doen kwa model en kleur.
 
Nou dan wachten we rustig af.

De aanbetaling is omdat ze iets specifiek in mijn maat gaan bestellen. Ik vond het niet heel gek eerlijk gezegd ?
 
was een tijdje geleden ook aan kijken voor een nieuw tweedelig pak.
veel alpinestars spullen waren niet in mijn maat meer leverbaar en er was een serieuze vertraging op de leveringen.
had toen de Atem V4 maat 48 enkel via fc moto gevonden en was een levertijd van 10 dagen.
 
Nou dan wachten we rustig af.

De aanbetaling is omdat ze iets specifiek in mijn maat gaan bestellen. Ik vond het niet heel gek eerlijk gezegd ?


Nee dat is helemaal niet gek de genen waar ik vaak bestel doet dat ook bij mensen die voor het eerst komen. Om een voorbeeld te geven had hij een keer een klant die een speciale helm bestelde in een livery die die nog nooit verkocht had. En die gast was nooit meer te bereiken naderhand. En terug sturen was ook weer een probleem waarschijnlijk waren die mensen blij dat ze der een verkocht 🤣 uit eindelijk we opgelost maar tijd inversteren in klanten die niet terug komen is ook 💰
 
Ik heb bijna een maand geleden een nieuwe combi besteld bij een Alpinestars dealer. Heb daar ook een aanbetaling voor gedaan.

Levertijd was bij aankoop 4 werkdagen. Dat werden er 7. En nu zijn we dus bijna een maand verder.

Reden: vanwege Corona kan Alpinestars de levertijden niet garanderen.

Kan iemand dit bevestigen?

Heeft iemand recent iets besteld dat via Alpinestars moest komen die hier ook last van heeft ondervonden?
ja, de fabrieken draaien niet op volle capaciteit want als er 1 iemand positief is, dan gaat de gehele afdeling in quarantaine. Ik had dat "probleem" ook in juni.
 
Dainese schijnt dat probleem niet te kennen omdat hun fabriek volledig geautomatiseerd is (heb ik me laten vertellen bij Motorkledingcenter). AStars helaas wel.
 
Bedankt voor alle feedback.

Stel hij komt eerdaags binnen terwijl er een nog betere actie loopt dan waarvoor ik hem 'kocht' (-20%).... zou ik dan die nieuwe prijs kunnen afdwingen? O-):?
 
Nee dat is helemaal niet gek de genen waar ik vaak bestel doet dat ook bij mensen die voor het eerst komen. Om een voorbeeld te geven had hij een keer een klant die een speciale helm bestelde in een livery die die nog nooit verkocht had. En die gast was nooit meer te bereiken naderhand. En terug sturen was ook weer een probleem waarschijnlijk waren die mensen blij dat ze der een verkocht 🤣 uit eindelijk we opgelost maar tijd inversteren in klanten die niet terug komen is ook 💰
Ik ben echt stomverbaasd! Misschien ligt het aan de omgeving waarin ik woon en dus ook shop, maar de laatste keer dat ik een aanbetaling heb gedaan voor iets dat geen maatwerk(een kledingstuk in een bepaalde standaardmaat is geen maatwerk overigens;)) is..? Ik kan het me werkelijk niet herinneren..en er is niets mis met mijn geheugen.:P

Wat betreft motorzaken.. De dealer waar ik laatst kleding heb aangeschaft(en voor de eerste keer kwam) vertelde toevallig dat ze prima contacten met hun leveranciers hebben en altijd producten retour kunnen sturen. Dit kwam toevallig ter sprake omdat ik 4 jassen op het oog had die ik graag even aan wilde zien/voelen. Deze hadden ze allemaal niet in mijn maat op voorraad. Ze stelden zelf voor deze alle 4 even te bestellen en een week later toen ik mijn keuze had gemaakt gingen er 3 retour.

Ik zeg natuurlijk niet dat het ergens anders niet anders kan gaan(bovenstaande is puur gebaseerd op ervaringen), maar dan ben ik blij dat ik blijkbaar altijd de juiste zaken in ben gelopen de laatste jaren.;)

Nu ik hierover nadenk ben ik trouwens wel benieuwd hoe het straks met het kopen van een nieuwe motor gaat zodra ik mijn rijbewijs heb. Bij een auto doe je doorgaans een aanbetaling aangezien het, door de vele opties die in de fabriek al geplaatst moeten worden, maatwerk is. Motoren komen natuurlijk allemaal hetzelfde bij de dealer binnen en de opties worden daar pas gemonteerd. Ik zou overigens geen probleem maken over een eventuels aanbetaling hoor..;)
 
Bedankt voor alle feedback.

Stel hij komt eerdaags binnen terwijl er een nog betere actie loopt dan waarvoor ik hem 'kocht' (-20%).... zou ik dan die nieuwe prijs kunnen afdwingen? O-):?

Ik heb het laatst wel gedaan.. bedrijf waar ik had besteld deed er ook niet moeilijk over omdat er nog niet geleverd was overigens.
 
Bedankt voor alle feedback.

Stel hij komt eerdaags binnen terwijl er een nog betere actie loopt dan waarvoor ik hem 'kocht' (-20%).... zou ik dan die nieuwe prijs kunnen afdwingen? O-):?
Afdwingen kan niet..je bent namelijk akkoord gegaan met de prijs.;) Maar in overleg is natuurlijk vaak veel mogelijk. Je hebt tenslotte gewoon de mogelijkheid je pak terug te brengen(binnen de retourtermijn na aflevering) en 'opnieuw' te kopen voor de actieprijs. Dat weet de verkoper en daarom zul je het gewoon voor de laagste prijs krijgen.. (Althans..zo gebeurt het hier.._O- )
 
Ja geen idee of ze het terug kunnen sturen. Het leek mij niet meer dan logisch, maar ze zeiden zelf zoiets van: "Als je hem toch niet blijkt te passen dan krijgen we hem alsnog wel verkocht". En de aanbetaling was idd om te voorkomen dat je je gezicht nooit meer zou laten zien.

Mijn ervaringen met deze winkel zijn trouwens louter positief, dus ik ga ook niet lastig doen als ze een simpele voorwaarde stellen.
 
Mijn ervaringen met deze winkel zijn trouwens louter positief, dus ik ga ook niet lastig doen als ze een simpele voorwaarde stellen.
Begrijpelijk. Voordat ik verkeerd begrepen word: de insteek van mijn reactie was ook niet dat ik dat wel had gedaan hoor. :P
Ben alleen verbaasd..;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan