levertijd/ gewilligheid importeur(s) om te bestellen/leveren

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
wil diversen onderdelen bestellen via internet maar dit word je vrijwel onmogelijk gemaakt door importeur/fabrikant

sw-motech word geleverd via splash design in veghel
direct bestellen gaat niet vanuit duitsland via sw-motech site
waardoor ik tot de conclusie kom dat de importeur de macht heeft
wat dus resulteert in lange wachttijden, want ze willen eerst een grote order hebben voordat ze uberhaupt gaan bestellen bij de fabrikant in mijn geval minimaal 3 weken... na ze telefonisch gebeld te hebben
op de sw-motech site is levertijd 2 a 3 dagen slechts
snap niet dat de importeur in nederland dat apart wil bestellen voor me
de extra verzendkosten naar nederland zijn 5,95 direct vanaf duitsland wat ik graag extra wil betalen
deze optie werd me niet aangeboden maar is toch te zot voor woorden iets wat binnen een week geregeld kan zijn zo lang moet duren?
ben ik een zeikerd of klopt er werkelijk iets niet in het plaatje
mijn inziens is sw-motech hier ook schuldig aan om niet direct te leveren aan bepaalde EU burgers
want vanuit andere landen in de eu kan je wel direct bestellen zie text hieronde gecopierd van motech site
vraag me af of dit daadwerkelijk mag in een vrije EU lijkt harley davidson wel met dat protectionism :(



Wir müssen um Ihr Verständnis bitten, dass unser Webshop eine Direktbestellung nur aus Andorra, Bosnien-Herzegowina, Deutschland, Frankreich, Grönland, Kroatien, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Mazedonien, Monaco, San Marino, Österreich unterstützt. Kunden aus anderen Ländern können den mehrsprachigen Shop zwar für die Produktrecherche nutzen, für die eigentliche Bestellung müssen wir Sie aber bitten, sich an unsere Partner im jeweiligen Land zu wenden.

Es kann dabei vorkommen, dass sich der Endpreis für eine internationale Lieferung – je nach steuerlichen und/oder zollrechtlichen Bestimmungen - von dem im Webshop angezeigten Betrag für die Lieferung nach Deutschland unterscheidet. Auch Lieferzeiten können ggf. abweichen.

let op de tekst productrecherche want een fatsoenlijke site met link op de website uit veghel is er geeneens :+ al met al ben ik er zwaar pissig van voel me als consument tegen de muur staan :X
maar zul je denken waarom koop je daar dan?
omdat bmw het verrekt om een fatsoenlijke carter beschermings plaat te ontwikkelen
en hun op dit moment als enigste dit wel kunnen leveren, maar dan wel graag aan het begin van het seizoen en niet aan het eind.
hier gaat het om
Hochwertiger Motorschutz von SW-MOTECH. Aus Aluminium. Für BMW G 310 GS (17-).
 
Laatst bewerkt:
En een andere webshop in DE of BE, die ook SW-motech aanbiedt en wel internationaal wil verzenden ?
 
zit als chauffeur door duitsland heen ri de alpen en in landau zit een motorshop die sw delen levert deze zit op het industrie terrein vlak aan de a65 ludwigshafen-kahrlsruhe had ik in mijn gedachten
maar dit is ook een optie ja
 
Als je gewoon doorgaat met bestellen op die sitevan sw, kun je dan niet alsnog wel bestellen?

nee sturen me automatisch met link vanaf de sw-motech site naar splash design veghel
dus einde verhaal met bestellen compleet dichtgetimmerde optie vanaf germany.
 
Laatst bewerkt:
Het "opsparen" van de grote order waardoor jij moet wachten is hier het echte probleem.

Als ergens een NL importeur voor is, dan is het begrijpelijk dat een buitenlandse dealer niet in het rayon van die NL importeur kan / mag leveren.

Gebeurt grijze import veel/vaak, dan wordt de importeur vanzelf een soort servicebalie voor probelemen met spullen uit het buitenland. Omdat ze dan niet de inkomsten van de normale verkoop hebben, is er voor je het weet geen NL importeur meer en dan klaagt iedereen steen en been dat er geen aanspreekpunt is ;)
 
Laatst bewerkt:
ik zou zeggen bestel het bij een duitse dealer van SW-Motech en haal het op. Drenthe is nu niet erg ver van de grens dus dan zou je het redelijk snel moeten kunnen hebben.
en spash doet dat gecombineerd bestellen en transporteren wel vaker ook bij andere fabrikanten waar ze importeur van zijn. verlengt ook lekker de tijd bij garantie kwesties waar spullen terug moeten naar de fabrikant dan wachten ze ook af tot ze meer kunnen opsturen. en die manier van zaken doen is voor mij een duidelijk minpunt tijdens het kiezen van nieuwe producten. als ik zie dat splash de importeur is ga ik toch even kijken of er geen andere fabrikanten zijn die iets vergelijkbaars hebben en een andere importeur als spash.
 


bel net met dat hollandse nummer van louis, krijg ik een duitser aan de lijn
die zegt we hebben een feiertag of ik dat niet wist......
daarom ben ik thuis ivm het rijverbod voor lkw,s _O-
ga het morgen maar proberen ivm de levertijd via hun de prijs maakt niet uit is gelijk
duurt dat te lang dan mischien stutzpunkt van SW dealer in landau kom ik toch 2x per week langs :]
 
~
ik zou zeggen bestel het bij een duitse dealer van SW-Motech en haal het op. Drenthe is nu niet erg ver van de grens
klopt 12km maar geen sw motech stutzpunkt in de buurt george marieenhutte is een beetje ver
maar bedankt voor het meedenken.
 
waarom moet je het persé binnen een paar dagen binnen hebben?


omdat ik er bijna alleen maar bos en zandpaden mee rij en de plastic fabrieksplaat niet voldoende bescherming biedt voor wat ik ermee doe
en het rij seizoen in dit kikkerlandje zo voorbij is
en ik maar 2 dagen de motor kan pakken per week
en dan moet het ook nog redelijk weer zijn heb ik geen zin in lange levertijden.
 
Laatst bewerkt:
ik zou zeggen bestel het bij een duitse dealer van SW-Motech en haal het op. Drenthe is nu niet erg ver van de grens dus dan zou je het redelijk snel moeten kunnen hebben.
en spash doet dat gecombineerd bestellen en transporteren wel vaker ook bij andere fabrikanten waar ze importeur van zijn. verlengt ook lekker de tijd bij garantie kwesties waar spullen terug moeten naar de fabrikant dan wachten ze ook af tot ze meer kunnen opsturen. en die manier van zaken doen is voor mij een duidelijk minpunt tijdens het kiezen van nieuwe producten. als ik zie dat splash de importeur is ga ik toch even kijken of er geen andere fabrikanten zijn die iets vergelijkbaars hebben en een andere importeur als spash.

Damn... Van wat ik begrepen heb is Splash ook de importeur van Schuberth helmen...
laat nou net mijn C4 terug moeten voor de "accident insurance"....
 
Laatst bewerkt:
Damn... Van wat ik begrepen heb is Splash ook de importeur van Schuberth helmen...
laat nou net mijn C4 terug moeten voor de "accident insurance"....
Op zich geen ramp. Ik had ook problemen met mijn schuberth maar de winkel waar ik die destijds had gekocht, Motoport, liet het er niet zo maar bij zitten als het niet naar wens werd opgelost door Splash.
 
Terug
Bovenaan Onderaan