lichaamsgewicht

Op dinsdag 12 maart 2002 17:43 schreef Mar1tin het volgende:Zal me aan mijn anus oxyderen hoeveel krukas pk's dit zijn ! :}

Dat kan gaan aan koeken..... en dan moeten de korstjes er af getrokken worden en die nemen je konthaar mee en dat wordt tranen in de ogen! ;)
 
Vmax 285 kg ( lees ik net bij Niels )
Ik 115 kg op een goeie dag ( anders nèt wat meer )
180 achterwiel pk's....0,45.......Zit maar één ding, nòg meer pk's, iets anders kan ik ècht niet bedenken ;)
 
Laatst bewerkt:
Vmax 285 kg ( lees ik net bij Niels )
Ik 115 kg op een goeie dag ( anders nèt wat meer )
180 achterwiel pk's....0,45.......Zit maar één ding, nòg meer pk's, iets anders kan ik ècht niet bedenken ;)
jij moet toch wel weten dat het koppel minstens zo belangrijk is
en de jouwe is zwaarder met die extra tank en benzine en NOS bottle en spoilers en en en en........ :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat van mij:

motor - 181 kg + 25 kg = 206 kg
ikke - 67 kg

totaal = 273 kg
vermogen = 105 pk (krukas)

Is: 105/273 = 0,385 pk/kg
 
ik = 1
motor = 1
wielen = 2
vullingen = 6
vingers = 10 ( 5 per hand)
tenen = 10 ( 5 per voet)
huis = 1
vriendin = 1
----------------
Totaal = 32 -> 20 Hex -> -7 (dagen=1week) = 13 Hex
Oftewel 19 liter, inhoud van de tank.........
Of was dat de vraag niet :?
 
Motor (leeg) 176 KG
Muis (vol) 107 KG
Kleding 6 KG (plm.)
Sloten 3 KG (Cyclelok + schijfrem-ding)
Gereedschap 1 KG (Afgerond, standaard set)
Overig rijklaar 25 KG (benz, olie ed, volle tank)

Totaal: 318 KG, maar:

Slijtage diverse onderdelen (afgerond) telt ook mee... 1 KG min...

Dus 317 KG, 108 (krukas-)peekaas:
0,34 PK/KG

Rekening houdend met 10% vermogensverlies i/d transmissie naar het achterwiel:
0,31 PK/KG

Op z'n Frans is dat:

112 krukaspaarden / 317 KG:
0,35 PK/KG

En nee, met wat gerommel aan de vering merk je niet veel van het wat hogere gewicht...

Frontaal oppervlak is op snelheid beduidend belangrijker... Rechtop zittend loopt de mijne net 240-245, weggedoken makkelijk over de 250 (rond de 265-275 tellerkm's gerekend zonder weersinvloeden), collega van 70 kg haalt op de mijne net 1 of 2 km/h meer... Valt dus wel mee...
 
Laatst bewerkt:
Motor (leeg) 176 KG
Muis (vol) 107 KG
Kleding 6 KG (plm.)
Sloten 3 KG (Cyclelok + schijfrem-ding)
Gereedschap 1 KG (Afgerond, standaard set)
Overig rijklaar 25 KG (benz, olie ed, volle tank)

Totaal: 318 KG, maar:

Slijtage diverse onderdelen (afgerond) telt ook mee... 1 KG min...

Dus 317 KG, 108 (krukas-)peekaas:
0,34 PK/KG

Rekening houdend met 10% vermogensverlies i/d transmissie naar het achterwiel:
0,31 PK/KG

Op z'n Frans is dat:

112 krukaspaarden / 317 KG:
0,35 PK/KG

En nee, met wat gerommel aan de vering merk je niet veel van het wat hogere gewicht...

Frontaal oppervlak is op snelheid beduidend belangrijker... Rechtop zittend loopt de mijne net 240-245, weggedoken makkelijk over de 250 (rond de 265-275 tellerkm's gerekend zonder weersinvloeden), collega van 70 kg haalt op de mijne net 1 of 2 km/h meer... Valt dus wel mee...
Ehm, ik was nooit goed in wiskunde... :z
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan