Licht afplakken in Engeland?

Sjappo

Die hard MF'er
3 okt 2003
401
0
Eindhoven
Hallo allemaal,

ik zie een hoop topics over Engeland maar niemand heeft het over zijn lichten. Moet je in Engeland een sticker op de koplamp plakken net als bij de auto?

Ik hoorde iemand zeggen dat de lichtbundel die uit een motorlamp komt niet symetrisch is en als het ware een beetje naar rechts wijst. En dan ga ik al die arme Britten en Ieren verblinden. Klopt dat? Ik niet weet :? En je kunt me alles wijs maken :)
 
Ook bij motoren zou je de koplamp moeten afplakken. Dit wordt echter überhaupt niet gecontroleerd. Ben inmiddels 19 keer met de motor in Engeland/Schotland geweest, heb er nog nooit problemen gehad.

groeten,

Harris
 
Ook bij motoren zou je de koplamp moeten afplakken. Dit wordt echter überhaupt niet gecontroleerd. Ben inmiddels 19 keer met de motor in Engeland/Schotland geweest, heb er nog nooit problemen gehad.

groeten,

Harris

Klopt, alleen controleren ze bij de boot afkomst nog wel eens of je je stuur en spiegels wel omgebouwd hebt O-)
 
Bij een autokoplamp zie je in het glas een soort taartpunt op zijn kant. Die moet worden afgeplakt. Als zoiets ook op jouw motorkoplamp zit kun je die afplakken. Een kleine moeite en het voorkomt dat iedereen naar je loopt te seinen. Je ontziet dus niet alleen de Britten en Ieren, maar ook jezelf *D
 
lijkt me lekker lastig,op mijn SP brandt maar 1 lamp constant en die zit voor engelse begrippen dus aan de andere kant.
en hoe doe je dat dan als je ,zoals op de nieuwe R 1 en R 6en,van die lenslampen hebt,hoe weet je dan waar je moet plakken?
ik zou het gewoon lekker laten zoals je het nu hebt,en als je er mee aangehouden wordt,moet je maar eens aan die bobbies vragen hoe het dan wel moet.
kijken of zij het wel weten
 
ik zou het gewoon lekker laten zoals je het nu hebt,en als je er mee aangehouden wordt,moet je maar eens aan die bobbies vragen hoe het dan wel moet.
kijken of zij het wel weten

Klinkt als een goed idee. We gaan met drie motoren dus dat wordt wel een hele dikke prent als Bobbie het wel weet :)
 
Heb tijdens mijn vakantie bijna niemand gezien die z'n koplampen had afgeplakt. Heb wél geregeld gehad dat automobilisten naar mij seinden. Koplampen zullen dus toch wel een beetje irriteren voor Engelsen (vrijwel niemand heeft daar z'n lichten aan overdag, daar kan het natuurlijk ook door komen dat er geregeld iemand druk ging seinen)
 
Hoeveel engelsen zie je hier met afgeplakt licht rijden? Gewoon koekje van eigen deeg geven :)
 
In engeland wordt er ook meer op gecontroleerd.
Afplakken mag volgens mij niet meer, je moet nu van die speciale plakstickers hebben (verkrijgbaar bij de boot of in de ANWB-winkel).
Als je voor je motor staat,moet de sticker op de 9-uurs positie worden geplakt,dus horizontaal aan de linker kant ;)
Enne...veel plezier! Motorrijden in "Good Ol'Albion" is altijd mooi!
 
zou goed kunnen... Bij auto's in ieder geval. Wettelijk is het voor autos zo dat het licht niet te veel naar links mag i.v.m. verblinden, en wel meer naar rechts i.v.m. het zien van voetganers en dergelijke. Midden voor de auto zie je minderver als rechts van het midden.

Dus kan me voorstellen dat dit bij de motor hetzelfde is. Ik zou zeggen, ga recht voor een muur staan in het donker, en doe je licht aan. Als ie naar rechts schijnt, heb je je antwoord. En als ie dat niet doet, ook :+
 
Ook bij motoren zou je de koplamp moeten afplakken. Dit wordt echter überhaupt niet gecontroleerd. Ben inmiddels 19 keer met de motor in Engeland/Schotland geweest, heb er nog nooit problemen gehad.

:^

Met de auto heb ik het wel al enige malen meegemaakt dat er mensen naar de kant werden gehaald (op het moment dat ze de boot afkwamen) omdat ze de lampen niet hadden afgeplakt.

Op de motor heb ik het nog nooit meegemaakt.
 
Pfff, nu weet ik nog niet wat ik moet doen. Als ik het zo lees is het eigenlijk wel verplicht maar doen ze er niets aan als je op de motor geen sticker hebt.

Ik ga wel bij de ANWB winkel kijken of ze stickers voor motoren hebben. Die zit toch in de buurt dus dat is weinig moeite. Hebben ze er geen dan gok ik het er op en kijk op de boot nog eens ofzo.

De uiteindelijke bestemming is trouwens Ierland.

Bedankt allemaal!!
 
Wij gaan reeds verschillende jaren naar de UK. Nog nooit de koplamp afgeplakt en nog nooit problemen gehad. Veel plezier in Ierland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan