Licht blijft aan staan

De P

Die hard MF'er
21 mei 2010
520
0
Zaandam
Het gaat om een Triumph Speed triple 955i 2002, ik begin meteen even met een foto om de uitleg te verduidelijken

full


Licht uit, niks aan de hand.
Stadsverlichting aan, niks aan de hand.
Knipperlichten en claxon werken ook prima.

Het probleem treed op wanneer ik mijn dimlicht of grootlicht probeer in te schakelen (dim / P).
Zodra ik dat doe gaan de voorlampen uit, en wanneer ik weer terugschakel naar de uit-stand blijft het stadslicht aan staan. De High en Low beam reageert niet.
Ook als ik vervolgens mijn contact uit draai, sleutel er uit etc blijven mijn voorlampen aan staan op stadsverlichting. (heeft niks te maken met de parkeerlicht stand van het contactslot)

Dashboard verlichting reageert normaal bij alle standen
Achterlicht reageert normaal bij alle standen

Het groot licht lampje op het dashboard blijft soms ook aan staan, en reageert dan niet meer op de (H/L) schakelaar

Gecontroleerd:
- Ik heb het relais dat reageert bij de dim en P stand even verwisseld met een andere, geen verschil.
- Ik heb de behuizing van de lichtschakelaar open gemaakt, zie niks vreemds, geen kale draden of wat dan ook.
- uitschakelen d.m.v. de kill switch heeft geen effect, licht blijft aan.

- Het probleem heeft zich één keer eerder voor gedaan en ging toen weer weg na uitschakelen, daarna werkte alle verlichting goed dus ik zocht er niks achter. Het lijkt me daarom ook niet logisch dat de lampjes zelf defect zijn.

Inmiddels is het dus verergerd en is de enige manier om mn licht uit te krijgen door de accu zekering er uit te halen.

Heeft iemand een idee welke controles ik zou kunnen uitvoeren?
 
Ik heb geen idee hoe dat schematisch zou kunnen werken, en waarom mijn dimlicht er mee op zou houden op het moment dat ik hem probeer in te schakelen. Daarnaast werken de standen verder naar behoren, dashboard verlichting gaat gewoon aan en uit en het achterlicht gaat netjes aan op parkeerstand maar niet op uit/stuurslot.

Maar ik zal voor de zekerheid eens kijken of ik iets vreemds kan zien bij het contactslot.

Als iemand anders nog ideeën heeft, let me know!
 
Terug
Bovenaan Onderaan