Licht en zwaar rbw A, hoe zit het?

Huh....leg het nou nog eens uit? Ik kan niet zo heel veel maken van die zin.

Als je dus gaat lessen op een 25kw motor doe je ook examen met een 25 kw motor.
Niet ineens een zware!

Als jij , op een lichte motor afrijdt, mag je de komende 2 jaar ook alleen maar op 25 kw fietsen rijden.
Ongeacht de leeftijd.
Wat hij bedoelt is dat je tijdens het lessen voor ja beperkte A gewoon op een vol vermogen motor mag lessen. Je mag er echter geen examen mee doen.
Ik heb zelf ook vaak genoeg op de vol vermogen BMW G650 gelest ivp de 25 kw versie :/
 
Laatst bewerkt:
Wat hij bedoelt is dat je tijdens het lessen voor ja beperkte A gewoon op een vol vermogen motor mag lessen. Je mag er echter geen examen mee doen.
Ik heb zelf ook vaak genoeg op de vol vermogen BMW G650 gelest ivp de 25 kw versie :/

Ah zo, net andersom dus.

Ja dat zou kunnen.




Zwaar weekend gehad , begrijpend lezen word lastig :X
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het me niet voor kunnen stellen.

Maar ik ken ze wel die 6 maand voor hun 21ste afrijden, en dan begint het na een half jaar toch wel te jeuken. En als je dan veel rijd kan ik me wel voorstellen dat je opnieuw examens gaat doen.
 
Wat hij bedoelt is dat je tijdens het lessen voor ja beperkte A gewoon op een vol vermogen motor mag lessen. Je mag er echter geen examen mee doen.
Ik heb zelf ook vaak genoeg op de vol vermogen BMW G650 gelest ivp de 25 kw versie :/


Sterker nog... je examenfiets met minder dan 35Kw (geen typfout) kan "te zwaar" zijn voor het lichte A rijbewijs (max 25Kw).... Tóch mag/moet je er mee examen doen....
Scheelt toch 10Kw.....
 
Huh....leg het nou nog eens uit? Ik kan niet zo heel veel maken van die zin.

Als je dus gaat lessen op een 25kw motor doe je ook examen met een 25 kw motor.
Niet ineens een zware!

Als jij , op een lichte motor afrijdt, mag je de komende 2 jaar ook alleen maar op 25 kw fietsen rijden.
Ongeacht de leeftijd.

Je mag afrijden voor je lichte rijbewijs op een motor tot 35kW... Ja, inderdaad, met een 3-tje. Eenmaal dat rijbewijs op zak, mag je dus niet meer rijden op de motor die je volledig onder controle hebt en waar je dus al die tijd op hebt gelest en waar je mee hebt afgereden.

Dus hoewel de meeste motoren voor het lichte rijbewijs wel degelijk 25kW kun je dus je rijbewijs halen op een motor waar je eenmaal niet meer op mag rijden als je dat rijbewijs hebt.

Nederlandse wetgeving, heerlijk he?

Ik zie nu net dat de vorige persoon dat dus ook al vertelde... maar ik doelde dus op exact hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan