Licht van Shadow blijft branden

15 mei 2004
2
0
Wijchen
Omdat ik niet veel rijd heb ik last van het feit dat het licht van mijn Shadow VT600C gaat branden zodra ik het contact aan zet. Ik wil dit veranderen. Wie heeft een goede raad.

Hellow,
Aanleiding is dat je ziet dat je licht brand als je je contact aandraait, en je hebt er last van omdat je niet zo veel rijdt .......
Mag ik zo brutaal zijn om je te adviseren een druppellader aan te sluiten op je accu. Met de druppellader wordt je accu in conditie gehouden, eigenlijk net alsof je op de motor rijdt. Als je dan de bike uit de schuur trekt (het stof eraf blaast en de bandjes oppompt), zal je een krachtige accu hebben die je zoals het hoort door het startproces sleept.

Een andere oplossing (die letterlijk antwoord geeft op jouw vraag)is eenvoudig te doen, maar ziet er niet uit! Je onderbreekt in de kabelboom de plus die naar je koplampunit gaat, herleid die via je stuur en zet daar één of ander klunzig schakelaartje bij.
Daarbij heb je dan waarschijnlijk nog steeds een te slechte voeding voor het zware startproces. Door stilstaan loopt de accu langzaam leeg.

Succes!

tis ook mogelijk om een relais in te bouwen, die aan gaat als je een keer op de startknop hebt gedrukt,en die zichzelf in stand houd. zo gebeurt dat op een canadese gpz500

Terug
Bovenaan Onderaan