Lichte aanrijding, en nu?

Volgens mij snap je um niet, wel :?

Hij zegt gewoon dat je gebruik moet maken van je motor en je er dus voorbij moet gaan en niet erachter moet gaan stilstaan :)
Nou, misschien snap ik hem inderdaad niet. Gebruik van je motor maken heeft ie gelijk in, maar om te zeggen dat je niet achter een busje moet gaan staan "omdat de kans bestaat dat ie achteruit rijdt en je niet ziet", dan niet :)
 
Netjes laten fixen (nieuwe uitlaat), en oude bewaren voor circuitdagen. Verzekering betaald. En als jij je motor ooit wil verkopen wil je niet met een kromme bekraste uitlaat zitten!

En ondanks alles wat hier gezegd wordt, we staan allemaal regelmatig achter een andere auto of busje bij een stoplicht. Daar ontkom je gewoon niet aan.
 
Zelfs op een kansloze Honda zou ik nog voor een busje gaan staan. Je bent toch gestoord als je uberhaupt achter iemand gaat staan, dan ken je net zo goed gaan auto rijden.

ach en over die blaadjes, let maar op de diverse val topics straks....maar let op...Blaadjes en te hard remmen wordt altijd vervangen door diesel, minder tik werk denk ik. :)

ik rijd geen motor, inderdaad...
 
Zelfs op een kansloze Honda zou ik nog voor een busje gaan staan. Je bent toch gestoord als je uberhaupt achter iemand gaat staan, dan ken je net zo goed gaan auto rijden.

ach en over die blaadjes, let maar op de diverse val topics straks....maar let op...Blaadjes en te hard remmen wordt altijd vervangen door diesel, minder tik werk denk ik. :)

ik rijd geen motor, inderdaad...

't is BS dat je nooit achter auto kan komen te staan. Als 't een beetje breed busje was kan het al onmogelijk zijn. Ik rij ook zo veel mogelijk vooraan bij een stoplicht, maar gaat 't ff niet, dan niet.
 
Er even langs kon op dat moment niet. Er bestaat ook zoiets als tegenliggers..

Maar ik ben vandaag bij de dealer geweest. Die heeft even gekeken en het valt allemaal reuze mee. De uitlaat was iets naar binnen gedrukt maar kon zo weer worden teruggezet. de rode lak werd er zo afgeveegd en er zit nieteens een kras onder. Vreemd maar wel fijn.

Oftewel niets aan de hand. Schadeformulier wordt nog wel opgestuurd door mij, omdat de tegenpartij dat immers ook gedaan heeft (als het goed is). Maar verder doe ik er niets mee. Morgen kijk ik zelf wel nog even alles na in daglicht, om te zien of er echt geen kras zit. (kon het niet goed zien toenstraks).

Maar nog even terug naar het ongeval, het was een anderhalf baans weg. Een "sluiproute" waar een driehoekje in het midden van de weg zit met aan beide zijde een stoplicht. Dit om sluipverkeer tegen te gaan.
Op het moment dat ik aan kwam rijden kwamen er verschillende auto's van de andere kant aanrijden, zij mochten over de driehoek.
De bus stond volgens mij op hun te wachten. Ik ga er achter staan, op een afstand dat ik beide stoplichten, het driehoekje en de linkerspiegel van de bus zie, met daarin de reflectie van de bestuurder.

Naar mijn idee geen verkeerde positie.

Ik kon wel nadat de tegenliggers gepasseerd waren snel voorbij de bus gaan, maar ik dacht:" Hij zal ook wel een pas hebben en dus ook aanrijden. Als ik dan er langs wil, gaat dat niet goed." Dus ik blijf netjes daar staan.

En toen kwam hij achteruit.
 
Dus als er een auto strak achter stond dan had die ook wellicht schade gehad ?

Jammer dat je dealer niet wil verkopen en voor jouw een demper voor €499 besteld, vanaf €500 moet er een schade expert komen. O-)
Maar mazzel dat je geen schade hebt. :)
 
Als er een auto tussen ons in stond - daar was nog plek voor - dan was die total loss denk ik. Hij ging echt snel naar achteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan