Elroy
Die hard MF'er
aangezien binnen zeer korte periode mijn 25 KW rijbewijs omgezet wordt naar VOL, ben ik er eens achteraan gegaan om mijn motor op vol vermogen te zetten..
ik ben in het bezit van een geimporteerde ZXR 400 25 kw op kenteken.
om dit naar vol vermogen terug te zetten kost geld en moeite, en is tevens een flinke waarde vermindering. (ook nu er een nieuwe wet aankomt)
ik heb dus contact opgenomen met mijn vezekering en hetvolgende voorgelegd:
mijn motor staat op ketenken als 19kw, en als bijzonderheid:
Het betreft een lichte motorfiets.
echter klopt het vermogen wat opgegeven is al niet, en er staat nergens wat het originele vermogen is.
mijn verzekeringsmaatschappij zegt mij: indien ik in het bezit ben van VOL rijbewijs, en een motor op VOL vermogen, welke echter als licht op keteken staat, is dit voor mijn verzekering GEEN probleem. en dit willen ze mij zwart op wit geven.
het enige probleempje is dat: je kenteken niet helemaal meer klopt.
echter: bij de meeste offroad/crossers als KTM etc, staat als origineel vermogen slechts 17 kw (bijv KTM 520 exc) en dit is ook totaal niet het geval in 99 van de 100 gevallen.
mijn bevinding is dus dat je niet perse je motor terug hoeft te laten zetten naar vol vermogen om er toch mee te kunnen en mogen rijden...
MEER MENSEN MET DEZE ERVARING????
ps. excuus voor het foutje in de topic titel....
ik ben in het bezit van een geimporteerde ZXR 400 25 kw op kenteken.
om dit naar vol vermogen terug te zetten kost geld en moeite, en is tevens een flinke waarde vermindering. (ook nu er een nieuwe wet aankomt)
ik heb dus contact opgenomen met mijn vezekering en hetvolgende voorgelegd:
mijn motor staat op ketenken als 19kw, en als bijzonderheid:
Het betreft een lichte motorfiets.
echter klopt het vermogen wat opgegeven is al niet, en er staat nergens wat het originele vermogen is.
mijn verzekeringsmaatschappij zegt mij: indien ik in het bezit ben van VOL rijbewijs, en een motor op VOL vermogen, welke echter als licht op keteken staat, is dit voor mijn verzekering GEEN probleem. en dit willen ze mij zwart op wit geven.
het enige probleempje is dat: je kenteken niet helemaal meer klopt.
echter: bij de meeste offroad/crossers als KTM etc, staat als origineel vermogen slechts 17 kw (bijv KTM 520 exc) en dit is ook totaal niet het geval in 99 van de 100 gevallen.
mijn bevinding is dus dat je niet perse je motor terug hoeft te laten zetten naar vol vermogen om er toch mee te kunnen en mogen rijden...
MEER MENSEN MET DEZE ERVARING????
ps. excuus voor het foutje in de topic titel....