Lichte motorscooter

Scooterbulletje

Die hard MF'er
16 sep 2018
573
121
Bergen op zoom
Hoi. Denk erover om een lichte zuinige motorscooter erbij te zoeken,naar mijn burgman 650. Wil hem gebruiken voor stad en af en toe woonwerk. Max 1500 euro. Wat raden jullie aan,en is betrouwbaar en lekker zuinig in gebruik en onderhoud. Kan natuurlijk ook voor een motor gaan kijken,belangrijk is wel een rechte zit. Twijfel twijfel
 
Ik heb een Sym fiddle 3 125 voor erbij , kan prima mee komen op de 80 wegen en is extreem zuinig , als je mp in de gaten houd heb er een voor +- 1500 euro .
 
Ik zou een Piaggio Medley 125 zoeken. Toegegeven, helemaal objectief ben ik niet.
Alleen, ik denk niet dat je er één voor je 1500€ gaat vinden.
 
Maar kun je dan eigenlijk niet iets er tussen in gaan zoeken ? Bvb een xmax 300 ofzo ? Dan heb je het beste van de 2 in 1 scooter ?
 
De vrouw kwam gister met t idee om voor een snorscooter te gaan,lijkt haar zomers ook wel fijn om mee te gaan toeren. Twijfels twijfels.......
 
Ik lees graag mee over jullie advies van het onderwerp.

Ik ben ook op zoek naar een motorscooter qua gewicht zo licht mogelijk, wendbaar, die makkelijk mee kan op de snelweg.
Eentje die weinig onderhoud nodig heeft, zuinige verbruik heeft en redelijke opbergruimte heeft.

Ik rij nu sportief op een nieuwe KTM 1290 GT met veel plezier maar zoek nog iets om relaxed in nette pak te rijden voor woon-werk verkeer.

Ik zoek iets tot maximaal 6500 euro voor recente motorscooter maar minder is altijd goed.
 
Ik lees graag mee over jullie advies van het onderwerp.

Ik ben ook op zoek naar een motorscooter qua gewicht zo licht mogelijk, wendbaar, die makkelijk mee kan op de snelweg.
Eentje die weinig onderhoud nodig heeft, zuinige verbruik heeft en redelijke opbergruimte heeft.

Ik rij nu sportief op een nieuwe KTM 1290 GT met veel plezier maar zoek nog iets om relaxed in nette pak te rijden voor woon-werk verkeer.

Ik zoek iets tot maximaal 6500 euro voor recente motorscooter maar minder is altijd goed.
Is jou prijsklasse is genoeg te vinden hoor,ik zoek echt maar tot max 1500 euro. Als ik jou was zou ik gaan voor een yamaha xmax 300cc.
 
Snor is van de hand,zag t zelf ook niet zo zitten. Iemand ervaring met een sym allo 125cc kwa betrouwbaarheid en zuinigheid.
Ik heb de fiddle , zou wel zelfde blok zijn gok ik .
Verbruik hou ik eerlijk gezegd niet zo bij maar kan voor nog geen 5euro ruim een week van huis naar mijn werk en terug (20km retour)
Top met windscherm is 90/100 .
Ja ik ben er best wijs mee want ik wou eerst voor een vespa gaan en na een stukje proefrijden op deze was ik positief verrast . Dus gewoon een stukje proberen en kijken wat je er van vind
 
Snor is van de hand,zag t zelf ook niet zo zitten. Iemand ervaring met een sym allo 125cc kwa betrouwbaarheid en zuinigheid.
Ik heb een Sym Fiddle Orbit II gehad, 50cc, maar ik las destijds wel veel geklaag over de toen nieuwere types met een electronische carb (ECS Dellorto) en eerste hit google geeft gelijk het verhaal. De snor hebben wij weg gedaan ivm de kans op landelijke helmplicht. Rijd daarom nu de SH300.

opzich is sym goed, het is Taiwanees ipv chinees, geproduceert in taiwan, china en vietnam.
maar de 125 is hetzelfde ding als de 50cc alleen met een grotere motor. En de allo is gewoon een retro ogende mio? Nog steeds met dezelfde simpele mini enkelschijf/dubbel-zuiger voorrem en een trommel achter.. kleine wieltjes.. 12 inch.. en dat is niet prettig met 80+ km/u. Geen idee wat het tweedehands doet en of er aanbod is maar kijk anders even naar een sym symphony, groter, 16” en schijf voor/achter en groter in diameter. Ik zou overigens niet zo snel voor piaggio/vespa gaan. Ben zelf niet zo’n fan van italiaanse techniek troep..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan