Lichte motorscooter

100.000 kilometer met mijn brommerke. (Ondertussen bijna 103.000 km.)
Mooie prestatie. Zou wel de remolie vervangen. Dat trekt vocht aan, zal nu wel donkerbruin zijn, en dan krijg je oxidatie op de metalen delen van je remcilinder etc, zou zonde zijn. Heb eerder een piaggio zip van een kennis gehad, die had dat ook nooit gedaan, het zat er 8 jaar in. 1 bonk roest en wit uitgeslagen aluminium, zuiger bleef hangen, remklauw idem.. kon het hele spul vervangen. Allemaal vast gerot van binnenuit. Kost je vaak nog geen 7 euro.
 
Het begint zo een beetje een discussie te worden welke lijkt op die over automerken. De een zegt Ford is beter, de ander vind Ford rommel maar Peugeot is het helemaal en weer een ander vind het allemaal goedkope rommel en wil niets anders dan een luxe Duitser...
(...)
Klopt.
Dus best gewoon je gedacht volgen en als je iets op het oog hebt een beetje googelen of er niet teveel records van problemen te vinden zijn.
 
Ja klopt Peter, die is het geworden.

Net 1400 km gelopen dus vrijwel nieuw en zo rijdt en oogt hij ook.
Gefeliciteerd met je aankoop ! Ik zei het absoluut niet als afgunst of als merk ambassadeur. Maar meer omdat je je zorge maakte ontremd de afkomst .
Veel plezier met de aankoop een veel veilige KMS gewenst 👍
 
ik ga donderdag de nieuwe sym 500 passen( beurs) ,enigste wat me tegehoud is betrouwbaarheid die 300 sym is geflopt en las daar weinig positief over.
ik heb kymco gehad en daar was niks mis mee dus wie zal het zeggen. kijk een snor of brom durf ik sym wel aan maar motor weet ik niet.
ik keek test filmpje zag ik bij 1 al een knop aan het afbladeren .
 
ik ga donderdag de nieuwe sym 500 passen( beurs) ,enigste wat me tegehoud is betrouwbaarheid die 300 sym is geflopt en las daar weinig positief over.
ik heb kymco gehad en daar was niks mis mee dus wie zal het zeggen. kijk een snor of brom durf ik sym wel aan maar motor weet ik niet.
ik keek test filmpje zag ik bij 1 al een knop aan het afbladeren .
In België nochtans veel tevreden Sym motor rijders, ik heb zelf ook een Sym Joymax-Z 125 en vorige maand nog een Sym Symphony ST 125 bij gekocht.
 
Gisteren de orginele 10gram rollen vervangen voor 8,5gram dr pulley sliders .
Wat een verschil in trekvermogen , cker een aanrader voor mensen die ook een 125cc hebben. Kwam echter wel tot een ontdekking die mij niet echt gerust stelden .
De centrale moet zat vast met locktight , spie banen waren iets beschadigd en de glijbus zat muurvast . Nu is het allemaal gelukkig wel gelukt maar vind het wel een hoop gebeun alsof de vario bij de vorige eigenaar eens los gelopen is . Nouja alles zit er weer in maar miss toch een beetje in de gaten houden
 
De snorscooter is toch niet doorgegaan,en besloten om toch voor een lichte motorscooter te gaan zoeken. Nu kan ik kiezen tussen een kymco people one 125cc bj 2015 8000km origineel nederlander of een sym symphony 125 bj 2015 met 6000 km ingevoerd. Beiden met scherm en koffer erop gemonteerd. Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan en waarom.
 
De snorscooter is toch niet doorgegaan,en besloten om toch voor een lichte motorscooter te gaan zoeken. Nu kan ik kiezen tussen een kymco people one 125cc bj 2015 8000km origineel nederlander of een sym symphony 125 bj 2015 met 6000 km ingevoerd. Beiden met scherm en koffer erop gemonteerd. Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan en waarom.

ja dat is iets wat je zelf het beste kan bepalen . Mijn voorkeur weet je al 😜 maar gok dat de prijs beetje het zelfde is ? Zijn het allebij euro4’s trouwens ?
miss een idee om je lokale scooter dealer vragen wat zijn voorkeur is ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan