lichte offroad geschikt voor zwaardere persoon?

Hummeltje

Rookie
16 mei 2008
2
0
rotterdam
Gewichtsprobleem: Ik wil graag een off-raod machine om als 2e motor te gebruiken in de winter of gewoon voor de lol. Mijn probleem is dat ik waarschijnlijk te zwaar ben voor een lichte motor ( 100+ ) Kan ik beter direct een zwaardere AT of ST aanschaffen of eerst een lichtere proberen?
 
Gewichtsprobleem: Ik wil graag een off-raod machine om als 2e motor te gebruiken in de winter of gewoon voor de lol. Mijn probleem is dat ik waarschijnlijk te zwaar ben voor een lichte motor ( 100+ ) Kan ik beter direct een zwaardere AT of ST aanschaffen of eerst een lichtere proberen?

oplossing! gaan sporten en val af *D
 
oplossing! gaan sporten en val af *D

Motorcross dus... *D

Adviezen voor wat betreft motor kan ik hier niet geven, TY (is o.a. honda testrijder) is hier de échte expert op dit forum..., die heeft echte ervaring met 125 2t, 144 2t, 250 2t en 4t, 450 4t, 500 2t, 525 4t volgens mij... *O*
 
Laatst bewerkt:
ik zou toch voor een 4Takt 450cc of iets dergelijks gaan. anders kom je op een beetje zandbaan haast niet rond! :)
 
ik zou toch voor een 4Takt 450cc of iets dergelijks gaan. anders kom je op een beetje zandbaan haast niet rond! :)

Lijkt mij ook. Heb je een modern frame, een crossmotor van krap 100 kg en toch genoeg koppel enzo.

Wel even opnieuw af laten veren op het juiste gewicht denk ik.

Of je met een 500 2t meer lol voor minder geld krijgt?
Ligt eraan of je vooral op korte bochtige banen rijd of juist meer rechte stukken en sprongen wilt doen. 500 gaat namelijk het liefst rechtuit, ook in de lucht, maar heeft daarvoor wel meer koppel en topvermogen dan de 450.
En natuurlijk van budget, een 4t is duurder in aanschaf en onderhoud en kan nog veel duurder worden als je erop probeert te besparen.

Weet je niet of je al het vermogen van deze machines aankan? Je kan dat met het gas traploos regelen naar de waarde die je wilt hebben. En een lichtere is ook niet goedkoper in aanschaf of onderhoud.

Voor de snelweg (als je een kenteken wilt) zijn beide niet echt gemaakt, maar even een kort stukje is geen probleem, dus zeg maar tot afstanden van 30 km (en terug) zijn beide goed te doen, ook lekker slank als je tussen het spitsverkeer doorwilt.

Bij de 2t kun je trouwens alleen tanken als je een tube speciale smering bij je hebt en precies genoeg benzine bijgooit. Leuk om te weten, omdat crossers niet echt op efficientie gebouwd zijn, waardoor 1 op 7 bij een iets stevigere rijstijl nogal denkbaar is.
 
Lijkt mij ook. Heb je een modern frame, een crossmotor van krap 100 kg en toch genoeg koppel enzo.

Wel even opnieuw af laten veren op het juiste gewicht denk ik.

Of je met een 500 2t meer lol voor minder geld krijgt?
Ligt eraan of je vooral op korte bochtige banen rijd of juist meer rechte stukken en sprongen wilt doen. 500 gaat namelijk het liefst rechtuit, ook in de lucht, maar heeft daarvoor wel meer koppel en topvermogen dan de 450.
En natuurlijk van budget, een 4t is duurder in aanschaf en onderhoud en kan nog veel duurder worden als je erop probeert te besparen.

Weet je niet of je al het vermogen van deze machines aankan? Je kan dat met het gas traploos regelen naar de waarde die je wilt hebben. En een lichtere is ook niet goedkoper in aanschaf of onderhoud.

Voor de snelweg (als je een kenteken wilt) zijn beide niet echt gemaakt, maar even een kort stukje is geen probleem, dus zeg maar tot afstanden van 30 km (en terug) zijn beide goed te doen, ook lekker slank als je tussen het spitsverkeer doorwilt.

Bij de 2t kun je trouwens alleen tanken als je een tube speciale smering bij je hebt en precies genoeg benzine bijgooit. Leuk om te weten, omdat crossers niet echt op efficientie gebouwd zijn, waardoor 1 op 7 bij een iets stevigere rijstijl nogal denkbaar is.


Wil ik jouw wel eens een bocht zien maken tijdens een sprong :+
 
Gewichtsprobleem: Ik wil graag een off-raod machine om als 2e motor te gebruiken in de winter of gewoon voor de lol. Mijn probleem is dat ik waarschijnlijk te zwaar ben voor een lichte motor ( 100+ ) Kan ik beter direct een zwaardere AT of ST aanschaffen of eerst een lichtere proberen?


Je bent nooit te zwaar!
...vele motoren zijn gemaakt om ook met een 2e persoon te kunnen berijden.
...dus...
...als er 2personen van ( gem.)70kg op een lichtere type motor kunnen,...dan zal een iets zwaarder pers. er ook best wel op weg kunnen.
8-)



:+ .... er worden vele testritten gemaakt...
motordupe44.jpg

motordupe42.jpg

motordupe37.jpg
 
Tuurlijk kan dat.
Ik ben 2 meter en 97kilo, ik rijd op een nx250 en dat bevalt okee.
In de spits is 130 hard zat tussen de file door, lekker licht in gewicht, loopt alles zo hard mogelijk 1 op 28 en is goedkoop in verzekering en onderhoud.
Ik vind dit juist okee, niet nadenken, gewoon alles zo hard mogelijk lekker gassen.
Okee met een zware hoeft het menneke dat erop zit minder te doen, maar ik ben er net zo snel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan