Lichte offroads van Moto Guzzi?

IJzervreter

MF veteraan
Donateur
29 apr 2004
31.914
17.956
Weet iemand iets over de v35/65/75tt series?

Zag er vandaag eentje rondrijden een v65tt. Wat een leuke dingen zijn dat om te zien!
Heeft iemand er zoéentje? Is het wat?
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk heb je een maat van me rond zien rijden.
Hij heeft er 2 een met een v35 en een met een v65 blok, beide tekoop omdat hij voor een sp1 achtig iets wil gaan.

Info tja... je ziet ze erg weinig, zoals elke guzzig hebben ze problemen met het cardan (is bij beide motoren trouwens een nieuwe ingegaan) en het rijd verder erg leuk, die v65 schijnt echt een wheelymonster te zijn.

Ik geloof dat de officiële benaming moto guzzi TT (la Bella) is ;)
 
waarschijnlijk heb je een maat van me rond zien rijden.
Hij heeft er 2 een met een v35 en een met een v65 blok, beide tekoop omdat hij voor een sp1 achtig iets wil gaan.

Info tja... je ziet ze erg weinig, zoals elke guzzig hebben ze problemen met het cardan (is bij beide motoren trouwens een nieuwe ingegaan) en het rijd verder erg leuk, die v65 schijnt echt een wheelymonster te zijn.

Ik geloof dat de officiële benaming moto guzzi TT (la Bella) is ;)

Ik zag hem vanmiddag in Enkhuizen,...dus wie weet?

Heb ook wel eens van type-aanduiding NTX gehoord. Ranke dingen en met cardan,..wat dus kennelijk niet direkt onderhoudsvrij is :X
 
Ik zie dat de ntx een ander model is als die ik bedoel, die maat van me komt ook uit hoorn dus het zou best kunnen inderdaad.
Volgensmij is zo'n ntx meer een allroad model en zou de TT meer de enduro versie moeten zijn ofzo.. volgensmij zijn die tt's ook allemaal rood met wit.

En tja een cardan schijnt het helemaal te zijn t.o.v. een ketting, maar oude guzzi's schijnen er problemen mee te hebben, en bij bmw's is het geloof ik ook het zwakke punt. Doe mij dan maar een ketting, met of zonder kettingkast :+
 
Ik zie dat de ntx een ander model is als die ik bedoel, die maat van me komt ook uit hoorn dus het zou best kunnen inderdaad.
Volgensmij is zo'n ntx meer een allroad model en zou de TT meer de enduro versie moeten zijn ofzo.. volgensmij zijn die tt's ook allemaal rood met wit.

En tja een cardan schijnt het helemaal te zijn t.o.v. een ketting, maar oude guzzi's schijnen er problemen mee te hebben, en bij bmw's is het geloof ik ook het zwakke punt. Doe mij dan maar een ketting, met of zonder kettingkast :+



Haha, heb ook zo,n ts350 met kettingkast :o ;)
 
de kruiskoppeling is bij de lichte guzzen inderdaad een kwetsbaar punt, een keer per jaar even de koppeling eruit bouwen voor controle is wel gepast. De mijne heeft het 63 000 km volgehouden en moest toen vervangen worden. dus dat valt al bij al nog wel mee.
 
de off roads van guzzi zijn heerlijke gooi en smijt fietsen , alleen in het terrein kom je wat beperkingen tegen .
de veerweeg achter is heel beperkt , dit is noodgedwongen zo , omdat de kruiskoppeling simpelweg geen grotere hoek kan maken .
probeer je dat toch , dan gaat de kruiskoppeling geen 2000 km mee.
bij serieus crossbaan werk moet je ook niet verwachten erg lang met de kruiskoppeling te doen.
natuurlijk is alles om te bouwen , mijn V65TT heeft voor en achter ruim 30 cm veerweg , met een monoshock achter.
en de aandrijving is al ruim 80kkm niet meer los geweest
Daarmee is zo'n ding behoorlijk rap in het terrein, in ieder geval kun je op de crossbaan rondjes om alle transalps en BMW's rijden.

in originele staat is het een fijne betrouwbare stadsfiets , onderdelen zijn spotgoedkoop,
 
de off roads van guzzi zijn heerlijke gooi en smijt fietsen , alleen in het terrein kom je wat beperkingen tegen .
de veerweeg achter is heel beperkt , dit is noodgedwongen zo , omdat de kruiskoppeling simpelweg geen grotere hoek kan maken .
probeer je dat toch , dan gaat de kruiskoppeling geen 2000 km mee.
bij serieus crossbaan werk moet je ook niet verwachten erg lang met de kruiskoppeling te doen.
natuurlijk is alles om te bouwen , mijn V65TT heeft voor en achter ruim 30 cm veerweg , met een monoshock achter.
en de aandrijving is al ruim 80kkm niet meer los geweest
Daarmee is zo'n ding behoorlijk rap in het terrein, in ieder geval kun je op de crossbaan rondjes om alle transalps en BMW's rijden.

in originele staat is het een fijne betrouwbare stadsfiets , onderdelen zijn spotgoedkoop,


Kijk dat zijn berichten!! ;)
 
Wilde plannen, IJzertje? :P

:W


Ik heb ooit de "fout" gemaakt om een stukje te rijden op een V11 Scura van MG,......ik denk er nog vaak aan,....ben als 6 jarige begonnen met motorcross,...MG en offroad,.wie weet? O-) :]
 
Heb nu een Breva 1100 van Guzzi,...geen NTX maar toch wel heel Guzzi. Ben er erg gelukkig mee tot nu toe.
:] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan