Lichte trilling rond 80km/u

Martin-S

MF veteraan
19 mei 2002
2.668
0
Liet vandaag bij een snelheid van rond de 90 het stuur eventjes los om te zien of de motor ook naar links of rechts wegtrok en of er ook ergens een trillinkje zat.

Er was idd een trillinkje, maar tijdens normaal rijden (bijna) niet voelbaar. Het was me iig niet eerder opgevallen. Het stuur begint bij een snelheid van ca 83km/u licht te trillen, is net onder de 80km/u op zijn sterkst (stuuruitslag maximaal 1,5 cm) en houd dan abrubt weer op.

Ik heb het merdere malen herhaald op ander asfalt (waaronder ook ZOAB) en het trad bij alle soorten op dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Nu heb ik meerdere oorzaken kunnen bedenken:

(Sjaap gaan we weer :P )
[*]Kromme remschijf/remschijven

Denk het niet, want dan zou ie toch altijd licht blijven trillen??? Tijdens het remmen is tie snaarstrak. Geen trillinkje te voelen

[*]Trilling in het blok die op een of andere manier versterkt/doorgegeven wordt

Dan zou ik toch een trilling door de hele motor moeten voelen?? (ben overigens vergeten om het in meerdere versnellingen te proberen om te zien of het aan toerental verbonden was/is |( )

[*]Verkeerde bandendruk te hoog/te laag??

BT-020 druk voor koud ---> 2.3 bar

[*]iets anders waar ik niet aan gedacht heb...

:? :? :?

Het is geen vervelende trilling ofzo hoor. En hij is ook niet zodanig dat ie gevaarlijk is (tenminste onder normale omstandigheden met minimaal 1 hand aan het stuur) Sterker nog, ik voel hem amper....

Wat kan dit zijn???
 
Laatst bewerkt:
bridgestones moet je kopen bij jos smit in haarlem. is de goedkoopste daaro.

www.jossmit.nl


OK, wat kost een BT-010 en is het verstandig (in het geval van vervanging) om twee verschillende banden te hebben???

Heb nu zowel voor als achter BT-020 dan één van de twee BT-010. En krijg je eventueel nog inruil ofzo...die banden hebben amper 3000km gehad....beetje zonde van het geld dan. maar ja, veligheid he.... :} :+
 
bridgestones moet je kopen bij jos smit in haarlem. is de goedkoopste daaro.

www.jossmit.nl
Juist , das idd goedkoopste!
[me]Xiphias moet niet vergeten te bellen omdat de banden erg aan vervanging toe zijn[/me]
tis niet erg om voor een bt010 en achter een bt020 te nemen.Vriend van me heeft op advies voor een michelin sport en achter een road genomen.
Tis te proberen iig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan