'Lichten aan' ook voor auto's verplicht

Ik ben er niet voor om auto's de hele dag te laten rijden met licht op.
Ik heb een auto met klapkoplampen en dat merk je toch best aan het verbruik. Bovendien zijn auto's zichtbaar zat, het komt er eigenlijk op neer dat er weer een regel wordt ingevoerd omdat er een aantal mensen niet goed zit op te letten.
Eigenlijk zouden motorrijders ook zonder lichten moeten kunnen rijden maar goed, dit is voor hun eigen veiligheid, wat belangrijker is voor een motorrijder omdat (ik zal m'n rijinstructeur citeren) de enige kreukelzone op de motor je neus is. Auto's die tegen elkaar oprijden kunnen de inzittenden beter beschermen.
kortom: bedoeling is weer goed, maar zou niet nodig moeten zijn en er is niet gedacht aan de motorrijders. Het zal eerder een aantal gewonde automobilisten schelen, maar er kunnen (ben geen expert) meer motorrijders verongelukken. -O-
 
Daarom ben ik geen lid van de MAG. Die ene keer dat je toevallig precies wegvalt tegen de lichten van een auto wegen mijns inziens niet op tegen de keren dat je een grijze/zilvere/zwarte/donkerblauwe/etc. auto in de regen (en spray van andere auto's) op tijd dat straatje van rechts uit ziet komen omdat hij zijn lichten aanheeft. Maar goed, ieder zijn mening, ik vind het een goede zaak. *O*
Dus vanwege die foto's ben je geen lid van de mag ?
|( :Z
 
En wat die zichtbaarheid betreft , ik rijdt overdag nooit met lichten aan als het mooi weer is (op de motor dus) . Vaak word er dan door koekblikkers met de lichten geseind en dan al van verre , waardoor ik zeker weet dat ze mij gezien hebben :+ . En dan nog wat . Toen ik de Enfield nog had KON ik gewoon niet met brandend licht rijden want dan raakte de accu leeg . En dat is het geval met veel oldtimers . En dan nog wat , de meesten rijden al met licht overdag aan , dus we merken er niks van . En dan nog wat , er is dus weer zo'n nutteloze EU ambtenaar die met een verplichting aankomt waar alleen de lampenindustrie op zit te wachten . Wij zijn toch volwassen mensen , wij weten toch zelf wel wat veilig is of niet ? Daar hebben we niet het zoveelste europese regeltje voor nodig ? Maar weer een demo'tje naar Brussel ? *O*
 
En wat die zichtbaarheid betreft , ik rijdt overdag nooit met lichten aan als het mooi weer is (op de motor dus) . Vaak word er dan door koekblikkers met de lichten geseind en dan al van verre , waardoor ik zeker weet dat ze mij gezien hebben :+ . En dan nog wat . Toen ik de Enfield nog had KON ik gewoon niet met brandend licht rijden want dan raakte de accu leeg . En dat is het geval met veel oldtimers . En dan nog wat , de meesten rijden al met licht overdag aan , dus we merken er niks van . En dan nog wat , er is dus weer zo'n nutteloze EU ambtenaar die met een verplichting aankomt waar alleen de lampenindustrie op zit te wachten . Wij zijn toch volwassen mensen , wij weten toch zelf wel wat veilig is of niet ? Daar hebben we niet het zoveelste europese regeltje voor nodig ? Maar weer een demo'tje naar Brussel ? *O*

enfield.jpg


Toen ik nog met m'n Enfield op de motor rond reed seinde men ook altijd met de lichten, heel apart })
 
Ik vind ook dat elke auto/mtoor/vrachtwagen en etv. altijd licht moet voeren als ze rijden. Ik zag laatst tijdens een zware regenbui een koekblikker geen licht voeren op de snelweg... wat een idioot.
 
Ik vind ook dat elke auto/mtoor/vrachtwagen en etv. altijd licht moet voeren als ze rijden. Ik zag laatst tijdens een zware regenbui een koekblikker geen licht voeren op de snelweg... wat een idioot.
Maar dat is toch een héél andere toestand als in volle zomer op de autosnelweg rijden?
In de BE wet is trouwens NU al ingeschreven dat je lichten (desnoods mistlichten) moet voeren tijdens zware regenval en of mist...
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art30#30.1
 
Maar dat is toch een h��l andere toestand als in volle zomer op de autosnelweg rijden?
In de BE wet is trouwens NU al ingeschreven dat je lichten (desnoods mistlichten) moet voeren tijdens zware regenval en of mist...
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art30#30.1


In Belgenland rijden ze bij 3 regendruppels al allemaal met de mistachterlamp (het liefst nog 2) aan.... |(

Vervolgens kijk je je blind in de rode gloed waardoor de beoogde veiligheid weer teniet wordt gedaan!
Remlichten vallen een stuk minder op!
 
In Belgenland rijden ze bij 3 regendruppels al allemaal met de mistachterlamp (het liefst nog 2) aan.... |(

Vervolgens kijk je je blind in de rode gloed waardoor de beoogde veiligheid weer teniet wordt gedaan!
Remlichten vallen een stuk minder op!
:Y

(je kunt het altijd zien als het de dag voordien een beetje gemist of hard geregend heeft, al die mistlampen die nog steeds branden...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan