'Lichten aan' ook voor auto's verplicht

Tamelijk egoïstisch, vind je ook niet? Deze maatregel verbetert de veiligheid voor alle weggebruikers. Zelfs al zou de maatregel een (marginale) verslechtering betekenen voor motorrijders, wat ik ten zeerste betwijfel, dan zijn er nog altijd veel meer mensen die er wél van profiteren. En ik vraag me af of die incidentele gevallen waarbij een motorrijder niet opgemerkt zou worden omdat zijn licht wegvalt tegen de achter hem rijdende auto's, überhaupt vaker voorkomen dan de gevallen waarbij een motorrijder zijn tegenligger nu eerder ziet omdat die ook licht voert. Ik denk het niet.
Misschien heb ik een beetje snel geoordeeld, voor het verkeer op gewone wegen zal licht voeren bij auto's de veiligheid zeker wel verhogen.
Maar in een file, of dan alle auto's lichten aan hebben of niet zal niets uitmaken, echter voor mij natuurlijk wel. En ja, dat is misschien egoïstisch.
Jammer dat ze voor mij geen speciale regels kunnen maken (op autosnelweg geen licht overdag, op gewone wegen wel) *O*
 
Misschien heb ik een beetje snel geoordeeld, voor het verkeer op gewone wegen zal licht voeren bij auto's de veiligheid zeker wel verhogen.
Maar in een file, of dan alle auto's lichten aan hebben of niet zal niets uitmaken, echter voor mij natuurlijk wel. En ja, dat is misschien egoïstisch.
Jammer dat ze voor mij geen speciale regels kunnen maken (op autosnelweg geen licht overdag, op gewone wegen wel) *O*

In een file maakt verlichting bij automobilisten aan/uit niets uit, ze staan immers toch achter elkaar! Het feit dat jij niet opvalt als je er tussen rijdt, komt omdat de bewuste automobilisten met andere zaken bezig zijn en- of hun blik enkel naar voren gericht hebben B|

Zelfs ambulances/brandweer/politie met bijzondere signalen worden vaak niet opgemerkt, als ze achterop komen. Licht aan/uit gaat dus niets aan jou filebeleving veranderen ;)
 
Bovendien rijden nu al vrij veel automobilisten in Nederland overdag met verlichting aan, en ik moet zeggen dat ik dat heel gunstig vind voor zichtbaarheid. Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen dat motoren daardoor minder goed zichtbaar zouden zijn.
 
In een file maakt verlichting bij automobilisten aan/uit niets uit, ze staan immers toch achter elkaar! Het feit dat jij niet opvalt als je er tussen rijdt, komt omdat de bewuste automobilisten met andere zaken bezig zijn en- of hun blik enkel naar voren gericht hebben B|

Zelfs ambulances/brandweer/politie met bijzondere signalen worden vaak niet opgemerkt, als ze achterop komen. Licht aan/uit gaat dus niets aan jou filebeleving veranderen ;)
Ik ga er ook altijd van uit dat ze me niet gezien hebben :N
Maar de paar die me wel zien, maken meestal wat extra plaats om mij door te laten, en dat vind ik wel handig :}
Maar daar zal ik in de toekomst dus minder van kunnen genieten B|
 
Bovendien rijden nu al vrij veel automobilisten in Nederland overdag met verlichting aan, en ik moet zeggen dat ik dat heel gunstig vind voor zichtbaarheid. Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen dat motoren daardoor minder goed zichtbaar zouden zijn.
Ik rijd meestal redelijk vlot door de file, en meestal ga ik dan wel andere motoren voorbij O-) . Zolang de auto's zonder licht rijden kan ik die ingehaalde collega's lange tijd in de gaten houden.
Maar nu, met de lichten van auto's aan, ben ik hun spoor meteen kwijt.
 
:N :N :N


http://www.mag-nl.org/verkeer/verlichting.htm :X :X :X

(Afbeelding)
(Afbeelding)

We "moeten" niet voor niks al andere opvallendere verlichting voeren, als gele of oranjige koplampen (philips MotoVision :} ) |( |(

Dit is wel z'n bullshit afbeelding, precies de juiste camerahoek en de juiste hoek van de motorrijder ten opzichte van de auto.

Zoals het nu is valt de motorrijder op afbeelding 1 wel op zeg je dus. Wat nou als bij de eerste afbeelding de koplamp van de auto nou eens kapot zou zijn. Is dus exact hetzelfde als de kans op precies de juiste hoek zodat het lijkt alsof er een auto aankomt.... :N :N :N :N

B*LLSH*T dus !!!
 
Hoe kom je nu toch bij die onzin :?
Licht aan/uit veranderd daar echt niets aan hoor ;)
Zoals gezegd, ik rijd alle dagen in de file.
En ik merk wel degelijk verschil tussen licht aan/uit.
Nu de auto's meer en meer met lichten aan rijden, ook wanneer het nog/al licht is, merk ik dat ik zelf andere motoren minder goed in mijn spiegels zie.
Dan geldt dat zeker ook voor automobilisten, die maar half opletten B|

Voor gewone wegen heb ik al toegegeven dat licht aan beter is (zie paar posts hoger).
 
Zoals gezegd, ik rijd alle dagen in de file.
En ik merk wel degelijk verschil tussen licht aan/uit.
Nu de auto's meer en meer met lichten aan rijden, ook wanneer het nog/al licht is, merk ik dat ik zelf andere motoren minder goed in mijn spiegels zie.
Dan geldt dat zeker ook voor automobilisten, die maar half opletten B|

Voor gewone wegen heb ik al toegegeven dat licht aan beter is (zie paar posts hoger).

als je een licht ziet moet je gewoon opletten "PUNT", het maakt dan niet uit of het een motorrijder, personenauto of een grote 18 wheeler is....
 
als je een licht ziet moet je gewoon opletten "PUNT", het maakt dan niet uit of het een motorrijder, personenauto of een grote 18 wheeler is....
Waar slaat dit nou op !
Het gaat er over dat je in een file staat, je bent omringd door auto's.
Dan maakt het niet meer uit of de automobilisten licht aan hebben of niet, ze staan toch kwasi stil.
Maar dan is het wel handig indien een motor, die wel nog vooruit kan, dit op een veilige manier kan doen - en dat kan, als hij op tijd gezien wordt, dus een beetje opvalt ten opzichte van de rest :]
 
Zoals gezegd, ik rijd alle dagen in de file.
En ik merk wel degelijk verschil tussen licht aan/uit.
Nu de auto's meer en meer met lichten aan rijden, ook wanneer het nog/al licht is, merk ik dat ik zelf andere motoren minder goed in mijn spiegels zie.
Dan geldt dat zeker ook voor automobilisten, die maar half opletten B|

Voor gewone wegen heb ik al toegegeven dat licht aan beter is (zie paar posts hoger).

Wat voor automobilisten van belang is, is dat ze bewust worden gemaakt van motoren welke tussen de file doorrijden (zoals nu middels een campagne gedaan wordt). Als zij zich aanleren om uiterst links/rechts (afhankelijk van baan) te rijden, maakt licht aan overdag niets meer uit. Het is dus eerder een kwestie van opvoeden, dan van zichtbaarheid denk ik :)
 
Waar slaat dit nou op !
Het gaat er over dat je in een file staat, je bent omringd door auto's.
Dan maakt het niet meer uit of de automobilisten licht aan hebben of niet, ze staan toch kwasi stil.
Maar dan is het wel handig indien een motor, die wel nog vooruit kan, dit op een veilige manier kan doen - en dat kan, als hij op tijd gezien wordt, dus een beetje opvalt ten opzichte van de rest :]

Dus dan gaan mensen tijdens het rijden op allerlei wegen (waar je wel voor bent) hun licht aan doen en zodra ze in de file gaan ze de lichten uitdoen zodat de motorrijders beter zichtbaar zijn. Ik ben er gewoon van overtuigt dat wanneer iedereen verlichting voert dat hij ten aller tijde beter zichtbaar is, en vanuit dat oogpunt zeg ik: Maakt niet hoeveel lichten je ziet...je moet er gewoon om denken...of is dit onbegrijpbaar voor de meesten ??
 
Wat voor automobilisten van belang is, is dat ze bewust worden gemaakt van motoren welke tussen de file doorrijden (zoals nu middels een campagne gedaan wordt). Als zij zich aanleren om uiterst links/rechts (afhankelijk van baan) te rijden, maakt licht aan overdag niets meer uit. Het is dus eerder een kwestie van opvoeden, dan van zichtbaarheid denk ik :)

mee eens... !!!

En als ze dan zoveel mogelijk rechts en links rijden in de file, en toch al de verlichting aan hebben dan scheelt dat aan zichtbaaheid op andere wegen.

Het gaat om zien en gezien worden, hoe kun je dat nou beter bereiken door iedereen verlichting te laten voeren...
 
Wat voor automobilisten van belang is, is dat ze bewust worden gemaakt van motoren welke tussen de file doorrijden (zoals nu middels een campagne gedaan wordt). Als zij zich aanleren om uiterst links/rechts (afhankelijk van baan) te rijden, maakt licht aan overdag niets meer uit. Het is dus eerder een kwestie van opvoeden, dan van zichtbaarheid denk ik :)
Het ene sluit het andere niet uit, he ?

Maar ik snap ook wel dat er geen aparte regels moeten gemaakt worden voor lichtvoering op de autosnelweg, ik zou het wel leuk vinden :]

Dus als er gekozen moet worden tussen altijd licht aan of altijd licht uit, is aan denk ik toch wel beter.
Maar zoals al gezegd, ik ben een beetje egoïstisch O-)
 
Dus dan gaan mensen tijdens het rijden op allerlei wegen (waar je wel voor bent) hun licht aan doen en zodra ze in de file gaan ze de lichten uitdoen zodat de motorrijders beter zichtbaar zijn. Ik ben er gewoon van overtuigt dat wanneer iedereen verlichting voert dat hij ten aller tijde beter zichtbaar is, en vanuit dat oogpunt zeg ik: Maakt niet hoeveel lichten je ziet...je moet er gewoon om denken...of is dit onbegrijpbaar voor de meesten ??
Het maakt juist wel uit hoeveel lichten je ziet !
De meeste lichten in de file zullen niet voorbij komen, en kun je rustig in je autootje verder blijven slapen. Echter dat ene lichtje op twee wielen wel, die gaat je op een gegeven moment voorbij komen :]
 
Ik ben voorstander om ook de voetgangers verplicht met brandende lichten te laten rondlopen, als je nl. ziet hoeveel voetgangers er dagelijks omver gereden worden door een motorvoertuig. Die gasten zijn hélemaal niet zichtbaar... (ze hebben nog een kleinere oppervlakte ook)

Of is dat dan weer niet nodig?
 
Waar slaat dit nou op !
Het gaat er over dat je in een file staat, je bent omringd door auto's.
Dan maakt het niet meer uit of de automobilisten licht aan hebben of niet, ze staan toch kwasi stil.
Maar dan is het wel handig indien een motor, die wel nog vooruit kan, dit op een veilige manier kan doen - en dat kan, als hij op tijd gezien wordt, dus een beetje opvalt ten opzichte van de rest :]

Daarom rijd ik dan ook met mijn alarmlichten aan tussen de file door. Je valt niet meer op door je koplamp, dus moet je iets anders verzinnen om niet tegen de achtergrond weg te vallen, anders zien zelfs de koekblikkers die wel de moeite nemen om in hun spiegels te kijken je niet.
 
ahum.. |( ik rijdt altijd met licht aan........................

MAAR ik wist niet dat dat verplicht was..................................... :X :X :X :X :X :X
 
Het maakt juist wel uit hoeveel lichten je ziet !
De meeste lichten in de file zullen niet voorbij komen, en kun je rustig in je autootje verder blijven slapen. Echter dat ene lichtje op twee wielen wel, die gaat je op een gegeven moment voorbij komen :]

Dus als ik het goed begrijp vindt je het beter dat mensen de aanwezige verlichting voeren op het moment dat ze gewoon op een 80 km weg rijden. En dat de automobilisten hun lichten uit doen op het moment dat ze in de file staan zodat ze de achterop komende motorrijder beter kunnen zien... :Z

Keep on dreamin'.... :W
 
Je kan altijd nog heel je motor volplakken met reflecterend materiaal, motor/pak/helm extreem felle kleuren, van die knipperende fietslichtjes aan de voor en achterkant doen, rooie piponeus op, oranje vlaggetje aan de achterkant en een mini-vuurtoren op je helm plakken. :+
 
:N :N :N


http://www.mag-nl.org/verkeer/verlichting.htm :X :X :X

We "moeten" niet voor niks al andere opvallendere verlichting voeren, als gele of oranjige koplampen (philips MotoVision :} ) |( |(

Daarom ben ik geen lid van de MAG. Die ene keer dat je toevallig precies wegvalt tegen de lichten van een auto wegen mijns inziens niet op tegen de keren dat je een grijze/zilvere/zwarte/donkerblauwe/etc. auto in de regen (en spray van andere auto's) op tijd dat straatje van rechts uit ziet komen omdat hij zijn lichten aanheeft. Maar goed, ieder zijn mening, ik vind het een goede zaak. *O*
 
Ik ben voorstander om ook de voetgangers verplicht met brandende lichten te laten rondlopen, als je nl. ziet hoeveel voetgangers er dagelijks omver gereden worden door een motorvoertuig. Die gasten zijn hélemaal niet zichtbaar... (ze hebben nog een kleinere oppervlakte ook)

Of is dat dan weer niet nodig?

Weet je wat zullen we iedereen maar stereliseren!!! Dat scheelt weer doden!

Overspannen gezeur allemaal tegenwoordig. Veiligheid dit veiligheid dat :r
Van leven ga je dood. Shit happens
 
jemig, nederland gaat gered worden door blinden
kijk je niet, zie je ook niets licht of geen licht
heb alleen op de brommert licht aan
met vragtootootje, koekblik, of fiets alleen in t donker of met slecht weer
 
Terug
Bovenaan Onderaan