lichten uit

Ik heb speciaal voor deze situatie een extra schijnwerper gemonteerd met een zwart lampje erin. Als ik zo'n sukkel (ja, wat dat zijn het!) zonder licht tegen kom, dan schijn ik met dat zwarte licht heel erg in zijn ogen, waardoor het rond om hem heen donker wordt en hij niets meer ziet. Dan schrikken ze meestal zo erg dat ze hun licht aanzetten. Precies op dat moment doe ik het zwarte licht weer uit, en hij kan weer zien.

Is wel lache hoor, ik heb heel wat binnenpretjes op deze manier.

Omgekeerd doe ik het ook wel eens. Iemand rijdt 's nachts gewoon met licht op. Ik zet dan mijn mega schijnwerper aan (die andere, met dat witte bolletje erin) en plotseling baadt hij in het licht. Oh, denkt ie dan, ik kan mijn licht wel weer uit doen, het is dag geworden. Op dat moment zet ik mijn schijnwerper weer uit, en hij rijdt dan zonder licht in het pikkedonker. Als ze dan ook nog eens ergens tegenaan knallen kan mijn dag (nou ja, eigenlijk nacht) niet meer stuk.

Verder heb ik een saai leven.
_O-
Hoe kom je er toch elke keer weer op... :?


@edkedk:
Er zijn zat mensen die bewust hun licht overdag niet aandoen. Dus dan kun je gaan zwaaien, toeteren, groot licht op zetten, het kenteken sms'en, schijnwerpers met zwarte lampen er in gebruiken, maar die mensen zullen er niets mee doen.

Doe dus vooral ook niet meer de moeite.
 
Niet zo aanstellen TS zorg gewoon dat je eigen lampje brandt en laat mensen die het licht liever niet aan doen in hun waarde om welke reden dat ook is.
 
Hier ben ik het niet mee eens. Het is verplicht om dimlicht op je motor te voeren.


als het donker of mistig is ja, anders ben je het niet verplicht.
Maar mijn licht kan niet eens uit dus het zal mij verder een zorg zijn.
 
Niet zo aanstellen TS zorg gewoon dat je eigen lampje brandt en laat mensen die het licht liever niet aan doen in hun waarde om welke reden dat ook is.


ik snap niet wat ik hier aan het aanstellen ben, ik vroeg het me gewoon af hoe andere er over denken.
aangezien de meeste mensen toch wel op hun eigen veiligheid zijn gesteld.
maar ach zodra jij hier komt uithuilen dat een koekblikker je niet gezien had, zal ik ook ff melden dat jeje eigen niet moet aanstellen
 
al met al, wat ik hier lees zijn de meningen goed verdeelt. ik blijf het gewoon op de ouwe manier proberen.
 
Als ik een motorfiguur tegenkom die zonder licht rijdt, doe ik altijd het volgende:
Ik vat hem/haar in de kraag, zet hem naast de motor en haal mijn bijbel tevoorschijn. Dan lees ik hem/haar de gelijkenis voor van de wijze en dwaze maagden, elke MF-er weet: die grieten die met hunne olielampjes naar een bruiloft gingen. Uiteindelijk hadden de wijze maagden (waar vind je die tegenwoordig nog) nog een brandend olielampje. Als de onverlichte motorfiguur de clou dan nog niet snapt, geef ik hem/haar mijn aansteker en verplicht ze met een brandende aansteker verder te rijden.

Ik kan mijn verlichting niet eens UIT zetten.
 
Als ik een motorfiguur tegenkom die zonder licht rijdt, doe ik altijd het volgende:
Ik vat hem/haar in de kraag, zet hem naast de motor en haal mijn bijbel tevoorschijn. Dan lees ik hem/haar de gelijkenis voor van de wijze en dwaze maagden, elke MF-er weet: die grieten die met hunne olielampjes naar een bruiloft gingen. Uiteindelijk hadden de wijze maagden (waar vind je die tegenwoordig nog) nog een brandend olielampje. Als de onverlichte motorfiguur de clou dan nog niet snapt, geef ik hem/haar mijn aansteker en verplicht ze met een brandende aansteker verder te rijden.

Ik kan mijn verlichting niet eens UIT zetten.
Jammer, het was zo'n serieus topic.
 
zie het niet vaak bij motoren trouwens.......
wel bij blikken , ook in het half-donker rijden ze zonder licht :/
 
full


Lastig te zeggen maar heb jij wel je lampie aan :?
 
Lijkt wel een verlichtingswedloop, omdat blikkers ook bij helder weer overdag licht voeren, val je als motorrijder :] niet meer op met licht, dusss--> fluovestje (valt niet op van de voorkant) of geen licht.

Het zwarte gat principe. 8-)


Is het al vrijdag? :? :W :W :W
 
Mijn licht kan gelukkig uit, kan ik 's avonds bij een achtervolging door de politie m'n licht uit zetten en mezelf stiekem verstoppen in de bosjes 8-)
 
raar maar waar.
vaak genoeg kom ik nog motorrijders tegen die hun lichten nog uit hebben staan |( , om dat ik hier geen voorstander van ben vroeg ik me eigen af of er niet een of ander algemeen gebaar of teken is om ze dit duidelijk te maken.
ik heb het al eens geprobeerd door zelf met me lichten aan uit te gaan knipperen of me snelheid terug te laten vallen om ze erop te attenderen maar dit word meestal niet begrepen B|
hoe doen jullie dit en misschien is er al een algemeen teken voor alleen ken ik hem nog niet
ik wou dat de mijne uit kon
 
Terug
Bovenaan Onderaan